Nowe wagony dla metra

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 20 gru 2005, 21:04

Jak wiadomo, rozpisany został przetarg na 14 wagonów w celu wydłużenia 7 pociągów do maksymalnej długości 6 wagonów. Otwarcie ofert przesunięto na koniec roku. Nie mniej jednak w dniu wczorajszym podjęto decyzję, iż należałoby dokupić jeszcze 16 wagonów, tak aby wszystkie pociągi były 6-wagonowe. Pierwsze wagony mogłyby pojawić się dopiero w 2007 r.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos
Kontakt:

Post autor: Tm » 23 gru 2005, 17:27

Rzeczpospolita pisze:METRO Podziemna kolejka inwestuje w używane składy
Wydłużone pociągi, przedłużony przetarg

Aż 30 wagonów planuje dokupić Metro Warszawskie. Dzięki temu wszystkie rosyjskie składy zostaną wydłużone.

Do tej pory szefowie metra planowali zakup 14 wagonów - do przedłużenia siedmiu z 15 pociągów serii 81 produkcji rosyjskiej. Ogłoszony w październiku przetarg nie może się jednak doczekać rozstrzygnięcia. Wczoraj metro znowu na życzenie zainteresowanych firm przesunęło termin otwarcia ofert - tym razem na 29 grudnia.

Na dodatek nieoczekiwanie zapadła decyzja o zwiększeniu zamówienia: fabrycznie nowych wagonów do używanych pociągów będzie aż 30.

W ten sposób przedłużone zostaną wszystkie rosyjskie składy. W godzinach szczytu pasażerowie nie będą już walczyli o miejsca jak w metrze japońskim.

- Zapewne ogłosimy drugi przetarg na 16 dodatkowych wagonów. Istnieje też możliwość wystąpienia do Urzędu Zamówień Publicznych o zgodę na zlecenie dostaw z wolnej ręki zwycięzcy pierwszego przetargu - przewiduje Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego. - Dostawy muszą się zakończyć przed dociągnięciem pierwszej linii do Młocin, czyli w 2007 roku - twierdzi.

Oprócz 15 pociągów rosyjskich, warszawiaków wozi 18 składów francuskich (montowanych w Chorzowie). Pasażerowie wolą te drugie - są dłuższe o dwa wagony, a tłok w środku jest mniejszy.
kmaj
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City
Kontakt:

Post autor: Mahony2109 » 23 gru 2005, 22:00

Generalnie pasażerowie których znam wolą te pierwsze, atutem alzłomów z wiecznie zepsutymi drzwiami jest tylko długość, a w tej kwestii każdy inny typ może z nimi konkurować :-D

Pzdr.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35652
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 gru 2005, 22:40

Oraz poziom hałasu i przeciągu. Ale są mniej wygodne do przemieszczania się w środku.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 23 gru 2005, 23:01

A ja jestem zdania, że składy Alstomu są bardzo dobre – gdyby (poza oczywiście kołami) dopracować mechanizm zamykania drzwi (pewnie poprzez zastąpienie mechanizmów, na lepsze gatunkowo) to byłyby one 100 razy lepsze niż te wynalazki zza wschodniej granicy.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: hafilip84 » 24 gru 2005, 1:33

a mnie w Alstomach denerwuja jedna rzecz: taniec na rurach jesli chce sie przejsc od jednych drzwi do innych...

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 24 gru 2005, 14:41

Z punktu widzenia pasażera zdecydowanie wolę Alzłomy.
Przede wszystkim są cichsze, nie ma wiatru w uszach no i tak jak jest napisane są 6wagonowe :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 27 gru 2005, 20:00

oba składy mają swoje zalety i wady, nie mniej jednak w chwili obecnej wydaje się najrozsądniejsze wydłużyć składy rosyjskie. A myślę, że pasażerowie będą zadowoleni, bo podróżować będą w mniejszym ścisku. Zaś komfort jazdy "nawet" składem rosyjskim jest o wiele wyższy niż środklami komunikacji naziemnej po dziurawych ulicach stolicy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Andrzej
Posty: 1397
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 29 gru 2005, 13:05

mogą jeździć nawet krótsze byleby częściej.
szczyt - co 1,5 minuty
międzyszczyt - co 3 minuty
sobota - co 4 minuty
niedziela i wieczory - 5 minut
Wtedy idea przesiadania się do metra z autobusów ma sens.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 29 gru 2005, 18:31

nie ma możliwości puszczenia krótszych ale częstszych pociągów. To nie tramwaj, gdzie można rozszczepić pociągi. Zresztą obecna częstotliwość nie jest zła.
W dniu dzisiejszym otwarto oferty na 14 wagonów. Wpłynęły dwie: Metrowagonmasha i Kolmexu (ta jednak po czasie).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25021
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 gru 2005, 10:56

Dzięki tym tak krytykowanym rurom, jest się czego trzymać gdy się stoi w "przedsionku". W rosyjskich sztruclach bardzo tego udogodnienia brakuje.

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City
Kontakt:

Post autor: Mahony2109 » 30 gru 2005, 12:16

MeWa pisze:nie ma możliwości puszczenia krótszych ale częstszych pociągów. To nie tramwaj, gdzie można rozszczepić pociągi. Zresztą obecna częstotliwość nie jest zła.
W dniu dzisiejszym otwarto oferty na 14 wagonów. Wpłynęły dwie: Metrowagonmasha i Kolmexu (ta jednak po czasie).
Inaczej. Alzłomów się nie da rozczepić. Te z Wagonmasza z tego co wiem mogą jeździć w dowolnych konfiguracjach.

Pzdr.

xxl
Posty: 38
Rejestracja: 01 sty 2006, 20:20

Post autor: xxl » 01 sty 2006, 20:30

Wagony rosyjskie mimo że trochę siermiężne jeszcze przez długi czas będą kursować w metrze. Natomiast dużo mlodsze składy Alstom sypią się na potęgę. Są po prostu tandetnie wykonane sciera się w nich podloga, rdzewieją metlaowe elementy. Nie nadają się do przewozu tak dużych mas ludzi - są na to za delikatne wykonane.
Mimo, że są dłuższe przez idiotyczne rury pośrodku składu sprawiają że pasażerowie zajmują miejsca przy drzwiach powodując tłok i trudnosci z wyjsciem dla innych.


wstawione znaki przestankowe
boh

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25021
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sty 2006, 11:34

A co z pomysłem, że PESA będzie testować prototyp pociągu metra we współpracy z MW, a potem wystartuje w przetargu na zakup nowych pociągów?h
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 10 sty 2006, 22:15

to jest pomysł PESY a nie Metra. Tutaj pytanie należy kierować do PESY, czy oni wyprodukują ten prototyp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ