Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

alojz
Posty: 2239
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Post autor: alojz » 18 lut 2012, 9:18

A tymczasem na zakupy wybrały się Miejskie Zakłady Autobusowe. Oto przetarg na 105 wozów (20*10m, 25*12m, 60*18m)
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Filip7370 » 18 lut 2012, 19:36

Dziwi mnie że nie dopuszczają układów 1-2-2-2 i 2-2-2-1 dla przegubowców oraz tego typu wariacji. Cóż czyli cd. dostaw 2011.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14566
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 lut 2012, 20:42

No, czyli należałoby się spodziewać 105 Solarisów :)
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Michalk001
Posty: 1156
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Michalk001 » 18 lut 2012, 21:03

Oby nie - przydałoby się więcej Manów 34xx. Solaris ze swoimi wadami fabrycznymi to już przeżytek.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24725
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lut 2012, 21:13

alojz pisze:A tymczasem na zakupy wybrały się Miejskie Zakłady Autobusowe. Oto przetarg na 105 wozów (20*10m, 25*12m, 60*18m)
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
A za pół roku następny... czy jest na sali lekarz? ](*,)

[ Dodano: |18 Lut 2012|, 2012 21:15 ]
Filip7370 pisze:Dziwi mnie że nie dopuszczają układów 1-2-2-2 i 2-2-2-1 dla przegubowców oraz tego typu wariacji.
A mnie nie dziwi. Te układy są po prostu złe dla pasażerów (no, powiedzmy, że 1 na przednim zwisie jeszcze by uszło, choć wówczas by się ZZ odezwały że kierowca nie ma własnego wejścia i gigakabiny...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10121
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 18 lut 2012, 22:53

De facto mamy przecież 1-2-2 i 1-2-2-2 ostatnimi czasy.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

primoż
Posty: 2695
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 18 lut 2012, 23:39

Glonojad pisze:A za pół roku następny... czy jest na sali lekarz? ](*,)
Nie od dziś wiadomo, że MZA swój wizerunek buduje na przetargach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24725
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lut 2012, 23:43

JacekM pisze:De facto mamy przecież 1-2-2 i 1-2-2-2 ostatnimi czasy.
Więc jak takie autobusy zamówimy w przetargu, to będzie dla pasażera 0-2-2 i 0-2-2-2...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14030
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 lut 2012, 23:46

Glonojad pisze:
JacekM pisze:De facto mamy przecież 1-2-2 i 1-2-2-2 ostatnimi czasy.
Więc jak takie autobusy zamówimy w przetargu, to będzie dla pasażera 0-2-2 i 0-2-2-2...
Co byłoby przesadą. Dostępne dla ludzi 1-2-2 i 1-2-2-2 są rozwiązaniem optymalnym. Pasażerom nie szkodzi, kierowcy życie ułatwia - wszyscy zadowoleni.
6, 15, 18, 35, 111, 116, 157, 178, 180, 227, 503, 518, N41, N44

Nazywam się Major Bień

px33
Posty: 1262
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 18 lut 2012, 23:48

JacekM pisze:De facto mamy przecież 1-2-2 i 1-2-2-2 ostatnimi czasy.
Kawałek przedniego pomostu (razem z połówką drzwi) praktycznie od zawsze był w polskich warunkach wygrodzony (chociaż niektóre firmy jak Mercedes uparcie forsują swoją wizję odgrodzonego "łapą" przedniego pomostu, co potem trzeba przerabiać na zajezdni) i chyba żaden kierowca pojazdu bez pełnej kabiny, a z pełnymi drzwiami z przodu nie decyduje się otwierać całości, bo i po co?

primoż
Posty: 2695
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 18 lut 2012, 23:50

px33 pisze:Kawałek przedniego pomostu (razem z połówką drzwi) praktycznie od zawsze był w polskich warunkach wygrodzony (chociaż niektóre firmy jak Mercedes uparcie forsują swoją wizję odgrodzonego "łapą" przedniego pomostu, co potem trzeba przerabiać na zajezdni) i chyba żaden kierowca pojazdu bez pełnej kabiny, a z pełnymi drzwiami z przodu nie decyduje się otwierać całości, bo i po co?
Zaraz, zaraz, że niby cała para drzwi jest dla kierowcy?

Flash8222
Posty: 6389
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 lut 2012, 0:54

Michalk001 pisze:Oby nie - przydałoby się więcej Manów 34xx. Solaris ze swoimi wadami fabrycznymi to już przeżytek.
Uwielbiam takie fachowe komentarze :D

Michalk001
Posty: 1156
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Michalk001 » 19 lut 2012, 8:40

Nie trzeba fachowego wyjaśnienia, wystarczy samemu zobaczyć - wibracje silnika, stosunkowo głośne i niezbyt miłe dla ucha brzmienie, tłukące drzwi już w 2 miesięcznych wozach które w dodatku zagrażają pasażerom. W kilkunastoletnich Ikarusach drzwi działają lepiej - więcej wymieniać nie trzeba. Nie lubię starych Manów ale nowe są o kilka klas przed Solarisem, szczególnie w kwestii napędu - silnik cichy o przyjemnym brzmieniu i przede wszystkim zero uciążliwych wibracji - jedynie turbo mogłoby być cichsze.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2211
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 19 lut 2012, 8:40

Flash8222 pisze:
Michalk001 pisze:Oby nie - przydałoby się więcej Manów 34xx. Solaris ze swoimi wadami fabrycznymi to już przeżytek.
Uwielbiam takie fachowe komentarze :D
Pewni kolega Michalk001 ma jakiś kompleks - bo ja uwielbiam takie komentarze także...

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 19 lut 2012, 9:06

Co do 2-2-2-1 chciałbym jedynie przypomnieć, że ZTM w tej sprawie się już wypowiedział w przetargu na brygady 18-metrowe, kiedy to - w domyśle - takie pytanie zadał PKS Grodzisk w odniesieniu do - w domyśle - Scanii Omnicity Artic.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ