Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 24 lut 2016, 11:24

Czy WKD ma jakieś swoje wymogi dotyczące wysokości położenia maszynisty? Przez to wychodzą takie potworki.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 lut 2016, 20:26

Wygląda słabo z tej pozycji, ale i tak lepiej niż na wizualizacji.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 25 lut 2016, 13:30

WOW, wreszcie jakiś pojazd kolejowy, który będzie się wyróżniał na tle nijakich i podobnych do siebie "obłokształtnych" pojazdów czy to dalekobieżnych, czy to lokalnych, tłuczonych od czasów 14WE na jedno kopyto (z wyjątkiem nowego Flirta).

Gusta nie podlegają dyskusji, mnie się on podoba wyjątkowo, jeszcze bardziej niż DWA Protos, nad którego ponadczasowym i nowoczesnym wyglądem przodu swego czasu się rozpływałem. Szacun dla projektanta za odwagę i szacun dla producenta za wykonanie pojazdu kolejowego, który będzie, mam nadzieję, nowym wyróżnikiem Wukadki.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 25 lut 2016, 14:29

Ja podobno mam spaczony gust, ale mnie też się podoba. Z tym że wygląd to rzecz drugorzędna. Skok jakościowy byłby gdyby gabaryty siedzeń nie były przystosowane do krasnoludków a do ludzi.

A tymczasem od paru dni na kilku przejazdach na linii WKD działa już sygnalizacja świetlna i dźwiękowa (nie zazdroszczę mieszkańcom przy przejazdach), a w Otrębusach są też szlabany. Mimo to ograniczenia prędkości jakoś nie chcą zniknąć. Po co to komu?

BTW Chyba jedynym przejazdem na którym nie ma ograniczenia prędkości (ani sygnalizacji) jest ten przy p.o. Podkowa Leśna Wschodnia. Czym się ten przejazd wyróżnia? Wypadki akurat tam na pewno były i to nie byle jakie stłuczki.
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lut 2016, 14:41

WKD to zaledwie jedna linia, a będą po niej kursowały 4 różne (wyglądowo) typy taboru: stary, prototyp (ekhu, ekhu), Pesa i Newag. Wszystkie inne.

Ja naprawdę nie wymagam, aby produkować pojazdy wyglądające tak samo jak 50 lat temu, ale czy naprawdę każdy nowy pojazd musi wyglądać zgoła inaczej? To samo mamy u siebie z tramwajami, czy pociągami.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 lut 2016, 14:55

Starych chyba już nie będzie, bo nie pojadą na większym napięciu, ale ogólnie coś w tym jest co mówisz. Nie Monachium przypadkiem zamawiając nowy tabor do metra wymaga, by wyglądał... jak stary?
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lut 2016, 15:03

W Berlinie też dziwnym trafem nowe składy metra nieco nawiązują do poprzednich. Podobnie bywa w UKeju. A może to tylko (idealistyczne) wrażenie.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 lut 2016, 15:05

Tylko pamiętajcie, że żeby zestandaryzować design taboru, to najpierw trzeba dojść do takiego, który rzeczywiście jakoś wygląda :P

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 26 lut 2016, 21:10

Mnie 39WE akurat też się podoba, jest ciekawy i ma jedną wielką zaletę w porównaniu do większości współczesnych składów. Nie wygląda i nie oferuje widoczności czołgu, gdzie maszynista widzi jedynie tor przed sobą i prawie nic poza tym. Tutaj maszynista ma naprawdę doskonałą widoczność i może wcześniej dostrzec zagrożenie - a nie jak w Elfie dopiero gdy mu coś wyskoczy na tory.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 27 lut 2016, 0:13

To wyglada dokladnie jak Predator ze slynnego filmu.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 16 mar 2016, 22:55

39WE jeździ już samodzielnie po sieci PLK. W weekend przebył trasę że Żmigrodu do Nowego Sącza - http://silesiainfotransport.pl/?p=8530
Podobno w najbliższych dniach będzie testowany na pętli grybowskiej.

Ogłoszono przetarg na wakacyjną KKA - http://wkd.com.pl/dla-kontrahentow/prze ... 10-00.html

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 211
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: Ficek » 19 mar 2016, 21:42

Teraz z kolei 39WE stoi na terenie Instytutu Kolejnictwa w Warszawie: http://www.garnek.pl/ficek/31070859/39we-001

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 mar 2016, 12:04

W czasie majówki WKD planuje zmianę napięcia w sieci trakcyjnej: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51654.html
Obrazek

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 29 mar 2016, 21:48

39WE-001 ma przyjechać do Grodziska prawdopodobnie w nocy 31.03/1.04 :).
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 211
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: Ficek » 29 mar 2016, 22:09

Ale przyjedzie tylko na kilka godzin na testy w nocy (oczywiście będzie jeździć na zimno) w celu obserwacji jak będzie zachowywać na łukach po czym wróci.

ODPOWIEDZ