Remont mostu ś›rednicowego 2013

Moderator: JacekM

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Remont mostu ś›rednicowego 2013

Post autor: Nxo » 12 lut 2013, 16:30

info z TVN Warszawa

Dwa miesiące bez mostu średnicowego

W wakacje kolejarze planują zamknięcie mostu średnicowego. To ozncza ogromne zmiany w organizacji ruchu pociągów - ominą stację Powiśle, Stadion, Śródmieście i Ochota.

- Zamkniemy tor 3 i 4 na moście średnicowym. Nastąpi to najprawdopodobniej 29 czerwca i potrwa do 29 sierpnia – wyjaśnia Jan Telecki, dyrektor warszawskiego oddziału PKP PLK. – Chcielibyśmy, aby prace zakończyły się przed nowym rokiem szkolnym – dodaje.

Wahadło i inne zmiany,

W związku z pracami modernizacyjnymi na linii średnicowej, pasażerowie kolei muszą liczyć się z ogromnymi utrudnieniami. Chociaż Telecki uspokaja, że ruch pociągów będzie tak zorganizowany, aby umożliwić ciągłość eksploatacyjną linii średnicowej.

Jak tłumaczą kolejarze –część pociągów podmiejskich będzie kursowała po układzie dalekobieżnym. Oznacza to, że będą przejeżdżać przed Dworzec Centralny ( z pominięciem stacji Stadion, Powiśle, Śródmieście, Ochota).

Niektóre pociągi podmiejskie jadące z zachodu, dojadą tylko do stacji Warszawa Zachodnia, a jadące ze wschodu, do Warszawy Wschodniej. Wprowadzony zostanie również ruch wahadłowy między Warszawą Zachodnią, a stacją Warszawa Śródmieście.

Pociągi dalekobieżne będą kursować przez Warszawę Gdańską.
Pociągi pojadą szybciej

Podczas modernizacji kolejarze zdemontują obydwa tory na całej długości mostu, czyli 445 metrów. – Ponadto wymienimy między innymi 1,5 tysiąca mostownic czy blachy przeciwpożarowe - wymienia Telecki.

Po przeprowadzonych w wakacje pracach, pociągi będą mogły poruszać się szybciej ( obecnie mogą przejeżdżać prze most zaledwie z prędkością 30 km/h).


http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 76224.html

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 12 lut 2013, 16:40

Niech sobie tym razem darują pociągi Wschodnia-Miłosna/Mińsk...
Fajnie się czasem jeździło mając własny przedział, ale chyba nie o to tu chodzi. Jak nie da się zrobić kursu przez Centralny to niech jadą na Gdański.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 lut 2013, 16:49

Może przy okazji wezmą się za zdefektowany tor na DWŚ? W sumie do czerwca powinien dociągnąć po wzmocnieniu... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 12 lut 2013, 17:04

Deja vu... deja vu...
Mam nadzieję, że i tym razem będziemy mogli się przesiadać do TeeLeK itd na czas remontu.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 lut 2013, 17:10

Wolfchen pisze:Może przy okazji wezmą się za zdefektowany tor na DWŚ? W sumie do czerwca powinien dociągnąć po wzmocnieniu... :-k

Duuużo duuużo szybciej za niego się wezmą
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 lut 2013, 17:30

VLnt7 pisze:Mam nadzieję, że i tym razem będziemy mogli się przesiadać do TeeLeK itd na czas remontu.
Ciekawe, czy znowu trójkibel będzie jeżdził z DWZ do DWŚ (a może nawet i do Powiśla)... W sumie trochę marnie to widzę, podaż miejsc znowu by bardzo przekraczała popyt - już lepiej zrobić KKA z DWZ do DWW + honorowanie biletów KM we wszystkich pociągach między DWW a DWZ.

[ Dodano: |12 Lut 2013|, 2013 17:31 ]
rufio198 pisze:Duuużo duuużo szybciej za niego się wezmą
No to będzie wesoło, bo w jeden dzień, to nie zdążą... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 lut 2013, 18:49

Nxo pisze:Po przeprowadzonych w wakacje pracach, pociągi będą mogły poruszać się szybciej ( obecnie mogą przejeżdżać prze most zaledwie z prędkością 30 km/h).
Oczywiście to nieprawda, bo szybciej, ale remont i tak od jakiegoś czasu po prostu wisiał nad tym mostem...
Prawie co drugie lato jakieś utrudnienia na średnicy, ech.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 12 lut 2013, 21:38

Imho tak powinno zostać, puścić super częste wahadło miedzy DWZ a DWW a wiekszoc szczególnie bliskiej aglomeracji puszczać tylko do zachodniego lub przez centralny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 lut 2013, 21:41

Zapomnij, w polskich warunkach byłoby tak rozwiązane, że nie miałoby to żadnego sensu. Pomijam już kwestię tego, że DWZ i DWW by tego nie dały rady obsłużyć, jeśli miałyby być jednoperonowe przesiadki (sorry, nie widzi mi się bieganina po schodach). 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 12 lut 2013, 21:49

ale średnica z gumy nie jest i to niestety konieczność będzie prędzej czy pżniej, a co do przesiadki jedno peronowej, nie jestem kolejarzem, nie wyzjae sie na tym jakoś szczególnie ale nie dało by zrobić tak by na jednym torze stały 2 rożne składy? Ew puszczać np tylko SKM a KM niech sie wysypują na zachodnim/wschodnim (te spoza zasiegu wspólnego biletu)?
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 lut 2013, 21:54

Teokryt pisze:ale średnica z gumy nie jest i to niestety konieczność będzie prędzej czy pżniej
Będzie konieczność skrócenia niektórych, a nie wszystkich. Albo połączenia relacji. A to różnica.
Teokryt pisze:co do przesiadki jedno peronowej, nie jestem kolejarzem, nie wyzjae sie na tym jakoś szczególnie ale nie dało by zrobić tak by na jednym torze stały 2 rożne składy
Długość peronu jest ograniczeniem - dwa dwuskłady kibli nie wejdą zdaje się; ponadto pozostaje kwestia odległości do przejścia (idź sobie wzdłuż dwuskładu EN71, dobra metoda na spalenie kalorii).
Teokryt pisze:Ew puszczać np tylko SKM a KM niech sie wysypują na zachodnim/wschodnim (te spoza zasiegu wspólnego biletu)?
Radom i Siedlce można wcisnąć na średnicę dalekobieżną. Moim zdaniem przez DWŚ powinny w pierwszej kolejności jeździć SKMki a do tego osobówki z krańców województwa (Skierniewice, Dęblin, Siedlce, Radom + wybrane z Ciechanowa i Ostrołęki).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 12 lut 2013, 22:47

Doraźna naprawa płyty podtorowej w ten weekend. Remont w czasie zamknięcia mostu.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... escie.html
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 lut 2013, 23:05

Ktoś potrafiłby mi napisać, w jakich latach przez ostatnie 5 czy 10 była remontowana (i zamykana) średnica podmiejska? Bo mam wrażenie, że dobrych kilka.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 lut 2013, 23:16

2006 - pól roku remontu tunelu.
2007 (a może i 2008) - z miesiąc przebudowy rozjazdów na Wschodniej, ale chyba po jednym torze naraz.
2011 - dwa miesiące (chyba) budowy p.o. Stadion.

Więcej nie pamiętam.

(Rok poprawiłem.)

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 13 lut 2013, 9:21

2012 - dwa miesiące (chyba) budowy p.o. Stadion.
oj to chyba było w 2011

ODPOWIEDZ