GPA już parę ładnych miesięcy jeździ do Płochocina. Ale tak, generalnie GPA może być wzorem jak się powinno robić komunikację podmiejską/regionalną.
Komunikacja podmiejska
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4472
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Spokoju mi nie daje. Na głównej stronie jest informacja na temat zmiany rozkładu dla 727. Co tu się zmienia. Bo wg strony odjazdy z Wilanowskiej są takie same...
Żadna sztuka robić dobrą komunikację dostając kasę z budżetu. Wiele linii/kursów to typowy socjał który wypełnił lukę po PKS, który nie pociągnął mając jedną osobę na pokładzie. Ten rok był chudszy, nawet gdzieś pocięto takt do 1,5 h, ale od stycznia wracają kursy co godzinę. Bo jest kasa.Autobus Czerwon pisze: ↑01 gru 2023, 13:47GPA już parę ładnych miesięcy jeździ do Płochocina. Ale tak, generalnie GPA może być wzorem jak się powinno robić komunikację podmiejską/regionalną.
Robić dobrą komunikację dostając kasę, to jest dobra rzecz.Paweł D. pisze: ↑01 gru 2023, 22:01Żadna sztuka robić dobrą komunikację dostając kasę z budżetu. Wiele linii/kursów to typowy socjał który wypełnił lukę po PKS, który nie pociągnął mając jedną osobę na pokładzie. Ten rok był chudszy, nawet gdzieś pocięto takt do 1,5 h, ale od stycznia wracają kursy co godzinę. Bo jest kasa.Autobus Czerwon pisze: ↑01 gru 2023, 13:47GPA już parę ładnych miesięcy jeździ do Płochocina. Ale tak, generalnie GPA może być wzorem jak się powinno robić komunikację podmiejską/regionalną.
Wywalić kasę na bzdury, ile razy to widzieliśmy.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Ależ oczywiście, że lepszy autobus z którego można potencjalnie skorzystać niż jakiś pomnik, fontanna czy inna głupota.
Będą konsultacje w sprawie nowych linii GPA oraz pożegnanie części linii "L".
https://gpa.grodzisk.pl/poprawa-obslugi ... tarej-wsi/
https://gpa.grodzisk.pl/planowane-nowe- ... zachodnim/
https://gpa.grodzisk.pl/konsultacje-pla ... owego-gpa/
Nie kiedy tabor GPA ma bardzo wiele do życzenia, na liniach "L" jest lepszy, ale gminy będą się kierować ceną niestety. Dla posiadaczy WKM niewiele się zmieni. Trasy ciekawe. Zobaczymy co pokażą konsultacje i rozmowy z gminami oraz co ciekawego zaproponuje ZTM i czy w ogóle coś zaproponuje.
https://gpa.grodzisk.pl/poprawa-obslugi ... tarej-wsi/
https://gpa.grodzisk.pl/planowane-nowe- ... zachodnim/
https://gpa.grodzisk.pl/konsultacje-pla ... owego-gpa/
Nie kiedy tabor GPA ma bardzo wiele do życzenia, na liniach "L" jest lepszy, ale gminy będą się kierować ceną niestety. Dla posiadaczy WKM niewiele się zmieni. Trasy ciekawe. Zobaczymy co pokażą konsultacje i rozmowy z gminami oraz co ciekawego zaproponuje ZTM i czy w ogóle coś zaproponuje.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Wątek GPA:Bon Jovi pisze: ↑30 sie 2024, 17:43Będą konsultacje w sprawie nowych linii GPA oraz pożegnanie części linii "L".
https://gpa.grodzisk.pl/poprawa-obslugi ... tarej-wsi/
https://gpa.grodzisk.pl/planowane-nowe- ... zachodnim/
https://gpa.grodzisk.pl/konsultacje-pla ... owego-gpa/
Nie kiedy tabor GPA ma bardzo wiele do życzenia, na liniach "L" jest lepszy, ale gminy będą się kierować ceną niestety. Dla posiadaczy WKM niewiele się zmieni. Trasy ciekawe. Zobaczymy co pokażą konsultacje i rozmowy z gminami oraz co ciekawego zaproponuje ZTM i czy w ogóle coś zaproponuje.
viewtopic.php?t=10904
Ad vocem niusa o przejeździe testowym do Tarczyna, to plany mają całkiem ciekawe:
Urząd Miejski w Tarczynie pisze:Komunikacja ZTM z Warszawą oraz z Piasecznem
· Linia do Warszawy – ZTM stawia konkretne wymagania dotyczące infrastruktury (przystanki, skrzyżowania, drogi), których gmina Tarczyn obecnie nie spełnia. Pracujemy nad rozwiązaniami.
· Linia do Piaseczna – trwają prace nad uruchomieniem linii L do Piaseczna, ale wymaga to zgód miasta, powiatu i ZTM. Starostwo zadeklarowało współpracę, a rozmowy są na zaawansowanym etapie. Liczymy, że w ciągu roku uda się uruchomić to połączenie.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Mogłaby to być linia szynowa· Linia do Piaseczna – trwają prace nad uruchomieniem linii L do Piaseczna, ale wymaga to zgód miasta, powiatu i ZTM. Starostwo zadeklarowało współpracę, a rozmowy są na zaawansowanym etapie. Liczymy, że w ciągu roku uda się uruchomić to połączenie.
Bez sensu, bo ominęłaby mocno zabudowane obszary, no i przykład Góry Kalwarii nie zachęca (brak Wspólnego Biletu).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Ale nie o te szyny mi chodziło, tylko o te które właśnie są przez mocno zurbanizowane obszary i najprostszą możliwą trasą
Artykuł się już pojawił dzisiaj:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... 1-L.2.duzy
W ramach ciekawostek, jest też 'bardzo aktualne' zdjęcie pętli w Al. Krakowskiej, już z parkingiem P+R ale ze słupkiem z m.in. linią 384. Ktoś kojarzy kiedy taki epizod był ? Bo nawet na Trasbusie nie mogę tego znaleźć w spisach tras w latach. Pamiętam, że 384 to było z Bemowa najpierw na Szczęśliwice, a potem po połączeniu z 394 na Niedźwiadek, ale na Okęcie nie kojarzę. Było 106 z Młocin/Chomiczówki (ale inną trasą niż obecne 220, bo tak to by się wtedy nawet nie dało), to tamto wcielenie 384 to jakiś pierwowzór tego 106 ?
-
bartoni722
- Posty: 6216
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Jest w kartotece linii. 12.02.2011-01.07.2011. Zgadza się, żywcem przenumerowane 106.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. 
A ok, dzięki, czyli to była schyłkowa wersja tego 106 i już nie wróciła z wakacji (zawieszone na wakacje i nie widzę żeby kiedykolwiek było oficjalnie zlikwidowane).
To by miało już większy sens, o ile by te szyny pociągnąć wzdłuż Piaseczyńskiej co najmniej do Grójeckiej, powiesić nad tym druta i przerobić na tramwaj. Na to zaś bym nie liczył
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
-
Stary Pingwin
- Posty: 5993
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Można było to zrobić w 1971, gdy zwijano torowisko od Dworca Południowego do Dąbrówki. Na starych zdjęciach widać, jak było ono doskonale utrzymane. Tramwaj podmiejski 1000mm? Czemu nie, za granicą jeżdżą takie, torowiska mają oddzielone od reszty sieci tramwajowej. Jak zwijano kolejkę od Placu Unii Lubelskiej, to zaraz kładziono torowisko tramwajowe- najpierw Dolna, potem Wierzbno i Ikara, wreszcie Dworzec Południowy. Tory tramwajowe poszły ciut dalej, do pętli Wyścigi(starej). Nie zliczę, ile razy słyszałem o budowie tramwaju do Piaseczna, albo chociaż do granicy miasta, Dąbrówki. Od lat siedemdziesiątych do dziś o tym słyszę, ale nie widzę efektów.
miłośnik 13N