Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4472
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 gru 2023, 13:47

person pisze:
01 gru 2023, 12:25
eLka, a może GPA z czasem wkroczy do Ożarowa? ;) Do Płochocina już GPA za chwilę dojedzie, a RJ linii 14 jest zgrany z odjazdami pociągów... (super są te ich mapy i rozkłady)
GPA już parę ładnych miesięcy jeździ do Płochocina. Ale tak, generalnie GPA może być wzorem jak się powinno robić komunikację podmiejską/regionalną.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2203
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 01 gru 2023, 19:33

Spokoju mi nie daje. Na głównej stronie jest informacja na temat zmiany rozkładu dla 727. Co tu się zmienia. Bo wg strony odjazdy z Wilanowskiej są takie same...

Paweł D.
Posty: 5664
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 gru 2023, 22:01

Autobus Czerwon pisze:
01 gru 2023, 13:47
GPA już parę ładnych miesięcy jeździ do Płochocina. Ale tak, generalnie GPA może być wzorem jak się powinno robić komunikację podmiejską/regionalną.
Żadna sztuka robić dobrą komunikację dostając kasę z budżetu. Wiele linii/kursów to typowy socjał który wypełnił lukę po PKS, który nie pociągnął mając jedną osobę na pokładzie. Ten rok był chudszy, nawet gdzieś pocięto takt do 1,5 h, ale od stycznia wracają kursy co godzinę. Bo jest kasa.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1547
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 01 gru 2023, 22:25

Paweł D. pisze:
01 gru 2023, 22:01
Autobus Czerwon pisze:
01 gru 2023, 13:47
GPA już parę ładnych miesięcy jeździ do Płochocina. Ale tak, generalnie GPA może być wzorem jak się powinno robić komunikację podmiejską/regionalną.
Żadna sztuka robić dobrą komunikację dostając kasę z budżetu. Wiele linii/kursów to typowy socjał który wypełnił lukę po PKS, który nie pociągnął mając jedną osobę na pokładzie. Ten rok był chudszy, nawet gdzieś pocięto takt do 1,5 h, ale od stycznia wracają kursy co godzinę. Bo jest kasa.
Robić dobrą komunikację dostając kasę, to jest dobra rzecz.
Wywalić kasę na bzdury, ile razy to widzieliśmy.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Paweł D.
Posty: 5664
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 gru 2023, 7:30

Ależ oczywiście, że lepszy autobus z którego można potencjalnie skorzystać niż jakiś pomnik, fontanna czy inna głupota.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 761
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 30 sie 2024, 17:43

Będą konsultacje w sprawie nowych linii GPA oraz pożegnanie części linii "L".
https://gpa.grodzisk.pl/poprawa-obslugi ... tarej-wsi/
https://gpa.grodzisk.pl/planowane-nowe- ... zachodnim/
https://gpa.grodzisk.pl/konsultacje-pla ... owego-gpa/
Nie kiedy tabor GPA ma bardzo wiele do życzenia, na liniach "L" jest lepszy, ale gminy będą się kierować ceną niestety. Dla posiadaczy WKM niewiele się zmieni. Trasy ciekawe. Zobaczymy co pokażą konsultacje i rozmowy z gminami oraz co ciekawego zaproponuje ZTM i czy w ogóle coś zaproponuje.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

alojz
Posty: 2458
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 30 sie 2024, 17:46

Bon Jovi pisze:
30 sie 2024, 17:43
Będą konsultacje w sprawie nowych linii GPA oraz pożegnanie części linii "L".
https://gpa.grodzisk.pl/poprawa-obslugi ... tarej-wsi/
https://gpa.grodzisk.pl/planowane-nowe- ... zachodnim/
https://gpa.grodzisk.pl/konsultacje-pla ... owego-gpa/
Nie kiedy tabor GPA ma bardzo wiele do życzenia, na liniach "L" jest lepszy, ale gminy będą się kierować ceną niestety. Dla posiadaczy WKM niewiele się zmieni. Trasy ciekawe. Zobaczymy co pokażą konsultacje i rozmowy z gminami oraz co ciekawego zaproponuje ZTM i czy w ogóle coś zaproponuje.
Wątek GPA:
viewtopic.php?t=10904

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 maja 2025, 9:31

Ad vocem niusa o przejeździe testowym do Tarczyna, to plany mają całkiem ciekawe:
Urząd Miejski w Tarczynie pisze:Komunikacja ZTM z Warszawą oraz z Piasecznem
· Linia do Warszawy – ZTM stawia konkretne wymagania dotyczące infrastruktury (przystanki, skrzyżowania, drogi), których gmina Tarczyn obecnie nie spełnia. Pracujemy nad rozwiązaniami.
· Linia do Piaseczna – trwają prace nad uruchomieniem linii L do Piaseczna, ale wymaga to zgód miasta, powiatu i ZTM. Starostwo zadeklarowało współpracę, a rozmowy są na zaawansowanym etapie. Liczymy, że w ciągu roku uda się uruchomić to połączenie.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

mb112
Posty: 1386
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2025, 10:23

· Linia do Piaseczna – trwają prace nad uruchomieniem linii L do Piaseczna, ale wymaga to zgód miasta, powiatu i ZTM. Starostwo zadeklarowało współpracę, a rozmowy są na zaawansowanym etapie. Liczymy, że w ciągu roku uda się uruchomić to połączenie.
Mogłaby to być linia szynowa :-D

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 maja 2025, 10:30

Bez sensu, bo ominęłaby mocno zabudowane obszary, no i przykład Góry Kalwarii nie zachęca (brak Wspólnego Biletu).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

mb112
Posty: 1386
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2025, 16:27

Wolfchen pisze:
29 maja 2025, 10:30
Bez sensu, bo ominęłaby mocno zabudowane obszary, no i przykład Góry Kalwarii nie zachęca (brak Wspólnego Biletu).
Ale nie o te szyny mi chodziło, tylko o te które właśnie są przez mocno zurbanizowane obszary i najprostszą możliwą trasą :)

Artykuł się już pojawił dzisiaj:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... 1-L.2.duzy

W ramach ciekawostek, jest też 'bardzo aktualne' zdjęcie pętli w Al. Krakowskiej, już z parkingiem P+R ale ze słupkiem z m.in. linią 384. Ktoś kojarzy kiedy taki epizod był ? Bo nawet na Trasbusie nie mogę tego znaleźć w spisach tras w latach. Pamiętam, że 384 to było z Bemowa najpierw na Szczęśliwice, a potem po połączeniu z 394 na Niedźwiadek, ale na Okęcie nie kojarzę. Było 106 z Młocin/Chomiczówki (ale inną trasą niż obecne 220, bo tak to by się wtedy nawet nie dało), to tamto wcielenie 384 to jakiś pierwowzór tego 106 ?

bartoni722
Posty: 6216
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 29 maja 2025, 16:34

Jest w kartotece linii. 12.02.2011-01.07.2011. Zgadza się, żywcem przenumerowane 106.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

mb112
Posty: 1386
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2025, 17:24

A ok, dzięki, czyli to była schyłkowa wersja tego 106 i już nie wróciła z wakacji (zawieszone na wakacje i nie widzę żeby kiedykolwiek było oficjalnie zlikwidowane).

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 maja 2025, 7:38

mb112 pisze:
29 maja 2025, 16:27
Ale nie o te szyny mi chodziło, tylko o te które właśnie są przez mocno zurbanizowane obszary i najprostszą możliwą trasą :)
To by miało już większy sens, o ile by te szyny pociągnąć wzdłuż Piaseczyńskiej co najmniej do Grójeckiej, powiesić nad tym druta i przerobić na tramwaj. Na to zaś bym nie liczył ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Stary Pingwin
Posty: 5993
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 30 maja 2025, 9:20

Można było to zrobić w 1971, gdy zwijano torowisko od Dworca Południowego do Dąbrówki. Na starych zdjęciach widać, jak było ono doskonale utrzymane. Tramwaj podmiejski 1000mm? Czemu nie, za granicą jeżdżą takie, torowiska mają oddzielone od reszty sieci tramwajowej. Jak zwijano kolejkę od Placu Unii Lubelskiej, to zaraz kładziono torowisko tramwajowe- najpierw Dolna, potem Wierzbno i Ikara, wreszcie Dworzec Południowy. Tory tramwajowe poszły ciut dalej, do pętli Wyścigi(starej). Nie zliczę, ile razy słyszałem o budowie tramwaju do Piaseczna, albo chociaż do granicy miasta, Dąbrówki. Od lat siedemdziesiątych do dziś o tym słyszę, ale nie widzę efektów.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ