128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)
128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)
Parę dni temu została podpisana umowa na dostawę 45 tramwajów dwukierunkowych - Pesa Jazz Duo.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 80794.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 80794.html
Imho jeśli Jazz to nie Swing.
W sumie dobrze, że są to kolejne Pesy. Niedobrze jednak, że kolejny, nieco różniący się od 6 poprzedników model. Robi się taki sam bałagan jak z seriami Solarisów w MZA, co podnosi koszty serwisu. A to niedobrze w świetle wszechobecnego jęczenia o kryzysie w miejskiej kasie.
W sumie dobrze, że są to kolejne Pesy. Niedobrze jednak, że kolejny, nieco różniący się od 6 poprzedników model. Robi się taki sam bałagan jak z seriami Solarisów w MZA, co podnosi koszty serwisu. A to niedobrze w świetle wszechobecnego jęczenia o kryzysie w miejskiej kasie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26927
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
6 poprzedników jest ujednolicone ze Świniami, więc w kosztów serwisów znacząco one nie zwiększają.
Natomiast 45 tramwajów to jednak inny kaliber gatunkowy, niż autobusy - ich wartość to więcej, niż pożal-się-Boże autobusowego "kontraktu stulecia". W międzyczasie m.in. przepisy zaczęły dopuszczać brak skosów, na rynek weszły superkondensatory... pięć lat to jednak szmat czasu. Nikt nie wiedział przecież np. ile i jakich projektów unijnych wtedy będzie dofinansowanych, jakie będą możliwości finansowe miasta itd.
Natomiast 45 tramwajów to jednak inny kaliber gatunkowy, niż autobusy - ich wartość to więcej, niż pożal-się-Boże autobusowego "kontraktu stulecia". W międzyczasie m.in. przepisy zaczęły dopuszczać brak skosów, na rynek weszły superkondensatory... pięć lat to jednak szmat czasu. Nikt nie wiedział przecież np. ile i jakich projektów unijnych wtedy będzie dofinansowanych, jakie będą możliwości finansowe miasta itd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36859
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Pytanie też, na ile PESA stosuje ujednolicone podzespoły. Sądzę, że trochę części będzie paswoać zarówno do Swinga, jak i do Jazza.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26927
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wątpię,by było dużo elementów wspólnych między Swingiem (bez względu na wersje) a Jazzem. Kształt pudła eliminuje wspólnotę dużej liczby części pudła (nawet drzwi przecież), odmienne rozwiązania wózka - wspólnotę części mechanicznych a pewnie i aparatury (inne silniki trakcyjne przekładają się na część elektroniczną, a tu przecież pisano jeszcze o superkondensatorach). To nie będzie segedyński 120Nb+Duo
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26927
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Producent twierdzi inaczej:Dantte pisze:Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
http://pesa.pl/press-room/nowosci/200-w ... as-na-jazz
choć pytanie, jak interpretować równoległość siedzenia (równoległość jego osi symetrii czy oparcia?)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Panna Kajzerka
- Posty: 78
- Rejestracja: 09 paź 2011, 18:59
- Lokalizacja: Warszawa Wola
(klik)Kolejną innowacją będzie nowy układ wszystkich siedzeń w tramwaju prostopadle do kierunku jazdy.
– Nasi pasażerowie polubili ten system znany im z pociągów metra – powiedział Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
Mają być standardowe bez ustawionych skośnie. Takie ustawienie znajduje się w ofercie przetargowej.Dantte pisze:Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Natomiast dzięki oszczędnościom może będzie kolejny ciekawy przetarg.
Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.
Źródło Gazeta.pl
Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.
Źródło Gazeta.pl
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Jeśli przyjąć tę tezę, to znaczyłoby, że siedzenia musiałyby być obracaneGlonojad pisze:Producent twierdzi inaczej:Dantte pisze:Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
http://pesa.pl/press-room/nowosci/200-w ... as-na-jazz
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26927
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Niby dlaczego? Równoległość to zgodność kierunków, nie zwrotów.MeWa pisze:Jeśli przyjąć tę tezę, to znaczyłoby, że siedzenia musiałyby być obracane
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A większość krzyczała że takie tramwaje są nie potrzebne, jednak TW myśli inaczej.beni pisze:Natomiast dzięki oszczędnościom może będzie kolejny ciekawy przetarg.
Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.
Źródło Gazeta.pl
1. która większość?Lukasz436 pisze:A większość krzyczała że takie tramwaje są nie potrzebne, jednak TW myśli inaczej.beni pisze:Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.
Źródło Gazeta.pl
2. solówki nagle zniknęły z warszawskich torowisk?