Glonojad pisze:Tak, uważam, że lepsze jest oparcie komunikacji osiedla na jednej linii silnej niż na dwóch słabych. Na szczęście ZTM tak uważał też i powstało jedno 201, a nie dwie, bo "przecież ktoś może musieć bez przesiadki do Fortu Wola i na cmentarz północny pojechać". Zapraszam kolegów do pooglądania sobie map komunikacyjnych miast bardziej cywilizowanych od naszego, o lepiej ocenianej komunikacji, Wiednia czy Monachium. Jakoś nikt dowozówek do metra nie dubluje tam ponad miarę...
Zapraszam do obejrzenia sobie mapy Warszawy a nie jakichś odległych miast i obejrzenie dokładnie gdzie Rzym a gdzie Krym. Jeśli Wilanów ma jeździć do metra, to jeździć powinno do Polibudy. Mam przypominać jak skończyło się wożenie bliższych Dworcowi Południowemu Stegien??? To samo będzie w Wilanowie, sorry ale nie jeździ się w bok tylko do przodu, taka już jest ludzka psychika. Przesiadka przy Dworcu Południowym to minimum 4 minuty jadąc w stronę Galerii (a taka linia powinna jeździć do Służewca Przemysłowego pożeniona częściowo z 218), z litości natomiast pominę straty czasowe przy wycieczce do Służewia.
Równie kosmicznym pomysłem jest 162 "bo kiedyś będzie tramwaj". ZTM bawi się układem komunikacyjnym jak dzieciaki budowaniem miasta w Sim City a kolega mówi o jakimkolwiek dalszym planowaniu!? Do tego czasu jeszcze wpadną na ileś genialnych pomysłów w stylu rewolucja na 106, 416 do Dworca Południowego czy 210 zamiast 33. A ponieważ zabawa trwa, to i radni nie będą sobie odmawiać telefonów na zasadzie "zmieńmy to bo mam mnóstwo telefonów w tej sprawie (czyli zadzwoniła znajoma przewodnicząca Klubu Emeryta)".
Na przedłużeniu ważnego ciągu komunikacyjnego, mocno obsadzonego komunikacją miejską powstaje nowa dzielnica. Więc 116 i 519 prosto Al. RP (w weekendy 519 do Powsina), 218 z GM (i nie ciąganie tego do Królikarni, tam jest szyna, tylko albo do Spartańskiej przez Domaniewską i okolice albo do Bokserskiej), E-2 do starej pętli w Wilanowie dla ZP Królowej Marysieńki, 130 wyprostować na Ochocie, trochę może podkręcić i do Powsina przez Wilanów, co rozwiąże problem końcówki 519. 117 wyrzucić.
Ja bym jeszcze 422 pogrzebał po zwolnieniu miejsca na pętli i w końcu 131 wydłużył. Problem siedemsetek z Konstancina wkrótce się rozwiąże, więc na Al. Wilanowskiej zostanie 139, hipotetyczne 218 i 700 co mocno normalizuje sytuację.
Autobusy w chwili obecnej odjeżdżają nieźle obsadzone z Wilanowa głównie dzięki siedemsetkom, więc jak odejdzie 710 i 724 ten potok w znacznej mierze zniknie (no chyba że tłum będzie dojeżdżał na dachu 700 o 7.06). Królowej Marysieńki wystarczy 130 i E-2, nawet mieszkający w blokach tuż obok tego przystanku nie będą mieli więcej niż 5 minut spacerem do Instytutu Neurologii jeśli koniecznie będą chcieli 519 bo tylko ono może być tutaj problemem.