134N PESA Jazz (ten krótki)

Moderatorzy: JacekM, Dantte

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 17 lut 2016, 12:58

Czy ten szczeniak to demon prędkości? Bo według danych z tramwaru ma 480 kW przy mniejszych rozmiarach niż 128N. Można też dodać, że 120Na ma raptem 420kW.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 17 lut 2016, 13:14

Moc zawsze można ograniczyć.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 17 lut 2016, 18:39

Moc to jedno, za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy. No i jak juz wyzej wspomniano, jest to wartosc wylacznie teoretyczna - kiedys pojazdy KM mialy dopuszczalne przyspieszenie max. na poziomie 1,1 m/s^2, teraz pewnie jest podobnie.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 lut 2016, 0:20

gfedorynski pisze:Jeśli coś boli PESĘ, to na pewno 60 tramwajów dla Moskwy odstawionych na kołki...
Przemalowują je już w barwy Kijowa. Ukraina zamierza je łyknąć.
grzegorz pisze:Czy ten szczeniak to demon prędkości?
134N (128N również) osiąga do 70 km/h.
grzegorz pisze:Bo według danych z tramwaru ma 480 kW przy mniejszych rozmiarach niż 128N. Można też dodać, że 120Na ma raptem 420kW.
Moc wyjściowa jest ograniczona na oprogramowaniu falowników.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 18 lut 2016, 8:47

Przemalowują je już w barwy Kijowa. Ukraina zamierza je łyknąć.
Na razie 10 sztuk i raczej poniżej kosztu produkcji. Na więcej się nie zanosi...

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 12 mar 2016, 20:33

Niezrozumiała jest dla mnie obsada linii przez krótkie Jazzy. Mokotowskie szczeniaki szaleją na liniach 6 i 13 - a więc, delikatnie mówiąc, dość odległych od macierzystej zajezdni. Z kolei dziś na 18 królowały praskie Jazzy (zauważyłem 3626 i 3630). Wprawdzie osiemnastka, owszem, po Pradze też jeździ (choć raczej opłotkami), ale jeździ też po Mokotowie - i to przy samej zajezdni R-3.
Czy nie można byłoby jakoś tego zracjonalizować? "Mokotów" na 14, 18 i - powiedzmy - 41 (upieram się, że spokojnie Szczeniaki dałyby sobie radę pomiędzy częstą 17 i 33), a na 6 i 13 tylko "Praga"?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 mar 2016, 20:35

Praga ma niestety za mało Jazzów 134N. ;)

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4920
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 mar 2016, 20:57

Szczeniaki to powinny jeździć wyłącznie na liniach solówkowych, bo jednak pojazdy te na liniach typu 13, 15, 18 czy 41 to jedna wielka pomyłka.
ObrazekObrazek

Walas
Posty: 17108
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 12 mar 2016, 21:46

Bywalec pisze:Szczeniaki to powinny jeździć wyłącznie na liniach solówkowych, bo jednak pojazdy te na liniach typu 13, 15, 18 czy 41 to jedna wielka pomyłka.
O 22 nie wspominając.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 12 mar 2016, 21:48

ashir pisze:Praga ma niestety za mało Jazzów 134N. ;)
To nie jest argument za puszczaniem Jazzów praskich na osiemnastkę. Niech te, które jeżdżą na 18 przejdą na 6 i odwrotnie.
Bywalec pisze:Szczeniaki to powinny jeździć wyłącznie na liniach solówkowych, bo jednak pojazdy te na liniach typu 13, 15, 18 czy 41 to jedna wielka pomyłka.
Nie do końca. Wiele razy jechałem trzynastką i nie było katastrofy. Tak samo 41. Wszystko zależy od rozkładu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2016, 21:57

Jazz na 13 pasuje jak najbardziej, ta linia czasy świetności ma za sobą. Oczywiście winne temu jest wyrżnięcie go z Bemowa, ale przecież jakoś do autobusów trzeba było ludzi zachęcić.

Co do 18 - potrzebny jest jeden, prosty manewr: zamiana południowych końcówek z czwórką. Wszyscy na tym zyskają - łącznie z południową Puławską, dla której podstawą będzie wówczas skoordynowany układ 18+35 aż do Stawek - oraz łącznie z Muranowem).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4920
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 mar 2016, 22:17

Jalerb pisze:
ashir pisze:Praga ma niestety za mało Jazzów 134N. ;)
To nie jest argument za puszczaniem Jazzów praskich na osiemnastkę. Niech te, które jeżdżą na 18 przejdą na 6 i odwrotnie.
Bywalec pisze:Szczeniaki to powinny jeździć wyłącznie na liniach solówkowych, bo jednak pojazdy te na liniach typu 13, 15, 18 czy 41 to jedna wielka pomyłka.
Nie do końca. Wiele razy jechałem trzynastką i nie było katastrofy. Tak samo 41. Wszystko zależy od rozkładu.
Jechałem 13 w tygodniu jakoś po 16. Na Ratuszu w kierunku Koła nie zmieścili się wszyscy chętni. Na kolejnych przystankach też nie było wesoło. Może w weekendy szczeniaki na tej linii mają sens, w dni powszednie to jakiś ponury żart.
ObrazekObrazek

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 mar 2016, 22:25

Jalerb pisze:To nie jest argument za puszczaniem Jazzów praskich na osiemnastkę. Niech te, które jeżdżą na 18 przejdą na 6 i odwrotnie.
Ale na 18 nie ma planowo Jazzów 134N. ;)

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 13 mar 2016, 2:03

Bywalec pisze:Jechałem 13 w tygodniu jakoś po 16. Na Ratuszu w kierunku Koła nie zmieścili się wszyscy chętni. Na kolejnych przystankach też nie było wesoło. Może w weekendy szczeniaki na tej linii mają sens, w dni powszednie to jakiś ponury żart.
Nie będę polemizował, bo może tak czasem bywać. Ja też - jak pisałem - jechałem 13 - i to kilka razy na Szczeniaku, zawsze w popołudniowym szczycie - i katastrofy nie było, zwykle miałem nawet miejsce siedzące. Chodzi mi przede wszystkim o odcinek od Placu Bankowego do Targowej. Te rozbieżności w zapełnieniu na tej linii wskazywać by mogły, że głównym winowajcą jest tu rozkład a nie rozmiar tramwaju (mimo wszystko jednak większego od solowej stopiątki).
ashir pisze:Ale na 18 nie ma planowo Jazzów 134N. ;)
Może i nie ma planowo, ale przecież Szczeniaki jeżdżą i to codziennie. Tak - jak napisałem - w sobotę w ciągu 5 minut zauważyłem dwa praskie (oczywiście jadące w przeciwnych kierunkach).
Poza tym nie zmienia to faktu, że obsada liniowa krótkich Jazzów jest do przemyślenia. Przeciwnie, to że pojawiają się regularnie na nieplanowych liniach podważa argument, że "Praga" ma za mało szczeniaków. Skoro ma ich za mało, to co w takim razie robią na osiemnastce - nieplanowej?

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 13 mar 2016, 7:19

A ja uważam że 134N powinna dostać Wola i Żoliborz po 15 szt:

Wola - 13, 14+31 i 27
Żoliborz - 6, 27 i 28

Takie rozwiązanie było by racjonalne i rozsądne jeśli chodzi o zjazdy i wyjazdy.
Czy nie mam racji?
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

ODPOWIEDZ