Komunikacja na Trakcie Królewskim

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 cze 2013, 11:40

Tego nie rozumiem:
Z nim także w sprawie lokalizacji przystanków negocjuje szef ZTM Leszek Ruta. Na Świętokrzyskiej chciałby je pozostawić w obu kierunkach przed skrzyżowaniem z Nowym Światem (przy szpitalu dziecięcym w stronę Marszałkowskiej). Dzięki temu udałoby się zachować linie skręcające ze Świętokrzyskiej w stronę bramy Uniwersytetu Warszawskiego - dawna trasa 174 i obecna 102.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ingow.html

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 cze 2013, 12:22

W jedną stronę by miała, za to w drugą by nie miała. 174 i D zawsze stawały na Świętokrzyskiej przy ministerstwie. 102 jadące w dół też gdzieś trzeba zatrzymać...

Awatar użytkownika
Wafel
Posty: 32
Rejestracja: 02 cze 2011, 0:17
Lokalizacja: Szmulki, Targówek, Śródmieście

Post autor: Wafel » 13 cze 2013, 23:35

MichalJ pisze:Tego nie rozumiem:
Z nim także w sprawie lokalizacji przystanków negocjuje szef ZTM Leszek Ruta. Na Świętokrzyskiej chciałby je pozostawić w obu kierunkach przed skrzyżowaniem z Nowym Światem (przy szpitalu dziecięcym w stronę Marszałkowskiej). Dzięki temu udałoby się zachować linie skręcające ze Świętokrzyskiej w stronę bramy Uniwersytetu Warszawskiego - dawna trasa 174 i obecna 102.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ingow.html
To akurat bardzo dobry pomysł z dwóch albo trzech powodów i dyrektor Ruta chyba pierwszy raz w tym roku zaskoczył mnie na plus.

1. Chyba zgodzicie się, że jeśli jest miejsce, przystanki powinno się lokalizować za skrzyżowaniem, a nie przed nim. Unikamy polowania na autobusy/tramwaje jadące w tym samym kierunku z różnych przystanków. Szczególnie dla jadących w stronę Powiśla przystanek na Świętokrzyskiej naprzeciwko szpitala, przy liceum Dąbrowskiego, ma sens.

2. Poza tym skrzyżowanie Świętokrzyskiej z Nowym Światem, z nową stacją metra, stanie się może nie gigantycznym, ale jednak węzłem przesiadkowym. Nie ma powodów, by z tego węzła wycinać część relacji. Powinno się dać tu przesiąść ze wszystkiego na wszystko, w każdej relacji, nawet z zatrzymaniem przyspieszonych na Ordynackiej. I tak nie będzie idealnie, bo ulice są wąskie i np. na Nowym Świecie przystanki w zespole Ordynacka trochę za bardzo oddalone. Szczególnie ten w kierunku uniwersytetu. Ale niewiele tu można zrobić, raczej go nie przesuniemy.

3. Odcinek między funkcjonującymi we wcześniejszym układzie przystankami Topiel na Tamce i Nowy Świat na Świętokrzyskiej przy Ministerstwie Finansów/Kubusia Puchatka jest bardzo długi, jakieś 750 metrów. Jeśli autobusy będą jechały od strony Tamki nie w Świętokrzyską w stronę Marszałkowskiej, tylko skręcą w stronę uniwersytetu jak teraz 102 czy 105, to dystans ten zwiększa się do 900 m w stronę Królewskiej i 1 km (!) w stronę Powiśla. To bardzo dużo jak na śródmieście, a nie jest to ani droga główna, ani autobusy ekspresowe, ani też rejon słabo zaludniony - przeciwnie: szkoły, szpital, domy i sklepy. Usytuowanie przystanków w rejonie szpitala na Kopernika/liceum Dąbrowskiego, tu gdzie obecnie są przystanki zastępcze, skraca ten dystans do jakichś 600 m. Z tego samego względu dodanie przystanków w rejonie Mazowieckiej jest również słuszne.

Należy pamiętać, że w Warszawie przyjęło zasadę zwiększonej gęstości przystanków w śródmieściu - odległość dojścia pieszego do przystanków komunikacji zbiorowej nie powinna przekraczać 300 metrów. Jest to zapisane w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy, http://www.architektura.um.warszawa.pl/ ... erunki.pdf, część poświęcona obsłudze komunikacyjnej - strona 144.

Mało tego, mówimy o odległości dojścia do przystanku, a nie o odległości między przystankami. Te 300 m to oczywiście bardzo idealistyczne założenie. W zasadzie, aby spełnić ten warunek, powinno się zorganizować przystanek na Tamce w rejonie Muzeum Chopina. Nie da się, bo wąsko i stromo. Ale w miejscu obecnych przystanków zastępczych jak najbardziej, albo za zakrętem - na Kopernika w rejonie Konopczyńskiego.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 14 cze 2013, 0:45

emyl pisze:zisiaj około 15 na Krakowskim był taki sajgon, że jechałem 503 pomiędzy Uniwerkiem a Mickiewiczem jakieś 10 minut. Mnóstwo wycieczek szkolnych, w tym sporo zagranicznych, ludzie łażą w te i we w te, jak po deptaku
Ja bym jednak obstawiał, że ktoś pogrzebał znowu w światłach na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską. Ostatnio się tam pogorszyło (a już przez jakiś czas ruch był płynny).

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 cze 2013, 5:18

Ja bym jednak obstawiał, że ktoś pogrzebał znowu w światłach na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską. Ostatnio się tam pogorszyło (a już przez jakiś czas ruch był płynny).
Tamten odcinek przejechałem płynnie, czytaj uważnie i ze zrozumieniem :p

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 cze 2013, 11:03

Wafel pisze:
To akurat bardzo dobry pomysł z dwóch albo trzech powodów i dyrektor Ruta chyba pierwszy raz w tym roku zaskoczył mnie na plus.
Nie jestem pewien, czy to samo rozumiemy. Napisano "w obu kierunkach przed skrzyżowaniem" i "dawna trasa 174". Ja bym rozumiał, że mowa o przystanku przy szpitalu w stronę zachodnią (obecne 102) i przy Kubusia Puchatka w stronę wschodnią (dawna 174). I przy takim założeniu mój zachwyt jest istotnie mniejszy, niż twój.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 cze 2013, 1:56

Bastian pisze:
Wafel pisze: To akurat bardzo dobry pomysł z dwóch albo trzech powodów i dyrektor Ruta chyba pierwszy raz w tym roku zaskoczył mnie na plus.
Nie jestem pewien, czy to samo rozumiemy. Napisano "w obu kierunkach przed skrzyżowaniem" i "dawna trasa 174". Ja bym rozumiał, że mowa o przystanku przy szpitalu w stronę zachodnią (obecne 102) i przy Kubusia Puchatka w stronę wschodnią (dawna 174). I przy takim założeniu mój zachwyt jest istotnie mniejszy, niż twój.
To po co wzmianka w nawiasie - przy szpitalu? Bo przy Twojej interpretacji w takim zdaniu powinno jej nie być.
Tak w ogóle, to tam będzie sajgon po otwarciu metra - wąsko itp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 cze 2013, 2:07

A jak szeroka będzie w końcu sama Świętokrzyska (a w domyśle chodniki...)?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 cze 2013, 10:34

MeWa pisze:To po co wzmianka w nawiasie - przy szpitalu?
Wzmianka w nawiasie nie brzmi "przy szpitalu". Przeczytaj całą. Nie wiem, po co ona jest. Być może właśnie dlatego, że tylko ten przystanek zmieniłby miejsce w stosunku do stanu sprzed zamknięcia. Tak to niejasno napisane, że można zgadywać do woli... :/
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 06 lut 2014, 11:37

Czy wie ktoś jak wygląda zapełnienie linii 503 na odcinku Pl. Zamkowy - Konwiktorska?

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 lut 2014, 13:04

Takie sobie. Zajęte trochę miejsc siedzących. Szału nie ma. Linia zapełnia się porządnie od pl. Zamkowego. Linie na Konwiktorskiej w szczycie są dobijane przez korki na Międzyparkowej.

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lut 2014, 22:15

Ale umówmy się... ludzie nie mają gdzie tam jechać. Kto jedzie autobusem za Pl. Zamkowy to zazwyczaj jedzie gdzieś dalej niż na Konwiktorską. To jest po prostu najbliższy kraniec i wg mnie taką miarodajną obserwacją czy linia w tamtym rejonie spełnia swoją funkcję to jest frekwencja na odcinku Foksal - Pl. Zamkowy. Oczywiście teoretycznie bo w praktyce wszystko co tam jeździ spełnia swoją funkcję bo zbiera tłumy.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 06 lut 2014, 22:50

A ZTM inaczej nie potrafi zakrańcować linii tak, żeby popołudniu zbierała ludzi z Foksal i UW jadących do Zamkowego.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Stary Pingwin
Posty: 5814
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 lut 2014, 22:59

Nie ma już pętli na Placu Zamkowym i Długiej.
miłośnik 13N

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lut 2014, 23:12

A czy nie da się jakoś tak zrobić, żeby autobusy jadąc od strony Foksal jechały do Senatorskiej, skręcały w Senatorską, robiły kółko i zajeżdżały na Pl. Piłsudskiego, po czym wracały tak jak obecnie? Chociaż pewnie zablokuje to zupełnie już skrzyżowanie Senatorskiej i Miodowej...

ODPOWIEDZ