128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5109
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)

Post autor: Bywalec » 23 mar 2013, 10:46

Parę dni temu została podpisana umowa na dostawę 45 tramwajów dwukierunkowych - Pesa Jazz Duo.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 80794.html
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 mar 2013, 11:05

Imho jeśli Jazz to nie Swing.

W sumie dobrze, że są to kolejne Pesy. Niedobrze jednak, że kolejny, nieco różniący się od 6 poprzedników model. Robi się taki sam bałagan jak z seriami Solarisów w MZA, co podnosi koszty serwisu. A to niedobrze w świetle wszechobecnego jęczenia o kryzysie w miejskiej kasie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1650
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 23 mar 2013, 11:19

Jeśli Warszawa ma dostać lepszy model, to czemu nie. Rozumiałbym, jakby to było 5 wagonów, ale 45 to już spora liczba.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26927
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 mar 2013, 11:46

6 poprzedników jest ujednolicone ze Świniami, więc w kosztów serwisów znacząco one nie zwiększają.

Natomiast 45 tramwajów to jednak inny kaliber gatunkowy, niż autobusy - ich wartość to więcej, niż pożal-się-Boże autobusowego "kontraktu stulecia". W międzyczasie m.in. przepisy zaczęły dopuszczać brak skosów, na rynek weszły superkondensatory... pięć lat to jednak szmat czasu. Nikt nie wiedział przecież np. ile i jakich projektów unijnych wtedy będzie dofinansowanych, jakie będą możliwości finansowe miasta itd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36859
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 mar 2013, 11:49

Pytanie też, na ile PESA stosuje ujednolicone podzespoły. Sądzę, że trochę części będzie paswoać zarówno do Swinga, jak i do Jazza.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26927
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 mar 2013, 11:55

Wątpię,by było dużo elementów wspólnych między Swingiem (bez względu na wersje) a Jazzem. Kształt pudła eliminuje wspólnotę dużej liczby części pudła (nawet drzwi przecież), odmienne rozwiązania wózka - wspólnotę części mechanicznych a pewnie i aparatury (inne silniki trakcyjne przekładają się na część elektroniczną, a tu przecież pisano jeszcze o superkondensatorach). To nie będzie segedyński 120Nb+Duo ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 23 mar 2013, 11:57

Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26927
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 mar 2013, 12:01

Dantte pisze:Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
Producent twierdzi inaczej:

http://pesa.pl/press-room/nowosci/200-w ... as-na-jazz

choć pytanie, jak interpretować równoległość siedzenia (równoległość jego osi symetrii czy oparcia?)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Panna Kajzerka
Posty: 78
Rejestracja: 09 paź 2011, 18:59
Lokalizacja: Warszawa Wola

Post autor: Panna Kajzerka » 23 mar 2013, 13:56

Kolejną innowacją będzie nowy układ wszystkich siedzeń w tramwaju prostopadle do kierunku jazdy.

– Nasi pasażerowie polubili ten system znany im z pociągów metra – powiedział Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
(klik)

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7843
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 23 mar 2013, 14:25

Dantte pisze:Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
Mają być standardowe bez ustawionych skośnie. Takie ustawienie znajduje się w ofercie przetargowej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 mar 2013, 14:58

Natomiast dzięki oszczędnościom może będzie kolejny ciekawy przetarg.

Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.

Źródło Gazeta.pl

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 mar 2013, 3:10

Glonojad pisze:
Dantte pisze:Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
Producent twierdzi inaczej:

http://pesa.pl/press-room/nowosci/200-w ... as-na-jazz
Jeśli przyjąć tę tezę, to znaczyłoby, że siedzenia musiałyby być obracane :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26927
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 mar 2013, 7:19

MeWa pisze:
Glonojad pisze: Producent twierdzi inaczej:

http://pesa.pl/press-room/nowosci/200-w ... as-na-jazz
Jeśli przyjąć tę tezę, to znaczyłoby, że siedzenia musiałyby być obracane :P
Niby dlaczego? Równoległość to zgodność kierunków, nie zwrotów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2298
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 24 mar 2013, 7:42

beni pisze:Natomiast dzięki oszczędnościom może będzie kolejny ciekawy przetarg.

Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.

Źródło Gazeta.pl
A większość krzyczała że takie tramwaje są nie potrzebne, jednak TW myśli inaczej.

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 24 mar 2013, 9:48

Lukasz436 pisze:
beni pisze:Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.
Źródło Gazeta.pl
A większość krzyczała że takie tramwaje są nie potrzebne, jednak TW myśli inaczej.
1. która większość?
2. solówki nagle zniknęły z warszawskich torowisk?

ODPOWIEDZ