Warszawska Kolej Dojazdowa
Moderator: JacekM
Czy WKD ma jakieś swoje wymogi dotyczące wysokości położenia maszynisty? Przez to wychodzą takie potworki.
Wygląda słabo z tej pozycji, ale i tak lepiej niż na wizualizacji.
WOW, wreszcie jakiś pojazd kolejowy, który będzie się wyróżniał na tle nijakich i podobnych do siebie "obłokształtnych" pojazdów czy to dalekobieżnych, czy to lokalnych, tłuczonych od czasów 14WE na jedno kopyto (z wyjątkiem nowego Flirta).
Gusta nie podlegają dyskusji, mnie się on podoba wyjątkowo, jeszcze bardziej niż DWA Protos, nad którego ponadczasowym i nowoczesnym wyglądem przodu swego czasu się rozpływałem. Szacun dla projektanta za odwagę i szacun dla producenta za wykonanie pojazdu kolejowego, który będzie, mam nadzieję, nowym wyróżnikiem Wukadki.
Gusta nie podlegają dyskusji, mnie się on podoba wyjątkowo, jeszcze bardziej niż DWA Protos, nad którego ponadczasowym i nowoczesnym wyglądem przodu swego czasu się rozpływałem. Szacun dla projektanta za odwagę i szacun dla producenta za wykonanie pojazdu kolejowego, który będzie, mam nadzieję, nowym wyróżnikiem Wukadki.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
Ja podobno mam spaczony gust, ale mnie też się podoba. Z tym że wygląd to rzecz drugorzędna. Skok jakościowy byłby gdyby gabaryty siedzeń nie były przystosowane do krasnoludków a do ludzi.
A tymczasem od paru dni na kilku przejazdach na linii WKD działa już sygnalizacja świetlna i dźwiękowa (nie zazdroszczę mieszkańcom przy przejazdach), a w Otrębusach są też szlabany. Mimo to ograniczenia prędkości jakoś nie chcą zniknąć. Po co to komu?
BTW Chyba jedynym przejazdem na którym nie ma ograniczenia prędkości (ani sygnalizacji) jest ten przy p.o. Podkowa Leśna Wschodnia. Czym się ten przejazd wyróżnia? Wypadki akurat tam na pewno były i to nie byle jakie stłuczki.
A tymczasem od paru dni na kilku przejazdach na linii WKD działa już sygnalizacja świetlna i dźwiękowa (nie zazdroszczę mieszkańcom przy przejazdach), a w Otrębusach są też szlabany. Mimo to ograniczenia prędkości jakoś nie chcą zniknąć. Po co to komu?
BTW Chyba jedynym przejazdem na którym nie ma ograniczenia prędkości (ani sygnalizacji) jest ten przy p.o. Podkowa Leśna Wschodnia. Czym się ten przejazd wyróżnia? Wypadki akurat tam na pewno były i to nie byle jakie stłuczki.
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.
WKD to zaledwie jedna linia, a będą po niej kursowały 4 różne (wyglądowo) typy taboru: stary, prototyp (ekhu, ekhu), Pesa i Newag. Wszystkie inne.
Ja naprawdę nie wymagam, aby produkować pojazdy wyglądające tak samo jak 50 lat temu, ale czy naprawdę każdy nowy pojazd musi wyglądać zgoła inaczej? To samo mamy u siebie z tramwajami, czy pociągami.
Ja naprawdę nie wymagam, aby produkować pojazdy wyglądające tak samo jak 50 lat temu, ale czy naprawdę każdy nowy pojazd musi wyglądać zgoła inaczej? To samo mamy u siebie z tramwajami, czy pociągami.
Starych chyba już nie będzie, bo nie pojadą na większym napięciu, ale ogólnie coś w tym jest co mówisz. Nie Monachium przypadkiem zamawiając nowy tabor do metra wymaga, by wyglądał... jak stary?
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
W Berlinie też dziwnym trafem nowe składy metra nieco nawiązują do poprzednich. Podobnie bywa w UKeju. A może to tylko (idealistyczne) wrażenie.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Mnie 39WE akurat też się podoba, jest ciekawy i ma jedną wielką zaletę w porównaniu do większości współczesnych składów. Nie wygląda i nie oferuje widoczności czołgu, gdzie maszynista widzi jedynie tor przed sobą i prawie nic poza tym. Tutaj maszynista ma naprawdę doskonałą widoczność i może wcześniej dostrzec zagrożenie - a nie jak w Elfie dopiero gdy mu coś wyskoczy na tory.
39WE jeździ już samodzielnie po sieci PLK. W weekend przebył trasę że Żmigrodu do Nowego Sącza - http://silesiainfotransport.pl/?p=8530
Podobno w najbliższych dniach będzie testowany na pętli grybowskiej.
Ogłoszono przetarg na wakacyjną KKA - http://wkd.com.pl/dla-kontrahentow/prze ... 10-00.html
Podobno w najbliższych dniach będzie testowany na pętli grybowskiej.
Ogłoszono przetarg na wakacyjną KKA - http://wkd.com.pl/dla-kontrahentow/prze ... 10-00.html
Teraz z kolei 39WE stoi na terenie Instytutu Kolejnictwa w Warszawie: http://www.garnek.pl/ficek/31070859/39we-001
W czasie majówki WKD planuje zmianę napięcia w sieci trakcyjnej: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51654.html
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
39WE-001 ma przyjechać do Grodziska prawdopodobnie w nocy 31.03/1.04
.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ale przyjedzie tylko na kilka godzin na testy w nocy (oczywiście będzie jeździć na zimno) w celu obserwacji jak będzie zachowywać na łukach po czym wróci.