vernalisadonis pisze:Kolejowy PolskiBus?
Lepiej tego chyba nie można ująć.
Tyle, że to nie jest coś godnego pochwały. Otóż Leo Express, w swojej chęci konkurowania z Českymi Drahami, na trasie z Prahi do Ostrawy zatrzymuje się tylko w dwóch miejscowościach – Pardubicach i Ołomuńcu. Mniejsze miejscowości, takie jak Kolin czy Czeska Trzebowa, są pomijane – mimo tego, że zatrzymują się tam nawet pociągi kategorii Ex państwowego przewoźnika. I to jest dokładnie ten sam model, jak w Polskim Busie, gdzie po drodze z Warszawy do Gdańska autobus zatrzymuje się tylko w Ostródzie, pomijając takie miejscowości jak Płońsk, Mława, Nidzica, Olsztynek, czy nawet Elbląg.
I zapewne taki sam model Leo Express zastosuje i w Polsce – pociągi przewoźnika zapewne zatrzymają się w drodze z Warszawy do Poznania jedynie w Koninie i Kutnie, pomijając Koło, Łowicz i Wreześnię. I to wszystko w taryfie, która zapewnie będzie porównywalna do taryfy TLK bądź IR. Stwarza to niestety niebezpieczeństwo, że albo i pociągi TLK i IR przestaną się zatrzymywać w niektórych miejscowościach, w celu lepszego konkurowania z nowym przewoźnikiem, albo też w ogóle zostaną zlikwidowane, jeżeli wiele osób przesiądzie się do szybszych pociągów prywaciarza. Niestety, spowoduje to przez to odcięcie wielu małych i średnich ośrodków miejskich od oferty kolei dalekobieżnej do ważniejszych celów podróży tj. Poznania i Warszawy.