Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Na przykład dla mnie zasadnicza, bo będzie "niska podłoga". A np szóstka oferuję dużo wygodniejszą przesiadkę do metra (pl. Wilsona, M. Młociny) niż 17stka (M. Marymont). Chodzi mi o dostępność bądź niedostępność wind. Więc generalnie na6-stce powinno być ciut więcej niskiej podłogi niż jest teraz, przynajmniej moim zdaniem.
Oczywiście że tak. I mogą dowolnie podmieniać Swingi.Łukasz pisze:ATSD to ubooty (takie co kiedyś były pomarańczowe) jeżdżą i jeszcze są uważane za niskie?
Dodano po 4 minutach 11 sekundach:
Teraz już nierealne. Poza tym to bez sensu. Im krótsza seria na Zakładzie tym wyższa procentowo rezerwa. Docelowo w planie będą bodaj 43 dwukierunki. Wykładnię części na Mokotów zredukowałoby ta liczbę do ok. 40.fraktal pisze: Ja nadal podtrzymuję swój postulat, aby część jazzów 128N przenieść z "Żoliborza" na "Mokotów" w zamian za 134N. Pytanie na ile to realne?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie boisz się korzystać z wind? Ja kiedyś korzystałem, bo nie chciało mi się ganiać po schodach i chciałem zobaczyć jak się jeździ, ale jak usłyszałem parę razy o tych, co to utknęli i musieli ich parę godzin wyciągać, to wolę dwa razy wejść po schodach niż dać się złapać w pułapkę jak mysz.fraktal pisze:Na przykład dla mnie zasadnicza, bo będzie "niska podłoga". A np szóstka oferuję dużo wygodniejszą przesiadkę do metra (pl. Wilsona, M. Młociny) niż 17stka (M. Marymont). Chodzi mi o dostępność bądź niedostępność wind. Więc generalnie na6-stce powinno być ciut więcej niskiej podłogi niż jest teraz, przynajmniej moim zdaniem.
Z wind nie - zresztą nie bardzo mam wyjście. Wolę to niż ryzykować schodzenie po schodach zwłaszcza teraz gdy jest mokro i ślisko. Natomiast boję się trochę korzystać z podnośników - takich jak są przy przejściu podziemnym na centrum czy przy tramwajach przy Metrze Marymont. Ale teraz już się przyzwyczaiłem, tyle swingów gania na skróconej i pełnej 17stce, że się przystosowałem. 33 to trochę za długo. Jest jeszcze teraz M. Rondo ONZ z normalnymi windami + przesiadka na M1 i to jest teraz niezła opcja.
-
- Posty: 3040
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Oczywiście "Mokotów" na 6 to poroniony pomysł. A już na pewno jako wyjazd na Gocławek z włączeniem od KS Polonia.
Było to zrobić jakkolwiek: wyjazd na Młociny jako 33(?) albo jakaś skrócona 17 (skrócona do Młocin czy też skrócona do Marymontu, tam zawrotka i dalej jako 6 na Gocławek). Ewentualnie na Gocławek, jako 9. Wiem, to nie są linie pod ten tabor, ale na Boga to jeden kurs rano i jeden późnym wieczorem!
Poza tym, akurat na 6 idealnie się nadaje Praga, nie zauważył ktoś tego?
Nie jestem pewny, bo nigdzie nie ma oficjalnego wykazu, ile jest jakich brygad na jakiej linii.
Gdzieś na wawkomie doczytałem, że są trzy brygady wieczorne na 31 w DP. Jednocześnie, linia 14 też ma trzy dodatki.
Z tego idealnie można zrobić 3 BWL-ki 14+31, obsługiwane przez R3 wagonami 134N.
Rano wyjeżdżają jako dodatek na 14.
Po skończonym szczycie A przerzutka w 31, i jeździ tam w międzyszczycie zamiast trzech składów (które zmieniają się w dodatki).
W szczycie B znowu jako dodatki 14.
Wieczorem jako jedyne brygady linii 31, właśnie zamiast tych przejazdów przez całe miasto z 6-tki.
Z punktu widzenia Busmana, powinny być to takie same BWL'ki, jak 6+31, bo ich ilość w systemie się nie zmieni. Zniknie tylko jeżdżenie przez całe, miasto, zamiast tego niezauważalna dla pasażerów przerzutka na Wilanowskiej. Nawet tablic zmieniać nie trzeba, tylko przełączyć na monitorku w kabinie . Oczywiście, o ile komuś nie wpadnie do głowy puszczanie pojedynczych kursów 31 na Banacha, albo 14 na Służewiec.
Prócz tego Mokotów może bez problemu przejąć także pozostałe brygady 14, puszczane wieczorami na 15.
Było to zrobić jakkolwiek: wyjazd na Młociny jako 33(?) albo jakaś skrócona 17 (skrócona do Młocin czy też skrócona do Marymontu, tam zawrotka i dalej jako 6 na Gocławek). Ewentualnie na Gocławek, jako 9. Wiem, to nie są linie pod ten tabor, ale na Boga to jeden kurs rano i jeden późnym wieczorem!
Poza tym, akurat na 6 idealnie się nadaje Praga, nie zauważył ktoś tego?
Trzeba po prostu przestać traktować 6+31 jako dogmat.Paweł D. pisze:W tej chwili 2 BWL-ki z 6-ki jadą z Huty i jedna z Gocławka jadą na Mokotów, aby przed północą zjechać na R-4. Co za różnica czy w którą stronę ten zjazd będzie? I tak cało miasto wzdłuż zaliczy. W zrobić zjazd z Huty na R-3 jako 33 przecież się nie da. Więc dalej będą to kursy-widmo jak teraz z 31.
Nie jestem pewny, bo nigdzie nie ma oficjalnego wykazu, ile jest jakich brygad na jakiej linii.
Gdzieś na wawkomie doczytałem, że są trzy brygady wieczorne na 31 w DP. Jednocześnie, linia 14 też ma trzy dodatki.
Z tego idealnie można zrobić 3 BWL-ki 14+31, obsługiwane przez R3 wagonami 134N.
Rano wyjeżdżają jako dodatek na 14.
Po skończonym szczycie A przerzutka w 31, i jeździ tam w międzyszczycie zamiast trzech składów (które zmieniają się w dodatki).
W szczycie B znowu jako dodatki 14.
Wieczorem jako jedyne brygady linii 31, właśnie zamiast tych przejazdów przez całe miasto z 6-tki.
Z punktu widzenia Busmana, powinny być to takie same BWL'ki, jak 6+31, bo ich ilość w systemie się nie zmieni. Zniknie tylko jeżdżenie przez całe, miasto, zamiast tego niezauważalna dla pasażerów przerzutka na Wilanowskiej. Nawet tablic zmieniać nie trzeba, tylko przełączyć na monitorku w kabinie . Oczywiście, o ile komuś nie wpadnie do głowy puszczanie pojedynczych kursów 31 na Banacha, albo 14 na Służewiec.
Prócz tego Mokotów może bez problemu przejąć także pozostałe brygady 14, puszczane wieczorami na 15.
Trzeba poczekać na kwiecień i wtedy obejrzeć nowy system. Obecnie to tylko proste nakładanie łat. Ale łączenie 14+31 jakkolwiek sensowne tworzy zestaw łączeń 14+15+31+77. Życzę powodzenia!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 3040
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Co ma do tego 77?
A wysyłanie solówek zamiast składów to jakaś duża oszczędność w wozokm? Jak to aktualnie wygląda?
Oidp regułka była prosta: składy to dwa wozy (lub wagon niskopodłogowy), a solówka jeden. Jak się mają do tego 134N będące gdzieś pomiędzy, nie wiem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Latem sobotnie 15 do Narutowicza łączą się z nocnym 77. Tak o tym też trzeba pamiętać.michael112 pisze:Co ma do tego 77?
Dodano po 38 sekundach:
Szczeniaczki liczone są jako solówki.KwZ pisze:Oidp regułka była prosta: składy to dwa wozy (lub wagon niskopodłogowy), a solówka jeden. Jak się mają do tego 134N będące gdzieś pomiędzy, nie wiem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 3040
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Raz: tylko latem - w wakacje 14 często jest w ogóle zawieszone, czego nie popieram, ale tak jest, więc i tak trzeba by pozmieniać rozkłady.pawcio pisze:Latem sobotnie 15 do Narutowicza łączą się z nocnym 77. Tak o tym też trzeba pamiętać.michael112 pisze:Co ma do tego 77?
Dwa: tylko w soboty.
Dałby ten Busman radę ogarnąć łączenia 14+15 oraz 14+31, przy założeniu braku łączeń 6+31 i ewentualnym odcięciu tego 77?
Co nie zmienia faktu, że nie wprowadzanie w życie rozsądnych pomysłów tylko z powodu niewydolności oprogramowania jest wg. mnie silnym argumentem, że należy coś zmienić z tymże oprogramowaniem. Systemy komputerowe powinny ułatwiać pracę, a nie utrudniać.
Toż ruszył właśnie dialog techniczny pod kątem zmiany BusMana na coś bardziej wydolnego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Pod kątem napisania specyfikacji... To do ewentualnego wdrożenia nowego programu mamy co najmniej 5 lat, a szczeniaki jeżdżą już...
Fajny horyzont rysujesz. Zapamiętam.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem