Patrząc po tym jak to jest zainstalowane, obstawiam testy SIMSa. R&G nie jest idealne (w sumie to chyba w MZA nic nie jest ) to może szukają alternatyw.michael112 pisze: ↑20 sty 2020, 22:51Podobno 8880 dostał elektroniczny SIP.
Może plany MZA są takie że po zakończeniu dostaw autobusów elektrycznych (te z podpisaną umową) i gazowych (te, na które rozpisują przetarg) część autobusów zostanie skasowana (zapewne serie 81XX, 82XX i 84XX), natomiast pozostałe dostaną elektroniczną informację pasażerską, tak żeby już wszystkie autobusy ją miały? (marzenia)
Wyświetlacze
Tak, to jest SIMS. Za to w nowych elektrykach znowu będzie Macrosystem. Ktoś nie może zdecydować się czego chce.
Przecież to kwestia przetargów i tego, kogo sobie wygranych wybierze za podwykonawcę. Chodzą na przykład plotki, że Hyundai się wącha z Novamedia. I Tramwaje poza delikatnymi sugestiami nic nie mogą z tym zrobić. Bo to Hyundai bierze za to odpowiedzialność.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To pewnie lepiej by było oddzielić kwestię informacji pasażerskiej od kontraktu na wyprodukowanie pojazdów, zamiast tego przewidzieć miejsce do montażu jej elementów na własną rękę przez podmiot wybrany przez przewoźnika.
Instalowany przez przewoźnika, ale producent wybrany przez ZTM w osobnym przetargu. Wydłuży czas i zwiększy biurokrację, ale zwiększy jakość i jednolitość. Również ZTM mógłby zacząć ścigać dostawców, np. wykluczać z przetargów za niewywiązanie się z poprzednich umów lub awaryjność.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
IMO ZTM powinien był na początku swojej przygody z zaawansowaną informacją zamówić samo oprogramowanie do "nowych" elementów systemu (główna aplikacja, choinka, LCD sufitowy, oprogramowanie zajezdniowe i do zarządzania), zaprojektowane tak, żeby wystawiało po zdefiniowanych interfejsach informacje do elementów "starych" (modułów pomiaru, wejść/wyjść, wyświetlaczy, kasowników). I wymagać od przewoźników działania na tym oprogramowaniu.michael112 pisze: ↑29 sty 2020, 10:55To pewnie lepiej by było oddzielić kwestię informacji pasażerskiej od kontraktu na wyprodukowanie pojazdów, zamiast tego przewidzieć miejsce do montażu jej elementów na własną rękę przez podmiot wybrany przez przewoźnika.
Wtedy zadaniem obecnych firm byłoby przygotowanie sprzętu, uruchomienie na tym tego softu i dopisanie interfejsów do swoich urządzeń. Takie rozwiązanie jednocześnie zachowałoby sporą konkurencyjność i zapewniło (od strony organizatora) zupełną jednolitość systemów i możliwość aktualizacji. I gdyby np. ZTM chciał wprowadzić zdalnie definiowane objazdy albo nowe kasowniki, nowa funkcjonalność byłaby na całej sieci w ciągu tygodnia.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
U prywatnych przewoźników przecież de facto tak jest. ZTM podaje format danych, a producenci się do niego dostosowują.
Ale ZTM nie może sobie wymyślić aktualizacji funkcjonalności systemu. W przypadku zmiany systemu biletów też trzeba będzie dołożyć tonę sprzętu i mocno bawić się w integrację z producentami bo nie ma żadnego standardowego interfejsu pozyskiwania danych "wewnątrz" pojazdu.
A firma Novamedia nie upadła?
O ile pamiętam z tego forum, to na jej gruzach powstała Nowamedia. Ci sami ludzie, kontakty biznesowe, sprzęty, jakość, tylko długi zostały w bankructwie...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Nie pamiętam w którym to punkcie dokładnie było, ale ZTM zostawił furtkę na pełną wymianę systemu biletowego w umowach z przewoźnikami.px33 pisze: ↑29 sty 2020, 16:31Ale ZTM nie może sobie wymyślić aktualizacji funkcjonalności systemu. W przypadku zmiany systemu biletów też trzeba będzie dołożyć tonę sprzętu i mocno bawić się w integrację z producentami bo nie ma żadnego standardowego interfejsu pozyskiwania danych "wewnątrz" pojazdu.
- vernalisadonis
- Posty: 3091
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
- vernalisadonis
- Posty: 3091
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Czemu przednie wyświetlacze w Solbusach mają małe litery zamiast pełnego napisu?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Wczoraj widziałem SU12 ze Stalowej na 170. Boczny zewnętrzny wyświetlacz wyświetlał kierunek w taki sposób: "pkpzaciszewilno". Jakaś nowa jakość? Spis ulic był ok, nazwa krańca na wyświetlaczu czołowym była ok, tylko na tym bocznym jakoś tak nieprestiżowo.
Macrosystem ostatnio przestał ogarniać krańce w negatywie.