Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
Moderator: Wiliam
Z tego co pamiętam, to przejęło 101 od Pięknej do pl. Hallera.
Oczywiście Wszechemylku. Wybacz, że musiałem czekać na otwarcie wątku.Emyl pisze:A dla tych, którzy nie mają czasu - zechciałbyś wytłumaczyć problem?
Wyjazd ze Sprzecznej/Marcinkowskiego na lewy pas Targowej przez 3 pasy jest patologiczny, zwłaszcza że ten pas i tak jest często zajęty dalej niż do skrzyżowania.
Do tego geometria Marcinkowskiego x Zamoyskiego x Jagiellonska jest mocno zjedana ze względu na stojący tam na samym rogu budynek, co powoduje, ze jest to przejazd naturalnie gorszy niż przez Sprzeczną.
ŁK
Dlaczego 509 swój przystanek przy Dworzec Wileński ma dopiero po skręcie w lewo, a nie tak jak inne linie przy Centrali PKP? Dlaczego linia przyspieszona ma kursy wariantowe, zamiast zapewniać pełny dojazd w kierunku Gocławia? Dlaczego nie można zapewnić relacji Żerań - DWWilenski - DWWschodni linią 21 z wycofaniem 20stki spod FSO?
Zapewne chodzi o separowanie potoków i sensowne wykorzystanie infrastruktury. Z 509 korzysta bardzo dużo pasażerów, stąd potrzeba osobnego przystanku. Jak dla mnie wychodzi to na plus, niż jakby zatrzymywał się na przystanku na Targowej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36633
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Można, tylko z których wozów? I co z 20? A 509 i tak musi zostać, więc byłaby to po prostu kosztowna nakładka. 21 będzie miało sens, gdy będzie mogło pojechać na Tarchomin zamiast 509 - wtedy pozwoli na odzysk autobusów.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gigantyczny plus, stanie 3 cykli do skrętu w lewo, albo naruszanie częstotliwości, jak znajdzie się ktoś bardziej sprytny od innych.KM pisze:Zapewne chodzi o separowanie potoków i sensowne wykorzystanie infrastruktury. Z 509 korzysta bardzo dużo pasażerów, stąd potrzeba osobnego przystanku. Jak dla mnie wychodzi to na plus, niż jakby zatrzymywał się na przystanku na Targowej.
Od początku to był idiotyzm i tyle.
ŁK
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6929
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
No tylko potem skręcić w prawo na Ratuszowej też łatwo nie jest, chyba żeby się wbijać z lewego pasa, tj. z torów. Tam na cykl przejeżdza ledwie kilka samochodów, nie mówiąc o dniach w których jest duży ru pieszy w okolicy.
Niektórzy sobie jeździli przez Pl.Hallera, choć chyba skręt w Dąbrowszczaków też chwilę zajmuje.Emyl pisze:No tylko potem skręcić w prawo na Ratuszowej też łatwo nie jest, chyba żeby się wbijać z lewego pasa, tj. z torów. Tam na cykl przejeżdza ledwie kilka samochodów, nie mówiąc o dniach w których jest duży ru pieszy w okolicy.
A te cykle przy Ratuszowej to nie były jakoś optymalizowane przy okazji priorytetów?
Można by dopuścić zawrotkę dla autobusów za „pomnikiem”.
ŁK
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Szkoda że przy gruntownej przebudowie kilka lat temu nikt nie przemyślał że być może warto wpuścić 509 na tory, wliczając w to kawałek przed skrzyżowaniem, przystanek na PAT i potem od razu skręt w prawo w Jagiellońską z torów.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Po co, oczywiście oprócz uwalenia autobusów i tramwajów jadących do centrum? Jaki jest udział przesiadek z 509 na trasę W-Z?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Między innymi właśnie po to, żeby 509 przejechało płynnie przez skrzyżowanie. W jaki sposób miałoby to niby uwalać autobusy i tramwaje jadące do centrum?
509 dziś skręca równolegle z 26. A musiałyby osobno.
509 pod cerkwią wylądowało w momencie, gdy pod PKP były tłumy autobusów do metra i trzeba było tamten przystanek nieco odciążyć.
509 pod cerkwią wylądowało w momencie, gdy pod PKP były tłumy autobusów do metra i trzeba było tamten przystanek nieco odciążyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Gdyby wjeżdżało na tory jeszcze na Targowej, przed wlotem na skrzyżowanie, to mogłoby skręcać razem.