Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 sty 2010, 8:34

Nie znam zakresu przebudowy pętli. Pewnie wymiana rozjazdów (krzyżownic), łuków i podbicie toru - to najszybciej leci.

Co do pętli - pewnie można było, ale po co - 17 tłoczne nie jeździło.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25335
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 sty 2010, 8:38

Jeszcze by ktoś wpadł na pomysł, że oprócz 17 na Cm. Włoskim do AWF powinno 36 dojeżdżać. Brr!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 sty 2010, 9:00

Może wówczas ktoś inny by się nie upierał przy marnowaniu wagonów na podsyły...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 06 cze 2010, 0:06

Obrazek

Gdy wrócimy z wakacji: uciążliwa wymiana torów na Pradze

Uciążliwa przebudowa torów tramwajowych wzdłuż Targowej zacznie się akurat wtedy, gdy warszawiacy wrócą z wakacji. To i tak będzie dopiero przedsmak ogromnych kłopotów komunikacyjnych na Pradze w czasie budowy drugiej linii metra


Projekt przebudowy torów na Targowej i w al. Zielenieckiej ma już kilkumiesięczne opóźnienie. Musi być skończony w ciągu kilku tygodni.

Według obietnic Tramwajów Warszawskich na obu ulicach po raz pierwszy tak blisko centrum miasta na torach zamiast brzydkiego tłucznia lub nawierzchni z betonu miała się pojawić trawa. Tak zapewniał nas jeszcze trzy tygodnie temu szef tramwajowej spółki Krzysztof Karos. Teraz jego rzecznik Michał Powałka twierdzi, że na samej Targowej wokół torów raczej nie uda się posiać trawy, bo muszą tam jeździć również karetki.


Tramwajarze optymistycznie zakładają, że po skończeniu projektu błyskawicznie przeprowadzą przetarg, tak by roboty mogły się zacząć pod koniec sierpnia. Na pierwszy ogień pójdzie odcinek od Białostockiej do Teatru Powszechnego. - Będzie zmodernizowany przed zimą - zapowiada Michał Powałka.

W czasie robót tramwaje będą mogły dojeżdżać przez ul. Kijowską do zajezdni Praga na Kawęczyńskiej (najprawdopodobniej na przemian z różnych kierunków - od Teatru Powszechnego lub od Dworca Wileńskiego). - Szczegóły organizacji ruchu poznamy po wyborze wykonawcy prac - zastrzega Michał Powałka. Kluczowym odcinkiem torów na Targowej, który trzeba jak najszybciej wyremontować, jest ten od Kijowskiej do al. Zielenieckiej. Ratusz zakłada bowiem, że w listopadzie zacznie się budowa stacji metra przy Dworcu Wileńskim. Choć nie jest wykluczone, że i ten termin się przesunie. Ta inwestycja odetnie tramwaje z Targowej od pl. Wileńskiego. Do zajezdni na Kawęczyńskiej przez blisko półtora roku będą musiały dojeżdżać od strony Teatru Powszechnego. Według zapowiedzi urzędników w sierpniu powstaną tramwajowe objazdy pl. Wileńskiego - łącznik na Jagiellońskiej od pętli przy zoo do al. "Solidarności" i skręt z ul. 11 Listopada w prawo do Ratuszowej. Przy tej ostatniej przebudowie nieuniknione będzie zamykanie przejazdu dla tramwajów.

Remont torów w al. Zielenieckiej ma zostać przeprowadzony w przyszłym roku. Jeszcze niedawno władze Warszawy mówiły, że przebudowa trasy na tej ulicy, podobnie jak na Targowej, ma kluczowe znaczenie przed mistrzostwami Euro 2012. Kibice mieli przyjeżdżać na stadion m.in. tramwajami. Właśnie z myślą o nich na fragmencie al. Zielenieckiej planowano trzeci tor, na który wjeżdżałyby tramwaje zabierające kibiców ze stadionu. W połowie tej ulicy działałby wtedy specjalny przystanek. Te plany jednak się zmieniły. - Po konsultacjach z Zarządem Transportu Miejskiego uznaliśmy, że ten trzeci tor jest niepotrzebny, bo w czasie Euro 2012 al. Zieleniecka najprawdopodobniej będzie zamknięta także dla tramwajów - mówi Michał Powałka. W Tramwajach nie wykluczają, że ów tor odstawczy będzie można dobudować później, żeby służył innym imprezom masowym.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... ow_na.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 06 cze 2010, 20:42

Wyborcza pisze: Według obietnic Tramwajów Warszawskich na obu ulicach po raz pierwszy tak blisko centrum miasta na torach zamiast brzydkiego tłucznia lub nawierzchni z betonu miała się pojawić trawa. Tak zapewniał nas jeszcze trzy tygodnie temu szef tramwajowej spółki Krzysztof Karos.
Ciekawe. Podobno od dawna było wiadome że na trawnik się miasto nie zgodziło...
Wyborcza pisze:Ratusz zakłada bowiem, że w listopadzie zacznie się budowa stacji metra przy Dworcu Wileńskim. Choć nie jest wykluczone, że i ten termin się przesunie.
O ile pamiętam, miało się to zacząć w październiku. To przez ten wyimaginowany problem z "wieżowcami na Woli"?
Wyborcza pisze:Jeszcze niedawno władze Warszawy mówiły, że przebudowa trasy na tej ulicy, podobnie jak na Targowej, ma kluczowe znaczenie przed mistrzostwami Euro 2012. Kibice mieli przyjeżdżać na stadion m.in. tramwajami. Właśnie z myślą o nich na fragmencie al. Zielenieckiej planowano trzeci tor, na który wjeżdżałyby tramwaje zabierające kibiców ze stadionu. W połowie tej ulicy działałby wtedy specjalny przystanek. Te plany jednak się zmieniły. - Po konsultacjach z Zarządem Transportu Miejskiego uznaliśmy, że ten trzeci tor jest niepotrzebny, bo w czasie Euro 2012 al. Zieleniecka najprawdopodobniej będzie zamknięta także dla tramwajów - mówi Michał Powałka.
Brawa dla ZTM. Jak rozumiem, piechotą zdrowiej...
Co będzie następne do zamknięcia w ramach paniki ZTMu przed tłumem kibiców tratujących tramwaje i autobusy? Al. Poniatowskiego? Targowa? Autobusy dla kibiców będą czekały na Wileńskim i na Trasie Łazienkowskiej?
Ciekawe że dojazd do stadionu dla samochodów i autokarów zostanie utrzymany.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36628
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 cze 2010, 22:44

mkm101 pisze:Brawa dla ZTM. Jak rozumiem, piechotą zdrowiej...
E tam, to nie ZTM zdecydował...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 cze 2010, 22:47

No ja właśnie nie wiem, jak to z tym moblity concept jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 cze 2010, 12:20

Bastian pisze:
mkm101 pisze:Brawa dla ZTM. Jak rozumiem, piechotą zdrowiej...
E tam, to nie ZTM zdecydował...
No to kto? ZDM? Inż. G? Jakieś biuro w urzędzie miasta? Wiceprezydent? Prezydent? Biskup?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36628
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 cze 2010, 21:16

Dyskusja o inżynierach, trunkach i robaczkach poszła do Zsypu. Moderatorzy mogą sobie tam podyskutować... :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5255
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 07 cze 2010, 21:27

Po co k. te remonty :-? :?: Ostatnio jechałem Zieleniecką. Nic nie bujało, nic nie szarpało, tor prosty, tramwaj ładnie się rozpędza. Marnują pieniądze ciągle na wymiany dobrych torów zamiast przeznaczyć ja na nowe inwestycje.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 cze 2010, 21:34

To się przez węzły rozjazdowe przejedź.
Zwłaszcza na Młynarskiej były rewelacyjne tory. A na Moście Śląskim? Cud miód i orzeszki!

Weź już nie opowiadaj o pieniądzach na wymiany dobrych torów, bo po pierwsze fundusz remontowy to inna kasa niż inwestycyjny, po drugie, z całym szacunkiem, ale torowiec z Ciebie żaden. Są pewne normy na zużycie torów i jak się zużyją, to się je wymienia. Chcesz mieć permanentne ograniczenia jak na PLK? Tak się kończy eksploatacja "póki się nie rozleci" - prawidłowa eksploatacja to remont ZAMIAST ograniczenia prędkości. I zapewne z taką sytuacją mamy do czynienia na Zielenieckiej.

Dodatkowo - teraz można zrobić ten remont za pieniądze z Unii i zrobić torowisko trawiaste. Lepiej go odłożyć o te parę lat i zrobić już z własnej kasy, której ledwie na tłuczeń wystarczy?
Takie myślenie przyświecało decydentom przy Alejach Jerozolimskich i dlatego nie ruszono np. torów na Grójeckiej. Które właśnie po kawałeczku trzeba robić, bo "przecież dobre były".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 cze 2010, 22:23

Glonojad pisze:Są pewne normy na zużycie torów i jak się zużyją, to się je wymienia.
Sprawdzić czy nie Nowowiejska.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36628
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 cze 2010, 22:38

Co "Nowowiejska"? Do wymiany w tym roku.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 cze 2010, 22:45

Bastian pisze:Co "Nowowiejska"?
Przekroczyła wszelkie możliwe "normy na zużycie torów" chyba 15 lat temu.
Do wymiany w tym roku.
Nie uwierzę, jak nie zobaczę.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 07 cze 2010, 23:50

Obrazek

Prace na Zielenieckiej

Na torowisku tramwajowym na Zielenieckiej trwają prace konserwacyjne.


Prace nie wstrzymują ruchu tramwajów, mogą jednak występować niewielkie opóźnienia w ich kursowaniu - informuje Marcin Gałuszko z "Raportu na Gorąco.

Prace potrwają przez najbliższe kilka dni.

Obrazek
http://www.zw.com.pl/artykul/10,483389.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ