134N PESA Jazz (ten krótki)
Czy ten szczeniak to demon prędkości? Bo według danych z tramwaru ma 480 kW przy mniejszych rozmiarach niż 128N. Można też dodać, że 120Na ma raptem 420kW.
Moc zawsze można ograniczyć.
Moc to jedno, za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy. No i jak juz wyzej wspomniano, jest to wartosc wylacznie teoretyczna - kiedys pojazdy KM mialy dopuszczalne przyspieszenie max. na poziomie 1,1 m/s^2, teraz pewnie jest podobnie.
Przemalowują je już w barwy Kijowa. Ukraina zamierza je łyknąć.gfedorynski pisze:Jeśli coś boli PESĘ, to na pewno 60 tramwajów dla Moskwy odstawionych na kołki...
134N (128N również) osiąga do 70 km/h.grzegorz pisze:Czy ten szczeniak to demon prędkości?
Moc wyjściowa jest ograniczona na oprogramowaniu falowników.grzegorz pisze:Bo według danych z tramwaru ma 480 kW przy mniejszych rozmiarach niż 128N. Można też dodać, że 120Na ma raptem 420kW.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
-
- Posty: 718
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Na razie 10 sztuk i raczej poniżej kosztu produkcji. Na więcej się nie zanosi...Przemalowują je już w barwy Kijowa. Ukraina zamierza je łyknąć.
Niezrozumiała jest dla mnie obsada linii przez krótkie Jazzy. Mokotowskie szczeniaki szaleją na liniach 6 i 13 - a więc, delikatnie mówiąc, dość odległych od macierzystej zajezdni. Z kolei dziś na 18 królowały praskie Jazzy (zauważyłem 3626 i 3630). Wprawdzie osiemnastka, owszem, po Pradze też jeździ (choć raczej opłotkami), ale jeździ też po Mokotowie - i to przy samej zajezdni R-3.
Czy nie można byłoby jakoś tego zracjonalizować? "Mokotów" na 14, 18 i - powiedzmy - 41 (upieram się, że spokojnie Szczeniaki dałyby sobie radę pomiędzy częstą 17 i 33), a na 6 i 13 tylko "Praga"?
Czy nie można byłoby jakoś tego zracjonalizować? "Mokotów" na 14, 18 i - powiedzmy - 41 (upieram się, że spokojnie Szczeniaki dałyby sobie radę pomiędzy częstą 17 i 33), a na 6 i 13 tylko "Praga"?
Praga ma niestety za mało Jazzów 134N. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Szczeniaki to powinny jeździć wyłącznie na liniach solówkowych, bo jednak pojazdy te na liniach typu 13, 15, 18 czy 41 to jedna wielka pomyłka.
![Obrazek](https://i.postimg.cc/BbSR8c6F/1r1r4.png)
![Obrazek](https://i.postimg.cc/4dVYKj67/tram-wawkom.png)
O 22 nie wspominając.Bywalec pisze:Szczeniaki to powinny jeździć wyłącznie na liniach solówkowych, bo jednak pojazdy te na liniach typu 13, 15, 18 czy 41 to jedna wielka pomyłka.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
To nie jest argument za puszczaniem Jazzów praskich na osiemnastkę. Niech te, które jeżdżą na 18 przejdą na 6 i odwrotnie.ashir pisze:Praga ma niestety za mało Jazzów 134N.
Nie do końca. Wiele razy jechałem trzynastką i nie było katastrofy. Tak samo 41. Wszystko zależy od rozkładu.Bywalec pisze:Szczeniaki to powinny jeździć wyłącznie na liniach solówkowych, bo jednak pojazdy te na liniach typu 13, 15, 18 czy 41 to jedna wielka pomyłka.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jazz na 13 pasuje jak najbardziej, ta linia czasy świetności ma za sobą. Oczywiście winne temu jest wyrżnięcie go z Bemowa, ale przecież jakoś do autobusów trzeba było ludzi zachęcić.
Co do 18 - potrzebny jest jeden, prosty manewr: zamiana południowych końcówek z czwórką. Wszyscy na tym zyskają - łącznie z południową Puławską, dla której podstawą będzie wówczas skoordynowany układ 18+35 aż do Stawek - oraz łącznie z Muranowem).
Co do 18 - potrzebny jest jeden, prosty manewr: zamiana południowych końcówek z czwórką. Wszyscy na tym zyskają - łącznie z południową Puławską, dla której podstawą będzie wówczas skoordynowany układ 18+35 aż do Stawek - oraz łącznie z Muranowem).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jechałem 13 w tygodniu jakoś po 16. Na Ratuszu w kierunku Koła nie zmieścili się wszyscy chętni. Na kolejnych przystankach też nie było wesoło. Może w weekendy szczeniaki na tej linii mają sens, w dni powszednie to jakiś ponury żart.Jalerb pisze:To nie jest argument za puszczaniem Jazzów praskich na osiemnastkę. Niech te, które jeżdżą na 18 przejdą na 6 i odwrotnie.ashir pisze:Praga ma niestety za mało Jazzów 134N.Nie do końca. Wiele razy jechałem trzynastką i nie było katastrofy. Tak samo 41. Wszystko zależy od rozkładu.Bywalec pisze:Szczeniaki to powinny jeździć wyłącznie na liniach solówkowych, bo jednak pojazdy te na liniach typu 13, 15, 18 czy 41 to jedna wielka pomyłka.
![Obrazek](https://i.postimg.cc/BbSR8c6F/1r1r4.png)
![Obrazek](https://i.postimg.cc/4dVYKj67/tram-wawkom.png)
Ale na 18 nie ma planowo Jazzów 134N.Jalerb pisze:To nie jest argument za puszczaniem Jazzów praskich na osiemnastkę. Niech te, które jeżdżą na 18 przejdą na 6 i odwrotnie.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nie będę polemizował, bo może tak czasem bywać. Ja też - jak pisałem - jechałem 13 - i to kilka razy na Szczeniaku, zawsze w popołudniowym szczycie - i katastrofy nie było, zwykle miałem nawet miejsce siedzące. Chodzi mi przede wszystkim o odcinek od Placu Bankowego do Targowej. Te rozbieżności w zapełnieniu na tej linii wskazywać by mogły, że głównym winowajcą jest tu rozkład a nie rozmiar tramwaju (mimo wszystko jednak większego od solowej stopiątki).Bywalec pisze:Jechałem 13 w tygodniu jakoś po 16. Na Ratuszu w kierunku Koła nie zmieścili się wszyscy chętni. Na kolejnych przystankach też nie było wesoło. Może w weekendy szczeniaki na tej linii mają sens, w dni powszednie to jakiś ponury żart.
Może i nie ma planowo, ale przecież Szczeniaki jeżdżą i to codziennie. Tak - jak napisałem - w sobotę w ciągu 5 minut zauważyłem dwa praskie (oczywiście jadące w przeciwnych kierunkach).ashir pisze:Ale na 18 nie ma planowo Jazzów 134N.
Poza tym nie zmienia to faktu, że obsada liniowa krótkich Jazzów jest do przemyślenia. Przeciwnie, to że pojawiają się regularnie na nieplanowych liniach podważa argument, że "Praga" ma za mało szczeniaków. Skoro ma ich za mało, to co w takim razie robią na osiemnastce - nieplanowej?
A ja uważam że 134N powinna dostać Wola i Żoliborz po 15 szt:
Wola - 13, 14+31 i 27
Żoliborz - 6, 27 i 28
Takie rozwiązanie było by racjonalne i rozsądne jeśli chodzi o zjazdy i wyjazdy.
Czy nie mam racji?
Wola - 13, 14+31 i 27
Żoliborz - 6, 27 i 28
Takie rozwiązanie było by racjonalne i rozsądne jeśli chodzi o zjazdy i wyjazdy.
Czy nie mam racji?
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.