ODKOP
Zostałem dzisiaj gruntownie zapoznany z Tramwajem W Ciapki.
Na plus dodatni:
- priorytet JEST. I to nawet na długich odcinkach: Stadion/Kozanów - Milenijna, Stawowa - Gaj (czyli linie 31 i 32; 33 jest plusowa tylko z nazwy, częstotliwości i taboru*), miejscami nawet działa dobrze, choć nie daje on dużego zapasu czasu na przejazd pomiędzy skrzyżowaniami i jakiekolwiek silniejsze przyhamowanie czy też przyblokowanie przez inny tramwaj powoduje, że skutecznie "wypada się" z zielonej fali na cały cykl.
- częstotliwość: 31 i 32 jeżdżą co 15/15/15, a w roku szkolnym co 12/15/15 co daje na wspólnym odcinku (od Modrej tj. koło pętli autobusowej na Kozanowie do Gaju) całkiem zadowalającą jak na miejscowe warunki częstotliwość; 33 ma obecnie 7.5/15/15
- tabor - T19 są niezłe. Cieszy dobra klimatyzacja, choć mnie osobiście razi wysoka podłoga nad wózkami napędowymi.
- trawiaste torowiska tam gdzie się tylko da
Na plus ujemny:
- Na Kozanowie tramwaj omija tą większą część osiedla a oplata tą mniejszą
- Remont torowisk w centrum dość nikczemny. Chociażby przy wymianie zwrotnic na skrzyżowaniach "zapomniano" o wymianie krzyżownic (które oczywiście zaraz się zaczęły rozlatywać)
- Sploty zrobione zostały z normalnych zwrotnic, więc na splotach są ograniczenia do 10 km/h. Kolega twierdził, że da się to zrobić lepiej za pomocą jakichś innych zwrotnic, o więjszym promieniu.
- Po jakiejś burzy padła elektryka na niektórych zwroitnicach, dzięki czemu trzeba w kilku miejscach biegać i przestawiać zwrotnice ręcznie
- Śluzy tramwajowe, antyzatoki i przystanek wiedeński na ciągi Glinianej i Hubskiej do poprawki.
- Końcówka "bezpętlowa" na Gaju wykazuje tendencję do zapychania się w momencie gdy którykolwiek tramwaj ma dłuższy postój (chociażby "socjalny" 15 min.)
- milion spraw drobnych typu nierówne łuki, bardzo niefunkcjonalne ławki na przystankach itp.
*choć też nie do końca - uświadczenie nieklimatyzowanej T16 na 33 jest bardzo łatwe
Aha, przy okazji (specjalnie dla Osy, który jest wielbicielem tego węzła). Ostatnio często korzystam z węzła
Jądro Rondo Reagana i mimo, że jestem osobą bez żadnych dysfunkcji ruchowych, za każdym razem ciepło wspominam tego, kto zdecydował, że będzie się wsiadać i wysiadać z poziomu asfaltu, a nie z poziomu jakiegokolwiek podwyższenia peronnowego. Dowiedziałem się, że podwyższenia nie można zrobić z powodu... splotów i że wtedy będzie za duża dziura między tramwajem a peronem (kilka centymetrów)