Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7382
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 lip 2006, 11:19

Jakosc uslug swiadczonych przez MZA jest coraz gorsza. Juz nie jest to tylko wszechobecny brud w autobusach (bo na zakladach sie tylko zamiata i zbiera puszki). Do tego dochodzi coraz gorszy stan wozow i coraz gorsza ich obsluga. Przy okazji likwidacji zajezdni zwalnia sie 1/3 obslugi technicznej, a plan przewozowy pozostaje niezmieniony. Wiec nie ma komu dogladac wozow na zakladach. Efekt jest widoczny od razu - brak szyby w kabinie kierowcy #5577 (jezdzacy w piatek na 510) - bo nie ma komu zalozyc przez 2 dni, wyrwane od 3-4 dni siedzenie w #5239 (jezdzacym dzis na E-4), lewar w ktorym widac jedznie przez dziure w nadkolu (nie pamietam numeru), ponad 30 dowodow rejestracyjnych zabranych podczas kontroli wozow wyjezdzajacych z zajezdni na miasto. Komu na tym zalezy, zeby rozlozyc ta firme?

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 19 lip 2006, 11:44

Redukcja etatów była bodaj o 1.06. To był jeden miesiąc. Od 1.07 jest zmniejszenie planu, teraz warsztat sobie jakoś poradzi. Ale zobaczysz od września jak będzie cudnie.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos
Kontakt:

Post autor: Tm » 19 lip 2006, 11:47

Meteory i Zagozdy sobie dają radę, to MZA też :twisted: :razz:
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

reserved
Posty: 14023
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 lip 2006, 11:52

jakosc... jaka jakosc :P dzis na 188/5 :arrow: 6715 w srodku neoplanu drzwi jedne sie popsuly (w srodku sa podwojne drzwi) , popsuly sie jedne to kierowca otwieral tylko te jedne ...

jacek
Zbanowany
Posty: 4807
Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił

Post autor: jacek » 19 lip 2006, 11:53

wiadomo jak sie skonczy.najlepszym przykladem byla zima i uziemione autobusy na czesci zakladow.
zobaczymy jakie beda wnioski z tego i co sie wydarzy tej jesieni i w zimie

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 19 lip 2006, 12:08

djmc100 pisze:w srodku sa podwojne drzwi
:-k #-o :shock:
Ciekawostka przyrodnicza! Znam dosyć dobrze N 4020 ,a tu się nagle dowiaduję że "w środku są podwójne drzwi" :!:
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17395
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 lip 2006, 12:14

Moze mu chodziło, że jeden płat drzwi się nie otwierał a drugi juz tak :-k

reserved
Posty: 14023
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 lip 2006, 19:36

8315 pisze:Moze mu chodziło, że jeden płat drzwi się nie otwierał a drugi juz tak
dokladnie... przepraszam.. niewiedzialem jak to ujac :P

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 20 lip 2006, 0:18

Zresztą KAżDY N 4020,który jest na stanie MZA,ma "w środku podwójne drzwi" jak to zauważył "djmc".To nic nadzwyczajnego,takie drzwi.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

reserved
Posty: 14023
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 20 lip 2006, 9:55

mobil one pisze:Zresztą KAżDY N 4020,który jest na stanie MZA,ma "w środku podwójne drzwi" jak to zauważył "djmc".To nic nadzwyczajnego,takie drzwi.
no tak... wiem o tym... pisalem tylko o tym ze jeden plat drzwi sie nie otwieral

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 26 lip 2006, 2:13

Quo Vadis MZA ?

przy takiej polityce ........... (zatrudnienie, redukcje, stan taboru)

chyba do samozagłady.

Oj, decydenci i ekonomiści. Czy jesteście na pewno w pełni świadomi tego co robicie ?

Pytanie moje jest prawdopodobnie czysto retoryczne.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25037
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2006, 8:11

Podzielić na jednostki po 1-2 zajezdnie i sprywatyzować?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13042
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 26 lip 2006, 9:48

Do 2010 roku raczej miejski przewoźnik ma zapewnione większościowe udziały w rynku.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 26 lip 2006, 9:53

To nie takie proste bo: z jednej strony nadal MZA to rzesze pracowników z wieloletnim doświadczeniem i wbrew pozorom duże pieniądze. Dalej- strony bankructwo MZA nie przyniesie nic dobrego, bo grozi załamaniem przewozów w ramach ZTM. Z drugiej strony nikt nie jest w stanie zorganizować od razu kontraktów dla prywatnych przewpźników. IMHO MZA potrzebuje restrukturyzacji (dokładniej nowych metod zarządzania i prowadzenia eksploatacji-np. profesjonalnie wprowadzony "system drezdeński") i częsciowej (ale nie całościowej!) prywatyzacji. Chodzi o to, by wpływ na działalność spółki miał jakiś koncern z zagranicy, doświadczony w przewozach pasażerskich (nie mówie tu wyłacznie o Connex'sie, prywatyzacją tramwajów szczecińskich swego czasu był zainteresowany Siemens). Wydzielanie osobnych autonomicznych przedsiębiorstw z ZEA nie ma chyba większego sensu (znowu Szczecin: tam eksperyment się nie udał).
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25037
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2006, 10:02

Ale w Białymstoku czy Gdyni się udał...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ