Quo vadis, MZA?
Jakosc uslug swiadczonych przez MZA jest coraz gorsza. Juz nie jest to tylko wszechobecny brud w autobusach (bo na zakladach sie tylko zamiata i zbiera puszki). Do tego dochodzi coraz gorszy stan wozow i coraz gorsza ich obsluga. Przy okazji likwidacji zajezdni zwalnia sie 1/3 obslugi technicznej, a plan przewozowy pozostaje niezmieniony. Wiec nie ma komu dogladac wozow na zakladach. Efekt jest widoczny od razu - brak szyby w kabinie kierowcy #5577 (jezdzacy w piatek na 510) - bo nie ma komu zalozyc przez 2 dni, wyrwane od 3-4 dni siedzenie w #5239 (jezdzacym dzis na E-4), lewar w ktorym widac jedznie przez dziure w nadkolu (nie pamietam numeru), ponad 30 dowodow rejestracyjnych zabranych podczas kontroli wozow wyjezdzajacych z zajezdni na miasto. Komu na tym zalezy, zeby rozlozyc ta firme?
djmc100 pisze:w srodku sa podwojne drzwi
Ciekawostka przyrodnicza! Znam dosyć dobrze N 4020 ,a tu się nagle dowiaduję że "w środku są podwójne drzwi"
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
Zresztą KAżDY N 4020,który jest na stanie MZA,ma "w środku podwójne drzwi" jak to zauważył "djmc".To nic nadzwyczajnego,takie drzwi.
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26917
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Podzielić na jednostki po 1-2 zajezdnie i sprywatyzować?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Do 2010 roku raczej miejski przewoźnik ma zapewnione większościowe udziały w rynku.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
To nie takie proste bo: z jednej strony nadal MZA to rzesze pracowników z wieloletnim doświadczeniem i wbrew pozorom duże pieniądze. Dalej- strony bankructwo MZA nie przyniesie nic dobrego, bo grozi załamaniem przewozów w ramach ZTM. Z drugiej strony nikt nie jest w stanie zorganizować od razu kontraktów dla prywatnych przewpźników. IMHO MZA potrzebuje restrukturyzacji (dokładniej nowych metod zarządzania i prowadzenia eksploatacji-np. profesjonalnie wprowadzony "system drezdeński") i częsciowej (ale nie całościowej!) prywatyzacji. Chodzi o to, by wpływ na działalność spółki miał jakiś koncern z zagranicy, doświadczony w przewozach pasażerskich (nie mówie tu wyłacznie o Connex'sie, prywatyzacją tramwajów szczecińskich swego czasu był zainteresowany Siemens). Wydzielanie osobnych autonomicznych przedsiębiorstw z ZEA nie ma chyba większego sensu (znowu Szczecin: tam eksperyment się nie udał).
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26917
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale w Białymstoku czy Gdyni się udał...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.