Jak kształtować układ komunikacyjny?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 kwie 2016, 22:39

I samochody pracowników ratusza. Jak na wiadukcie Pancera w godzinach zakazu ruchu.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 kwie 2016, 22:42

A niech se jeżdżą, jak są na wiadukcie, to nie ma ich gdzie indziej. A odkąd wiadukt zamknięty to i Wileński w miarę przejezdny.
ŁK

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 kwie 2016, 22:47

"Iść na piwo i wrócić Uberem" to bliska mi filozofia ;P
Ten czas nie musi być z korzyścią dla zbiorkomu. Ważne, żeby był niewiele dłuższy, a sama podróż w miarę komfortowa. Dlatego tych przesiadek się tak czepiam. Jeśli się chce, żeby ktoś wybrał zbiorkom, a nie własne auto, to tego kogoś trzeba wygłaskać. Inaczej się nie uda.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 kwie 2016, 22:50

Różni ludzie mają różny poziom potrzebnego ugłaskiwania. Postuluję tezę, że na ogół wystarczy przejąć tych najłatwiejszych do ugłaskania.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 kwie 2016, 23:03

Ale oni już w zbiorkomie są. Grupa, której w zbiorkomie nie ma to ta trudniejsza do ugłaskania.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 12 kwie 2016, 23:35

Tylko czy dalsze upychanie ludzi w zbiorkomie ma sens? Główne połączenia w godzinach szczytu są przeładowane i dalszy wzrost pasażerów może spowodować spadek komfortu i poziomu usługi. Nieraz widziałem jak np. na metrze Centrum w porannym szczycie ludzie zostawali na peronie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 kwie 2016, 23:45

Mimo wszystko, w skali miasta, niezabieralność jest zjawiskiem marginalnym.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 kwie 2016, 0:10

Oraz jest mnóstwo muchowozów, więc niezabieralność tę często dałobysię jednak zniwelować gdyby była wola ku reformowaniu układu właśnie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 kwie 2016, 7:45

Ale niezabieralność w kluczowych miejscach zlikwidować będzie ciężko. M1 ledwo dyszy, na Saską więcej autobusów, będzie ciężko wprowadzić, ciekawe czy 2 co 4 minuty da radę przejąć cały potok z E-8 i zachować miejsce dla obecnego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 13 kwie 2016, 11:23

KwZ pisze:
A samochody się cudownie zdematerializują.
Coś na rzeczy jest. Most Łazienkowski "zwężył się" o trzy pasy w każdą stronę i ileś tysięcy samochodów na ulicach ubyło... Tymczasem nie wiem kto gdzie proponował zwężenie ulicy, a nie przekształcenie ostatniego pasa w buspas. NB i tak się liczy przepustowość miejsca krytycznego. A i tak nie wierzę, żeby takich przykładów było więcej, niż przykładów poszerzania ulic (np. Prosta).
Popatrz, ubyło iles tysiecy samochodów a ja średnio na dojazdy komunikacja zbiorową tracilem 20-30 minut czasu wiecej niz obecnie.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 kwie 2016, 13:01

Rosa pisze:
KwZ pisze: Coś na rzeczy jest. Most Łazienkowski "zwężył się" o trzy pasy w każdą stronę i ileś tysięcy samochodów na ulicach ubyło... Tymczasem nie wiem kto gdzie proponował zwężenie ulicy, a nie przekształcenie ostatniego pasa w buspas. NB i tak się liczy przepustowość miejsca krytycznego. A i tak nie wierzę, żeby takich przykładów było więcej, niż przykładów poszerzania ulic (np. Prosta).
Popatrz, ubyło iles tysiecy samochodów a ja średnio na dojazdy komunikacja zbiorową tracilem 20-30 minut czasu wiecej niz obecnie.
Bo nie jechałeś w linii prostej (przez zamknięty most Ł.), tylko oberkiem przez m. Poniatowskiego? 8-(

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 13 kwie 2016, 13:19

person pisze:Bo nie jechałeś w linii prostej (przez zamknięty most Ł.), tylko oberkiem przez m. Poniatowskiego? 8-(
Odpowiem za kolegę - tak, jest to możliwe.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 13 kwie 2016, 13:52

person pisze:
Rosa pisze: Popatrz, ubyło iles tysiecy samochodów a ja średnio na dojazdy komunikacja zbiorową tracilem 20-30 minut czasu wiecej niz obecnie.
Bo nie jechałeś w linii prostej (przez zamknięty most Ł.), tylko oberkiem przez m. Poniatowskiego? 8-(
Ależ nie, moje podróże to były głównie na Pragę (i stanie na wiecznie zatkanej Saskiej) albo na Czerniakowską gdzie trasa Siekierkowska stała w korku do ok 19:30

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 kwie 2016, 14:46

M1 ledwo dyszy,
W ogóle nie rozumiem, dlaczego III linię metra planuje się wschód-zachód, a nie północ-południe.
na Saską więcej autobusów, będzie ciężko wprowadzić,
Nie rozumiem. Rezygnujemy z tramwaju na Gocław? 8-(
ciekawe czy 2 co 4 minuty da radę przejąć cały potok z E-8 i zachować miejsce dla obecnego.
Nie może być częściej?

Bardziej bałbym się np. przeciążenia Trasy Łazienkowskiej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 kwie 2016, 15:53

2 na Nowodwory częściej nie pójdzie. Nakładka nie puści. Niby można zakładać zasilenia na obecnej trasie...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ