Centralny Port Komunikacyjny

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 30 kwie 2016, 21:14

Ja to bym w ogóle Okęcie w dłuższej perspektywie zlikwidował, bo ono jest niekorzystne miastotwórczo. Leży po prostu zbyt blisko zabudowań Warszawy. Wtedy i tylko wtedy CPL będzie miał jakikolwiek sens.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 30 kwie 2016, 21:44

pawcio pisze:Żadne lotnisko w okolicach Warszawy nie ma szans wygrać na dłuższą metę z Okęciem z racji jego odległości od miasta. A juz na pewno nie w górnym segmencie który jest decydujący dla dużych lotnisk. Jeżeli wiec Okęcie się nie zatka pod względem operacji lotniczych to CPL sensu nie ma. A do tego chyba jeszcze długa droga.
Bardziej chyba bym się obawiał przytykających się w godzinach szczytu check-inów i kontroli bezpieczeństwa. Nie latam jakoś bardzo dużo, ale na żadnym innym sporym lotnisku nie widziałem takich kolejek. Kwestia słabej organizacji...

Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
Poc Vocem pisze:Ja to bym w ogóle Okęcie w dłuższej perspektywie zlikwidował, bo ono jest niekorzystne miastotwórczo. Leży po prostu zbyt blisko zabudowań Warszawy.
No nie wiem, przy debacie o budowie kolejnego pasa i 3 terminali na LHR argumentuje się, że przybędzie miejsc pracy i mieszkańców. Okolica zresztą i tak się intensywnie zabudowuje ze względu na Crossraila Elizabeth line.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 30 kwie 2016, 21:52

I oni mają rację i ja mam rację. Miejsc pracy niewątpliwie przybędzie (ile? 50? 100? toż to kropla w morzu), ale systemowo lotnisko wywołuje obniżenie cen gruntów i mieszkań na obszarze od Puławskiej po Al. Jerozolimskie i od granicy miasta po 1 Sierpnia. To jest obszar około 1/20 miasta, który przez obecność lotniska nigdy nie uzyska normalnej zabudowy, co zwłaszcza w kontekście rozbudowy Mordoru wygląda niepokojąco.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 30 kwie 2016, 23:47

Ja myślę, że wcale nie trzeba ograniczać Okęcia żeby CPL miał sens. Według prognoz do 2030 liczba pasażerów na polskich lotniskach się podwoi. Okęcie to lotnisko stricte pod Warszawiaków i to już bez możliwości rozbudowy.
JacekM pisze: Bardziej chyba bym się obawiał przytykających się w godzinach szczytu check-inów i kontroli bezpieczeństwa. Nie latam jakoś bardzo dużo, ale na żadnym innym sporym lotnisku nie widziałem takich kolejek. Kwestia słabej organizacji...
Obecny terminal na Okęciu ma spore rezerwy w obsłudze pasażerów. Stanowisk check in jest wystarczająco. Problemem jest jak zauważasz organizacja. Pamiętam jak (chyba we wrześniu) wylaywałem to w LOTowskim drop-offie były czynne tylko dwa stanowiska. Klasycznego check-in u chyba żadnego. Pracownice między sobą rozmawiały że są tylko we dwie bo większość osób przerzucili na obsługę czarterów.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 30 kwie 2016, 23:56

Poc Vocem pisze:I oni mają rację i ja mam rację. Miejsc pracy niewątpliwie przybędzie (ile? 50? 100? toż to kropla w morzu), ale systemowo lotnisko wywołuje obniżenie cen gruntów i mieszkań na obszarze od Puławskiej po Al. Jerozolimskie i od granicy miasta po 1 Sierpnia. To jest obszar około 1/20 miasta, który przez obecność lotniska nigdy nie uzyska normalnej zabudowy, co zwłaszcza w kontekście rozbudowy Mordoru wygląda niepokojąco.
Jeśli chodzi o miejsca pracy w pobliżu LHR to raczej jest mowa o dziesiątkach tysięcy (co w sumie w wielomilionowym Londynie jest kroplą w morzu :) ), jeśli chodzi o nasze WAW to nie wiem, z pewnością dużo mniej. Mnie dużo bardziej niepokoi wolna amerykanka na tzw. Zielonej Białołęce. Tam dopiero jest i będzie dramat.

Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Sebastian pisze:Ja myślę, że wcale nie trzeba ograniczać Okęcia żeby CPL miał sens. Według prognoz do 2030 liczba pasażerów na polskich lotniskach się podwoi. Okęcie to lotnisko stricte pod Warszawiaków i to już bez możliwości rozbudowy.
Nie tylko - LOT usiłuje z mniejszym bądź większym powodzeniem zrobić z niego regionalny hub.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 01 maja 2016, 0:19

Ile to już lat temu Lotnisko Chopina miało wyczerpać swoją przepustowość według lobbystów CPL. A wciąż nie osiągnęło nawet połowy.Również jestem za rozwijaniem, choć niemnożeniem lotnisk lokalnych i usprawnianiem dojazdu do nich a nie za CPL. Dużo tu jeszcze może namieszać nowe lotnisko w Berlinie, jak je już w końcu otworzą.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 maja 2016, 0:23

Lot się zapatrzył na Finnair i chce podbić wschód. Nie zauważył tylko że Helsinki mają lepsze położenie geograficzne i mogą latać nad Arktyka.

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
osa pisze:Ile to już lat temu Lotnisko Chopina miało wyczerpać swoją przepustowość według lobbystów CPL. A wciąż nie osiągnęło nawet połowy.
Sprawdź przepustowość operacji lotniczych. Tu Okęcie nie ma żadnych szans rozbudowy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 maja 2016, 0:30

Pytanie jeszcze: ilu pasażerów może zdjąć Modlin? Zdaje się, że połowa pasażerów z Chopina to klienci tanich linii, którzy mogą pojechać też na drugie lotnisko.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 01 maja 2016, 0:40

pawcio pisze: Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
osa pisze:Ile to już lat temu Lotnisko Chopina miało wyczerpać swoją przepustowość według lobbystów CPL. A wciąż nie osiągnęło nawet połowy.
Sprawdź przepustowość operacji lotniczych. Tu Okęcie nie ma żadnych szans rozbudowy.
O właśnie. Sam terminal jest w stanie obsługiwać i więcej pasażerów. Problemem jest część lotnicza i brak możliwości rozbudowy jej z którejkolwiek strony.

Poza tym czy miarą potrzeby budowy CPL jest całkowite zapchanie Okęcia? Te dwa lotniska mogą istnieć równocześnie. CPL zostanie otwarty wg mnie ok II połowy lat '20,a prognozowane zapchanie Okęcia to wg prognoz I połowa lat '30. Inna sprawa to dojazd. Większość pasażerów lotniczych z oczywistych względów wybiera transport samochodowy. Dziś nie można zagwarantować, że w dobie trendu do zwężania jezdni, ktoś w imię zrównoważonego rozwoju ktoś przez najbliższe 15-20 lat nie będzie chciał zwężać i dróg do lotniska i np. Żwirki i Wigury przebudować na jednojezdniową?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 01 maja 2016, 9:43

KwZ pisze:Pytanie jeszcze: ilu pasażerów może zdjąć Modlin? Zdaje się, że połowa pasażerów z Chopina to klienci tanich linii, którzy mogą pojechać też na drugie lotnisko.
Obecnie zero bo Modlin wykorzystywany jest na maxa. Da się go rozbudowac i pewnie będzie rozbudowywany.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 maja 2016, 13:47

pawcio pisze:Lot się zapatrzył na Finnair i chce podbić wschód. Nie zauważył tylko że Helsinki mają lepsze położenie geograficzne i mogą latać nad Arktyka.

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
osa pisze:Ile to już lat temu Lotnisko Chopina miało wyczerpać swoją przepustowość według lobbystów CPL. A wciąż nie osiągnęło nawet połowy.
Sprawdź przepustowość operacji lotniczych. Tu Okęcie nie ma żadnych szans rozbudowy.
Ale mogą być samoloty większe (wciąż się zdarza general aviation, o cargo nie wspominając).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 maja 2016, 13:54

Jeśli podzielić liczbę obsłużonych pasażerów przez liczbę operacji lotniczych, to Okęcie ma 90 a Modlin 160 (2015)[1].
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 maja 2016, 16:02

Równoległy pas na Okęciu z zakopaniem kawałka obwodnicy to nadal jest drobny ułamek kosztów nowego lotniska.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 maja 2016, 20:11

W temacie:
Rynek Infrastruktury pisze:Centralny Port Lotniczy dla Polski - wstępne decyzje już zapadły
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 01 maja 2016, 22:17

"Rynek infrastruktury" pisze tym razem zadziwiające bzdury, jakoby Chińczycy będą nam budować taki hub jak w Hong Kongu. Litości, to jest już naprawdę poniżej krytyki.
Przepustowość dróg kołowania na Lotnisku Chopina została już poprawiona i jest zapas, a jeśli chodzi o drogi startowe, gdzieś spotkałem się już z informacją o tym, że będzie możliwe zmieszczenie trzeciego jeszcze przed południową obwodnicą Warszawy. Mają być obniżane minimalne odległości między równoległymi pasami. Oczywiście problemem dla okolicznych mieszkańców pozostanie rosnąca liczba startów i lądowań. Dlatego część lotów przerzucałbym do rozbudowywanego i skomunikowanego bezpośrednio koleją Modlina. Tam można tańszym kosztem urządzić CPL, jeśli już musi powstawać.

ODPOWIEDZ