Informacja pasaĹźerska w transporcie kolejowym
Moderator: JacekM
Toć przeciez piszę, że informacja może być identyczna, ale jej forma już niekoniecznie musi. Pierwsze reguluje ustawa (to jest wymienienie kilku punktów, rozporządzenie niepotrzebne), drugie sobie regulują umowami. Nie widzę problemu w tym, żeby przewoźnik czy województwo jako zleceniodawca opracowało swój wzór graficzny tablic czy wyświetlanych informacji.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dzięki czemu na jednej stacji potrafią wisieć cztery różne rozkłady, a każdy wygląda inaczej. Z korzyścią dla pasażera, rzecz jasna.Siecool pisze:Nie widzę problemu w tym, żeby przewoźnik czy województwo jako zleceniodawca opracowało swój wzór graficzny tablic czy wyświetlanych informacji.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Wieszanie rozkładów powinno być przede wszystkim rolą zarządcy. Przewożnik niech se wiesza, nikt mu nie broni, ale zarządca powinien udostępnić rozkład wszystkich.
Ale przede wszystkim chcę podkreslić, że ta dowolność ma dotyczyć tego, co jest na i w pociągu. Nie rozkładów na stacji, tylko tabliczek na pociągu, kształtu infromacji wewnętrznej na wyświetlaczch itp.
Ale przede wszystkim chcę podkreslić, że ta dowolność ma dotyczyć tego, co jest na i w pociągu. Nie rozkładów na stacji, tylko tabliczek na pociągu, kształtu infromacji wewnętrznej na wyświetlaczch itp.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
A ja nie rozumiem, czemu ma być jakaś dowolność, zwłaszcza jeśli chodzi o informację zewnętrzną. Pasażer często musi w przeciągu parudziesięciu sekund dowiedzieć się, czy pociąg, który się przed nim zatrzymał jest tym właściwym - dopuszczenie tutaj dowolności w lokalizacji czy formie otablicowania specjalnie mu tego zadania nie ułatwi.Siecool pisze: Ale przede wszystkim chcę podkreslić, że ta dowolność ma dotyczyć tego, co jest na i w pociągu. Nie rozkładów na stacji, tylko tabliczek na pociągu, kształtu infromacji wewnętrznej na wyświetlaczch itp.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A widzisz, a ja nie rozumiem czemu wychodzimy z założenia, że pasażer jest debilem, przewoźnik takoż i koniecznie trzeba im rozrysować z dokładnością do 0,5 mm, gdzie jeden ma tą tablicę powiesić, a drugi gdzie jej ma szukać, bo jak nie to przewoźnik powiesi ją do góry nogami na pantografie, a pasażer będzie szukał relacji pociągu namalowanej kredą na wózku przedostatniego wagonu w składzie... Tak jak w komunikacji miejskiej nikt jeszcze na szczęście nie wpadł na pomysł, żeby wszędzie i na wszystkich pojazdach tablica była w tym samym miejscu, tak i tu nie widzę problemu. Naprawdę, nie róbmy ze wszystkich ludzi idiotów.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Wydaje mi się, że jak było ciepło, to też średnio to działało.MichalJ pisze:To raczej jest efekt powolnego przełączania wściekłych kryształów w niskich temperaturach. Sprawdzę hipotezę, jak się ociepli. (If any, bo na razie się nie zanosi. Wiosna, gdzie jest wiosna???)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Te z komórek też pracują z opóźnieniem przy -10 czy tam -15, ale z tymi dworcowymi, to problemy są już przy -1...MichalJ pisze:Samochodowe LCD (w zegarach, radiu) przy -5 już zauważalnie zwalniają, przy -15 jest masakra...
Pomijam tu zerową czytelność przesuwających się adnotacji na tablicach zbiorczych.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43