Strona 1 z 30

Komunikacja na Trakcie Królewskim

: 12 maja 2013, 17:00
autor: Pan Piotr
patryk148 pisze:wiem, że nie dotyczy to Mokotowa, ale:

111 Królewska - Marszałkowską - Al. Solidarności - trasą 171 - NOWE BEMOWO
144 Krakowskim Przedmieściem - Senatorską - Andersa - Nowolipkami - ... ESPERANTO
107 Mazowiecką - Pl. Piłsudskiego - Moliera/Wierzbową - Senatorską -po trasie 111 na ESPERANTO
128 bez zmian na MARIENSZTAT
127 Książęcą - Ludną - Solec - Dobrą - Wybrzeżem - Grodzką - Trasą WZ (powrót Nowym Zjazdem) - PL. BANKOWY
105 Krakowskim - Nowym Światem - Książęcą - Rozbrat do TORWARU

zmniejszenie zapotrzebowania na tabor na Muranowie (111), likwidacja skrętu w CENTRUM (dla 171 bo straszne korki tam są przez cały tydzień, pozostaje 520), odzyskanie brygad wielkopojemnych (około 4 z trasy 171 i 105, bo 1 dodatkowa na 127), powiązanie Powiśla z Pl. Bankowym i Pl. Zamkowym poprzez zapełnienie dotychczasowego przeciwpotoku (127), utrzymanie 128 na Powiśle za 105 (relację Dobra - Śródmieście Płn zapewni 127 dojeżdżające w drugim kierunku na Pl. Bankowy.

jedyną wadą jest brak połączenia Rozbrat z metrem oraz 2 zespołów na Górczewskiej (KONARSKIEGO i GÓRALSKA) z zespołem CENTRUM.
Nie wiedziałem, gdzie to wrzucić więc dałem tutaj.

1) Co do 107 to tabor chyba się średnio nadaje na obsługę odcinka 111, a przeguby na południowy odcinek trasy 107 też się nie nadają, więc :(

2) Po co linia co 4-5 minut na Torwar, w dodatku nie dowożąca do najbliższej stacji metra?

3) Likwidacja 171 też bez sensu, bo linia ma przyzwoite zapełnienie, a długie 111 by tylko przyniosło dodatkowe opóźnienia.

4) Proponowane 127 to już w ogóle tragedia, bo stałoby w jednym wielkim korku.

: 10 cze 2013, 16:11
autor: TGM
Czy nie powinno się przerzucić E-2 pomiędzy Traktem a Bankowym jak 222? Powinno być chyba szybciej, nawet gdy dojdzie dodatkowy przystanek przy Zamkowym. A na tym i tak by ta linia zyskała.

: 10 cze 2013, 22:46
autor: pawcio
Ale stracisz wspólny przystanek z 111 na Bankowym na dojeździe do Uniwerku.

: 10 cze 2013, 23:27
autor: TGM
Ale przez ten przystanek czeka się nie wiadomo ile na skręt z Solidarności, a potem jeszcze na durnej śluzie która niczemu już nie służy (o ile kiedykolwiek służyła).

: 11 cze 2013, 6:55
autor: pawcio
Jakoś na 111 problemu nigdy ze skrętem nie odczułem. Ale to było w czasach, kiedy nie zlikwidowano skrętu w lewo z Andersa. Śluza służy do separowania potoków z dwóch przystanków - za czasów przedmetrowych było tam przecież znacznie więcej kursów. A na Solidarności stoi się (nomen omen) solidarnie. Albo na oba kierunki albo w ogóle.

: 11 cze 2013, 9:17
autor: MichalJ
Skoro się okazało, że jednak dasie skręcić z Miodowej w Senatorską, to może by tak 128/175 przez pl. Zamkowy, co?

: 11 cze 2013, 10:10
autor: pawcio
To się dawało od zawsze. I oporu przed tą zmianą nigdy nie rozumiałem.

: 11 cze 2013, 10:15
autor: MichalJ
Od zawsze, ale z przerwami.

: 11 cze 2013, 10:17
autor: pawcio
Powiem tak: od początku nowego Krakowskiego słyszałem różne mniej lub bardziej bzdurne tłumaczenia w sprawie przełożenia 175, ale o ograniczeniach infrastrukturalnych nigdy mowy nie było.

: 11 cze 2013, 10:25
autor: MichalJ
A o czym było?

: 11 cze 2013, 11:33
autor: Glonojad
pawcio pisze:Powiem tak: od początku nowego Krakowskiego słyszałem różne mniej lub bardziej bzdurne tłumaczenia w sprawie przełożenia 175, ale o ograniczeniach infrastrukturalnych nigdy mowy nie było.
A ja, owszem, słyszałem - kwestia "nierozjeżdżania" nawierzchni.

: 11 cze 2013, 11:39
autor: MichalJ
W jedną stronę?

: 11 cze 2013, 11:44
autor: Glonojad
W każdą ze stron.

: 11 cze 2013, 11:46
autor: MichalJ
Ale w jedną stronę jeżdżą.

: 11 cze 2013, 11:48
autor: Emyl
Glonojad pisze:A ja, owszem, słyszałem - kwestia "nierozjeżdżania" nawierzchni.
To trzeba było nie dowalać tego potworka 518 ](*,)