Inwestycje drogowe w Wawrze

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 mar 2014, 13:05

Dlaczego? Gdyby przy okazji ubić 502 to jedynym felerem zostaje brak dojazdu do stacji w międzylesiu. Bo punktualność 525 jest zdecydowanie powyżej zadowalającej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 mar 2014, 17:11

rhemek pisze:A nie prosciej wyciac 502 i dac wybrane kursy 525 do milosnej?
fik pisze:A może zamiast tworzyć kolejne połączenie peryferiów z centrum miasta co 30', zrobić po ludzku dowozówkę z Miłosnej do Międzylesia?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 17 mar 2014, 11:04

Czy znane są przypadki skoordynowania autobusów z pociągami na dwóch różnych trasach kolejowych pomiędzy stacjami PKP XX - PKP YY na obu jej końcach jednocześnie?

Większość pomysłów nie ma (z różnych względów) szans na realizację w Wesołej. Interesująco wygląda jedynie pomysł wydłużenia 125 (dojazd ze SM do liceum na Alpejskiej, bo to był od zawsze bardzo popularny kierunek, podobnie jak Grochowska na całej długości). No i oczywiście pomysł fika z dowozówką do PKP Międzylesie jako standard w takich sytuacjach.

A jak już jesteśmy w temacie inwestycyjnym, to zdaje się że właśnie niedawno zdemontowano wiaty w SM z gotowego odcinka tej drogi do Wawra, więc prace dot. połączenia autobusowego SM i Międzylesia przebiegają raczej w przeciwnym kierunku niż jego rozważanie w tym momencie.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 17 mar 2014, 12:32

Zrobia linie co 30 jak zawsze i tyle.

st1545
Posty: 155
Rejestracja: 12 lis 2006, 21:34
Lokalizacja: Wesoła 110

Post autor: st1545 » 17 mar 2014, 21:48

Te wiaty to podobno przestawili w inne miejsca w Wesołej - po wielokrotnych żądaniach mieszkańców, radnych i zarządu dzielnicy.
Może ktoś mógłby to potwierdzić?

Pomysł z dojazdem ze Starej Miłosny na SKM do Międzylesia (zamiast do PKP Wesoła) ma i tę zaletę, że na linii Otwockiej jest jakaś alternatywa dla kolei. Nie tylko na wypadek awarii, ale i w "dziurach" rozkładowych. W Wesołej, jak pociąg ucieknie, to można tylko iść pieszo na 514 i ew. z jego okien oglądać następne pociągi (wyjeżdżające już z Rembertowa).
Nie kwestionowałbym też pomysłu linii wahadłowej; przy obecnych częstotliwościach pociągów (SKM co pół godziny + przynajmniej 1 zielony między nimi) dokładne skomunikowanie nie jest wcale najważniejsze (a w Wesołej jest nawet niebezpieczne, gdy trafią się pociągi nadjeżdżające jednocześnie z dwóch stron).

Tak czy siak, natężenie ruchu w centrum Wawra znacznie wzrośnie, a Trakt Brzeski będzie znów godzien swej dumnej nazwy (-;
pozdrawiam, tomek

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 18 mar 2014, 11:21

W żadnym miejscu Wesołej nie pojawiły się nowe/stare wiaty. Z Wesołej to wiaty jedynie ubywają. Taka ciekawostka w skali Warszawy- ujemny przyrost ilości wiat.

Jeśli powstanie połączenie autobusowe od strony SM do PKP Międzylesie to w szczycie będzie to dojazdówka do 525. Poza szczytem, w DŚ oraz w kierunku do SM będzie to dojazdówka do/od SKM. (Rzeczywiście najprawdopodobniej będzie bardziej lubiana niż do PKP Wesoła, ze względu licznych konkurujących z SKM linii autobusowych w kierunku Centrum, o których wspomniano powyżej).

Wahadło pomiędzy stacjami PKP tworzone z myślą o Wesołej moim zdaniem się nie sprawdzi. Tworząc taką linię sądzę, że mieszkańcy będą oczekiwali (oprócz godzin szczytu, gdzie jest więcej pociągów) takich kursów oczekujących na przyjazd pociągu jakie są na 198. Jeśli zaś chodzi o pasażerów PKP to polecam też popytać, jak się sprawdza wahadełko 115, czy kogoś z pasażerów PKP zachęciło ono do omijania Dw. Wschodniego. Uprzedzam, uzyskane wyniki rozmów będą miażdżące.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 20 mar 2014, 15:25

I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

PiotrekP
Posty: 3495
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 26 kwie 2014, 12:59

UMW-wa pisze: W Wawrze ZMID chce zbudować przedłużenie al. Dzieci Polskich – od ul. Kociszewskich do wybudowanej kilka lat temu ul. Granicznej. To niewielki, bo ok. 350 odcinek drogi ale bardzo ważny bo to ostatni fragment tego połączenia Wawra z Wesołą bez dobrej nawierzchni. Ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi o jednej jezdni o szerokości 7 m, z chodnikami po obydwu stronach oraz drogą rowerową po północnej stronie. Ulicą będą mogły w przyszłości jeździć autobusy komunikacji miejskiej co jest ważne dla mieszkańców tych dwóch dzielnic. Wybrany wykonawca będzie miał na wszystko 15 miesięcy, oferty można składać do 12 maja.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 kwie 2014, 22:54

15 miesięcy na taki kawałek drogi? :shock:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 26 kwie 2014, 22:58

Pewnie są duże kary za opóźnienia, więc wykonawcy zabezpieczają się przed tym jak mogą. Podobne terminy były przecież i na zjazdy z TŁ, które powinno się robić nie 14 (o ile dobrze pamiętam taki jest czas trwania inwestycji), a zgrubnie licząc jakieś 9 miesięcy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Krzysiek_S
Posty: 5089
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 26 kwie 2014, 23:28

Poza tym po drodze należy jeszcze wykonać projekt budowlany i techniczny, SOR, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach , ZRiD , decyzje o wywłaszczeniu ...
Poza tym na dniach będzie też przetarg w sprawie budowy tunelu...

Krzysiek_S
Posty: 5089
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 20 maja 2014, 13:35

Jest temat poświęcony tunelowi ale lepiej chyba wszystko ując w jednym temacie , bo wszystko jest ze sobą powiązane ale jak uznacie inaczej to... nie ma sprawy. :)
Ogłoszono przetarg na " Rozbudowę ciągu ulic Zwoleńska - Żegańska... "
Zakres prac :
Roboty polegające na rozbudowie ciągu ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej na odcinku od ul. Pożaryskiego do ul.Mrówczej w dzielnicy Wawer z przeprowadzeniem ruchu pod linią relacji Warszawa-Lublin i dwoma jezdniami ul.Patriotów.
Na zakres przedmiotu zamówienia składają się:
1) przebudowa układu drogowego, obejmująca przebudowę i budowę jezdni oraz budowę rond na
następujących skrzyżowaniach:
- ul. Zwoleńska, ul. Mrówcza, zjazd do tunelu;
- ul. Zwoleńska, ul. Patriotów;
- ul. Patriotów, ul Szpotańskiego, ul. Żegańska;
- ul. Żegańska, ul. Dworcowa;
- ul. Pożaryskiego, ul. Żegańska.
2) budowa tunelu drogowego pod torami PKP i jezdniami ul. Patriotów;
3) budowa przejścia podziemnego pod torami PKP wraz z rampą zjazdową na ścieżce rowerowej po zachodniej
stronie torów;
4) budowa przejścia podziemnego przy projektowanym rondzie na skrzyżowaniu ulic Żegańskiej i Dworcowej;
5) zakup, dostawa i montaż wind w przejściu podziemnym dla pieszych pod torami PKP i przy projektowanym
rondzie na skrzyżowaniu ulic Żegańskiej i Dworcowej;
6) budowa kanalizacji deszczowej dla odwodnienia projektowanej ulicy, tunelu oraz przejść podziemnych, wraz
z pompowniami wód deszczowych;
7) budowa oświetlenia ulicznego;
8) przebudowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej kolidującej z projektowaną ulicą;
9) przebudowa sieci energetycznych kolidujących z projektowaną ulicą;
10) przebudowa sieci teletechnicznych (Netia, Aster, TP SA) kolidujących z projektowaną ulicą;
11) przebudowa sieci gazowych kolidujących z projektowaną ulicą;
12) przebudowa sieci ciepłowniczych kolidujących z projektowaną ulicą;
13) rozbiórki obiektów budowlanych kolidujących z projektowaną ulicą;
14) inwentaryzacja zieleni z gospodarką istniejącą roślinnością;
15) nasadzenia zieleni i założenie trawników.
oraz roboty budowlane realizowane na rzecz MPWiK polegające na budowie kolektora „W”
Etap III – Ø 0,8 m Lca 450 m w ul. Zwoleńskiej na odcinku od ul. Rogatkowej do ul. Patriotów w Warszawie –
Dzielnica Wawer
http://zmid.waw.pl/fileadmin/user_uploa ... ikacji.pdf

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 paź 2015, 16:54

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych rozpoczynął budowę al. Dzieci Polskich na odcinku od granicy z dzielnicą Wesoła do ul. Kociszewskich. 20 października zamknięty został przejazd przez las, który umożliwiał komunikację pomiędzy os. Stara Miłosna a al. Dzieci Polskich. Znajdujące się tam płyty betonowe zostaną usunięte i w śladzie przejazdu budowana będzie nowa droga. Prace mają się zakończyć w tym roku.

Powstający odcinek ulicy o długości ok. 350 m w przeważającej części przebiegnie przez tereny leśne stanowiące otulinę Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Szerokość jezdni wyniesie 7 m. Po obu jej stronach znajdą się chodniki o szerokości 2 m, a po północnej stronie dwukierunkowa droga rowerowa. Ulica została zaprojektowana jako kontynuacja wybudowanej w 2011 r. ulicy Granicznej.

W tym roku ruszą także prace przy budowie kolejnego odcinka al. Dzieci Polskich – od ul. Kociszewskich do rejonu ul. Mchów.

Dzięki inwestycji al. Dzieci Polskich połączy dzielnice Wawer i Wesoła i umożliwi uruchomienie komunikacji autobusowej w ciągu ulic: Graniczna - Nowoborkowska - al. Dzieci Polskich.

http://www.wawer.warszawa.pl/pl/news/ro ... i-polskich
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Krzysiek_S
Posty: 5089
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 kwie 2016, 12:54

Projekt rozbudowy Wału Miedzeszyńskiego od skrzyżowania z Traktem Lubelskim do ulicy Rosiczki [ początek węzła Wał Miedzeszyński].
http://zmid.waw.pl/uploads/media/D_2-01 ... 1_1000.pdf
1. Zmiana lokalizacji przystanku Strzygłowska 01 i 02. Przystanek 01 przed rondem jeszcze na Trakcie Lubelskim, 02 przesunięto nieznacznie na południe w miejscu obecnego wylotu ulicy Strzygłowskiej[ zatoka].
2. Nowy zespół przystankowy przy skrzyżowaniu z ulicą Przewodową. Przystanek 01 w kierunku Otwocka za skrzyżowaniem, 02 za skrzyżowaniem w kierunku Warszawy, 03 na Przewodowej po skręcie z Wału Miedzeszyńskiego.
3. Nowy zespół przystankowy przy skrzyżowaniu z ulicą Sitowie. Przystanek 01 za skrzyżowaniem w kierunku Otwocka, 02 za skrzyżowaniem w kierunku Centrum i 03 na drodze serwisowej w kierunku Otwocka.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 05 maja 2016, 23:41

Wolfchen pisze:
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych rozpoczynął budowę al. Dzieci Polskich na odcinku od granicy z dzielnicą Wesoła do ul. Kociszewskich. 20 października zamknięty został przejazd przez las, który umożliwiał komunikację pomiędzy os. Stara Miłosna a al. Dzieci Polskich. Znajdujące się tam płyty betonowe zostaną usunięte i w śladzie przejazdu budowana będzie nowa droga. Prace mają się zakończyć w tym roku.

Powstający odcinek ulicy o długości ok. 350 m w przeważającej części przebiegnie przez tereny leśne stanowiące otulinę Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Szerokość jezdni wyniesie 7 m. Po obu jej stronach znajdą się chodniki o szerokości 2 m, a po północnej stronie dwukierunkowa droga rowerowa. Ulica została zaprojektowana jako kontynuacja wybudowanej w 2011 r. ulicy Granicznej.

W tym roku ruszą także prace przy budowie kolejnego odcinka al. Dzieci Polskich – od ul. Kociszewskich do rejonu ul. Mchów.

Dzięki inwestycji al. Dzieci Polskich połączy dzielnice Wawer i Wesoła i umożliwi uruchomienie komunikacji autobusowej w ciągu ulic: Graniczna - Nowoborkowska - al. Dzieci Polskich.

http://www.wawer.warszawa.pl/pl/news/ro ... i-polskich
Czy to prawda że ulica jest za wąska dla autobusów?

ODPOWIEDZ