Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

Moderator: Wiliam

PiotrekP
Posty: 3493
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 09 cze 2018, 13:34

Z tego co pamiętam, to przejęło 101 od Pięknej do pl. Hallera.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 cze 2018, 16:38

I ten przejazd przez błonia stadionu to jest wyryty w marmurze w związku z powyższym? :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 cze 2018, 11:48

Emyl pisze:A dla tych, którzy nie mają czasu - zechciałbyś wytłumaczyć problem?
Oczywiście Wszechemylku. Wybacz, że musiałem czekać na otwarcie wątku.

Wyjazd ze Sprzecznej/Marcinkowskiego na lewy pas Targowej przez 3 pasy jest patologiczny, zwłaszcza że ten pas i tak jest często zajęty dalej niż do skrzyżowania.

Do tego geometria Marcinkowskiego x Zamoyskiego x Jagiellonska jest mocno zjedana ze względu na stojący tam na samym rogu budynek, co powoduje, ze jest to przejazd naturalnie gorszy niż przez Sprzeczną.
ŁK

PiotrekP
Posty: 3493
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 09 kwie 2024, 7:16

Dlaczego 509 swój przystanek przy :mewa: Dworzec Wileński ma dopiero po skręcie w lewo, a nie tak jak inne linie przy Centrali PKP? Dlaczego linia przyspieszona ma kursy wariantowe, zamiast zapewniać pełny dojazd w kierunku Gocławia? Dlaczego nie można zapewnić relacji Żerań - DWWilenski - DWWschodni linią 21 z wycofaniem 20stki spod FSO?

KM
Posty: 129
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 09 kwie 2024, 7:37

PiotrekP pisze:
09 kwie 2024, 7:16
Dlaczego 509 swój przystanek przy :mewa: Dworzec Wileński ma dopiero po skręcie w lewo, a nie tak jak inne linie przy Centrali PKP?
Zapewne chodzi o separowanie potoków i sensowne wykorzystanie infrastruktury. Z 509 korzysta bardzo dużo pasażerów, stąd potrzeba osobnego przystanku. Jak dla mnie wychodzi to na plus, niż jakby zatrzymywał się na przystanku na Targowej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 kwie 2024, 8:01

PiotrekP pisze:
09 kwie 2024, 7:16
Dlaczego nie można zapewnić relacji Żerań - DWWilenski - DWWschodni linią 21 z wycofaniem 20stki spod FSO?
Można, tylko z których wozów? I co z 20? A 509 i tak musi zostać, więc byłaby to po prostu kosztowna nakładka. 21 będzie miało sens, gdy będzie mogło pojechać na Tarchomin zamiast 509 - wtedy pozwoli na odzysk autobusów.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 kwie 2024, 8:55

KM pisze:
PiotrekP pisze:
09 kwie 2024, 7:16
Dlaczego 509 swój przystanek przy :mewa: Dworzec Wileński ma dopiero po skręcie w lewo, a nie tak jak inne linie przy Centrali PKP?
Zapewne chodzi o separowanie potoków i sensowne wykorzystanie infrastruktury. Z 509 korzysta bardzo dużo pasażerów, stąd potrzeba osobnego przystanku. Jak dla mnie wychodzi to na plus, niż jakby zatrzymywał się na przystanku na Targowej.
Gigantyczny plus, stanie 3 cykli do skrętu w lewo, albo naruszanie częstotliwości, jak znajdzie się ktoś bardziej sprytny od innych.

Od początku to był idiotyzm i tyle.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 kwie 2024, 9:00

No tylko potem skręcić w prawo na Ratuszowej też łatwo nie jest, chyba żeby się wbijać z lewego pasa, tj. z torów. Tam na cykl przejeżdza ledwie kilka samochodów, nie mówiąc o dniach w których jest duży ru pieszy w okolicy.

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 kwie 2024, 9:13

Emyl pisze:No tylko potem skręcić w prawo na Ratuszowej też łatwo nie jest, chyba żeby się wbijać z lewego pasa, tj. z torów. Tam na cykl przejeżdza ledwie kilka samochodów, nie mówiąc o dniach w których jest duży ru pieszy w okolicy.
Niektórzy sobie jeździli przez Pl.Hallera, choć chyba skręt w Dąbrowszczaków też chwilę zajmuje.

A te cykle przy Ratuszowej to nie były jakoś optymalizowane przy okazji priorytetów?

Można by dopuścić zawrotkę dla autobusów za „pomnikiem”.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 kwie 2024, 9:46

Wystarczy nie penalizować wbijania się w kolejkę z pasa środkowego, a kto nie wpuści autobusu ten trąba ;)

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 kwie 2024, 10:17

Szkoda że przy gruntownej przebudowie kilka lat temu nikt nie przemyślał że być może warto wpuścić 509 na tory, wliczając w to kawałek przed skrzyżowaniem, przystanek na PAT i potem od razu skręt w prawo w Jagiellońską z torów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 kwie 2024, 10:31

Po co, oczywiście oprócz uwalenia autobusów i tramwajów jadących do centrum? Jaki jest udział przesiadek z 509 na trasę W-Z?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 kwie 2024, 11:05

Między innymi właśnie po to, żeby 509 przejechało płynnie przez skrzyżowanie. W jaki sposób miałoby to niby uwalać autobusy i tramwaje jadące do centrum?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25339
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 kwie 2024, 11:09

509 dziś skręca równolegle z 26. A musiałyby osobno.
509 pod cerkwią wylądowało w momencie, gdy pod PKP były tłumy autobusów do metra i trzeba było tamten przystanek nieco odciążyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 kwie 2024, 11:54

pawcio pisze:
09 kwie 2024, 11:09
509 dziś skręca równolegle z 26. A musiałyby osobno.
509 pod cerkwią wylądowało w momencie, gdy pod PKP były tłumy autobusów do metra i trzeba było tamten przystanek nieco odciążyć.
Gdyby wjeżdżało na tory jeszcze na Targowej, przed wlotem na skrzyżowanie, to mogłoby skręcać razem.

ODPOWIEDZ