Komunikacja w Miasteczku Wilanów
Moderator: Wiliam
Komunikacja w Miasteczku Wilanów
Chodzi o linię "na stałe".
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czarna, oczywiście.
Nie ma żadnego uzasadnienia, by akurat stamtąd dojeżdżała linia przyspieszona (i to jeszcze lokalna do Wilanowskiej!), a nie z Zawad, Powsinka czy Konstancina.
Przyczyną takiego mojego podejścia jest zarówno odległość (najkrótsza spośród wymienionych przeze mnie wilanowskich przedmieść) jak i charakter zabudowy, który jest w zasadzie ciągły wzdłuż całej przewidywanej trasy, za wyjątkiem fragmentu al. Wilanowskiej, gdzie być może jeden-dwa przystanki byłyby NŻ.
To powinna być linia silna, typu 10/10/12, z (docelowym) pochowaniem durnego 117. Przewiduję, że w DP powinny nią jeździć autobusy standardowe, a nie midiki.
Do rozważenia jest raczej trasa - czy po całości wzdłuż Wilanowskiej, czy może przez Aleję Lotników; czy przez al. Rzeczpospolitej, czy jednak z zawijasem przez pętlę Wilanów.
Nie ma żadnego uzasadnienia, by akurat stamtąd dojeżdżała linia przyspieszona (i to jeszcze lokalna do Wilanowskiej!), a nie z Zawad, Powsinka czy Konstancina.
Przyczyną takiego mojego podejścia jest zarówno odległość (najkrótsza spośród wymienionych przeze mnie wilanowskich przedmieść) jak i charakter zabudowy, który jest w zasadzie ciągły wzdłuż całej przewidywanej trasy, za wyjątkiem fragmentu al. Wilanowskiej, gdzie być może jeden-dwa przystanki byłyby NŻ.
To powinna być linia silna, typu 10/10/12, z (docelowym) pochowaniem durnego 117. Przewiduję, że w DP powinny nią jeździć autobusy standardowe, a nie midiki.
Do rozważenia jest raczej trasa - czy po całości wzdłuż Wilanowskiej, czy może przez Aleję Lotników; czy przez al. Rzeczpospolitej, czy jednak z zawijasem przez pętlę Wilanów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Powinna być czarna porządna linia, która ucywilizuje sytuację na ciągu al. Wilanowskiej. A 117 na tym odcinku mówimy papa.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
Mi chodziło o rozwój komunikacji, nie o psucie. Taka linia nie dowiezie na Górny Mokotów, Służewiec biurowy, GM. Nie obsłuży ZP Królowej Marysieńki, który teraz stoi w centrum osiedla. Więc ta linia nie może być "za coś" .
Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci. Przystanek przy DS powinien jednak być. Przy skrzyżowaniu z Sobieskiego też, ale gdyby puścić np. 130 też do Miasteczka to wtedy już ten przystanek niekoniecznie musi być.
Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci. Przystanek przy DS powinien jednak być. Przy skrzyżowaniu z Sobieskiego też, ale gdyby puścić np. 130 też do Miasteczka to wtedy już ten przystanek niekoniecznie musi być.
Ja mam dosyć oryginalne zapatrywania na komunikację tamże.
Mianowicie:
116 - wycofanie z krańca Wilanów i skierowanie do Miasteczka Wilanów. Dzięki temu mamy bezpośrednie i szybkie połączenie z Centrum. Oczywiście docelowo na utramwajowienie.
239 - Metro Wilanowska - Miasteczko Wilanów, przez al. Wilanowską. Najlepiej, gdyby zajeżdżało od Klimczaka, wtedy mielibyśmy obsłużony cały ciąg od Wilanowska do Wilanowa, a takę kawałek Powsińskiej.
Mianowicie:
116 - wycofanie z krańca Wilanów i skierowanie do Miasteczka Wilanów. Dzięki temu mamy bezpośrednie i szybkie połączenie z Centrum. Oczywiście docelowo na utramwajowienie.
239 - Metro Wilanowska - Miasteczko Wilanów, przez al. Wilanowską. Najlepiej, gdyby zajeżdżało od Klimczaka, wtedy mielibyśmy obsłużony cały ciąg od Wilanowska do Wilanowa, a takę kawałek Powsińskiej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
a może wydłużyć 165 albo 218?TGM pisze:Mi chodziło o rozwój komunikacji, nie o psucie. Taka linia nie dowiezie na Górny Mokotów, Służewiec biurowy, GM. Nie obsłuży ZP Królowej Marysieńki, który teraz stoi w centrum osiedla. Więc ta linia nie może być "za coś" .
Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci. Przystanek przy DS powinien jednak być. Przy skrzyżowaniu z Sobieskiego też, ale gdyby puścić np. 130 też do Miasteczka to wtedy już ten przystanek niekoniecznie musi być.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Nie podoba mi się takie 116 W moim przekonaniu do miasteczka powinno wjechać 162 (od Witosa przez Czerniakowską, św. Bonifacego i Sobieskiego).Wolfchen pisze:Ja mam dosyć oryginalne zapatrywania na komunikację tamże.
Mianowicie:
116 - wycofanie z krańca Wilanów i skierowanie do Miasteczka Wilanów. Dzięki temu mamy bezpośrednie i szybkie połączenie z Centrum. Oczywiście docelowo na utramwajowienie.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Można i tak. Choć znowu 162 mi się niezbyt podobaKleszczu pisze:W moim przekonaniu do miasteczka powinno wjechać 162 (od Witosa przez Czerniakowską, św. Bonifacego i Sobieskiego).
Hm, tu bym jednak miał opory...TGM pisze:E-2 się lepiej nada do MW (może być całodzienne).
A nad tym nie pomyślałem, 130 na solówkach byłoby idealne (choć co niektórzy pewnie stwierdzą, że dowozówka do metra jest, węc nie powinno być żadnej innej linii)...TGM pisze:I 130, bo niby czemu nie?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Chcesz pielęgnować magię czerwonego numerka? Które przystanki Twoja linia powinna omijać? Dokąd kursować? Jakieś konkrety?TGM pisze:Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci.
Nie zawsze bycie oryginalnym wychodzi ludziom na zdrowie...Wolfchen pisze:Ja mam dosyć oryginalne zapatrywania na komunikację tamże.
-
- Posty: 2117
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
A gdzie linia na ciąg Sobieskiego? Moim zdaniem MW powinno właśnie dostać linię na ten ciąg w pierwszej kolejności...
Opieranie komunikacji tylko na jednej linii, nawet silnej, która dowozi tylko w jedno miejsce również nie wychodzi na zdrowie - tyle, że mieszkańcom...person pisze:Nie zawsze bycie oryginalnym wychodzi ludziom na zdrowie...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Ja bym się zastanowił czy na Sobieskiego po wybudowaniu tramwaju obroni się linia autobusowa jadąca na trakt Może być tak, że się nie obroni i wtedy ciekawym rozwiązaniem byłoby skierowanie 116 przez Gagarina i Powsińską z jednoczesnym "zrobieniem czegoś" ze 180... Między innymi dlatego nie przekonuje mnie 116 skierowane do miasteczka.Wolfchen pisze:Można i tak. Choć znowu 162 mi się niezbyt podobaKleszczu pisze:W moim przekonaniu do miasteczka powinno wjechać 162 (od Witosa przez Czerniakowską, św. Bonifacego i Sobieskiego).
162 z miasteczka dawałoby nam ciekawe połączenie w kierunku Pragi oraz dojazd do Best Malla
Reasumując podstawą musi być tramwaj, który powinien skusić także osoby jadące z przystanku "Królowej Marysieńki".
Osobiście - na obecną chwilę - skierowałbym do miasteczka (oprócz tramwaju i 162) 218
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Wszystkie na Wilanowskiej poza skrzyżowaniami. Nie jest tego dużo, ale biorąc pod uwagę krótką trasę to wychodzi całkiem nieźle. Pomijając samo miasteczko to wychodzi, że linia zatrzymywałaby się na co trzecim przystanku.person pisze:Chcesz pielęgnować magię czerwonego numerka? Które przystanki Twoja linia powinna omijać? Dokąd kursować? Jakieś konkrety?TGM pisze:Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci.