Centralny Port Komunikacyjny
Moderator: JacekM
Ja to bym w ogóle Okęcie w dłuższej perspektywie zlikwidował, bo ono jest niekorzystne miastotwórczo. Leży po prostu zbyt blisko zabudowań Warszawy. Wtedy i tylko wtedy CPL będzie miał jakikolwiek sens.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Bardziej chyba bym się obawiał przytykających się w godzinach szczytu check-inów i kontroli bezpieczeństwa. Nie latam jakoś bardzo dużo, ale na żadnym innym sporym lotnisku nie widziałem takich kolejek. Kwestia słabej organizacji...pawcio pisze:Żadne lotnisko w okolicach Warszawy nie ma szans wygrać na dłuższą metę z Okęciem z racji jego odległości od miasta. A juz na pewno nie w górnym segmencie który jest decydujący dla dużych lotnisk. Jeżeli wiec Okęcie się nie zatka pod względem operacji lotniczych to CPL sensu nie ma. A do tego chyba jeszcze długa droga.
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
No nie wiem, przy debacie o budowie kolejnego pasa i 3 terminali na LHR argumentuje się, że przybędzie miejsc pracy i mieszkańców. Okolica zresztą i tak się intensywnie zabudowuje ze względu na Crossraila Elizabeth line.Poc Vocem pisze:Ja to bym w ogóle Okęcie w dłuższej perspektywie zlikwidował, bo ono jest niekorzystne miastotwórczo. Leży po prostu zbyt blisko zabudowań Warszawy.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
I oni mają rację i ja mam rację. Miejsc pracy niewątpliwie przybędzie (ile? 50? 100? toż to kropla w morzu), ale systemowo lotnisko wywołuje obniżenie cen gruntów i mieszkań na obszarze od Puławskiej po Al. Jerozolimskie i od granicy miasta po 1 Sierpnia. To jest obszar około 1/20 miasta, który przez obecność lotniska nigdy nie uzyska normalnej zabudowy, co zwłaszcza w kontekście rozbudowy Mordoru wygląda niepokojąco.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Ja myślę, że wcale nie trzeba ograniczać Okęcia żeby CPL miał sens. Według prognoz do 2030 liczba pasażerów na polskich lotniskach się podwoi. Okęcie to lotnisko stricte pod Warszawiaków i to już bez możliwości rozbudowy.
Obecny terminal na Okęciu ma spore rezerwy w obsłudze pasażerów. Stanowisk check in jest wystarczająco. Problemem jest jak zauważasz organizacja. Pamiętam jak (chyba we wrześniu) wylaywałem to w LOTowskim drop-offie były czynne tylko dwa stanowiska. Klasycznego check-in u chyba żadnego. Pracownice między sobą rozmawiały że są tylko we dwie bo większość osób przerzucili na obsługę czarterów.JacekM pisze: Bardziej chyba bym się obawiał przytykających się w godzinach szczytu check-inów i kontroli bezpieczeństwa. Nie latam jakoś bardzo dużo, ale na żadnym innym sporym lotnisku nie widziałem takich kolejek. Kwestia słabej organizacji...
Jeśli chodzi o miejsca pracy w pobliżu LHR to raczej jest mowa o dziesiątkach tysięcy (co w sumie w wielomilionowym Londynie jest kroplą w morzuPoc Vocem pisze:I oni mają rację i ja mam rację. Miejsc pracy niewątpliwie przybędzie (ile? 50? 100? toż to kropla w morzu), ale systemowo lotnisko wywołuje obniżenie cen gruntów i mieszkań na obszarze od Puławskiej po Al. Jerozolimskie i od granicy miasta po 1 Sierpnia. To jest obszar około 1/20 miasta, który przez obecność lotniska nigdy nie uzyska normalnej zabudowy, co zwłaszcza w kontekście rozbudowy Mordoru wygląda niepokojąco.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Nie tylko - LOT usiłuje z mniejszym bądź większym powodzeniem zrobić z niego regionalny hub.Sebastian pisze:Ja myślę, że wcale nie trzeba ograniczać Okęcia żeby CPL miał sens. Według prognoz do 2030 liczba pasażerów na polskich lotniskach się podwoi. Okęcie to lotnisko stricte pod Warszawiaków i to już bez możliwości rozbudowy.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Ile to już lat temu Lotnisko Chopina miało wyczerpać swoją przepustowość według lobbystów CPL. A wciąż nie osiągnęło nawet połowy.Również jestem za rozwijaniem, choć niemnożeniem lotnisk lokalnych i usprawnianiem dojazdu do nich a nie za CPL. Dużo tu jeszcze może namieszać nowe lotnisko w Berlinie, jak je już w końcu otworzą.
Lot się zapatrzył na Finnair i chce podbić wschód. Nie zauważył tylko że Helsinki mają lepsze położenie geograficzne i mogą latać nad Arktyka.
Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Sprawdź przepustowość operacji lotniczych. Tu Okęcie nie ma żadnych szans rozbudowy.osa pisze:Ile to już lat temu Lotnisko Chopina miało wyczerpać swoją przepustowość według lobbystów CPL. A wciąż nie osiągnęło nawet połowy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Pytanie jeszcze: ilu pasażerów może zdjąć Modlin? Zdaje się, że połowa pasażerów z Chopina to klienci tanich linii, którzy mogą pojechać też na drugie lotnisko.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
O właśnie. Sam terminal jest w stanie obsługiwać i więcej pasażerów. Problemem jest część lotnicza i brak możliwości rozbudowy jej z którejkolwiek strony.pawcio pisze: Dodano po 1 minucie 16 sekundach:Sprawdź przepustowość operacji lotniczych. Tu Okęcie nie ma żadnych szans rozbudowy.osa pisze:Ile to już lat temu Lotnisko Chopina miało wyczerpać swoją przepustowość według lobbystów CPL. A wciąż nie osiągnęło nawet połowy.
Poza tym czy miarą potrzeby budowy CPL jest całkowite zapchanie Okęcia? Te dwa lotniska mogą istnieć równocześnie. CPL zostanie otwarty wg mnie ok II połowy lat '20,a prognozowane zapchanie Okęcia to wg prognoz I połowa lat '30. Inna sprawa to dojazd. Większość pasażerów lotniczych z oczywistych względów wybiera transport samochodowy. Dziś nie można zagwarantować, że w dobie trendu do zwężania jezdni, ktoś w imię zrównoważonego rozwoju ktoś przez najbliższe 15-20 lat nie będzie chciał zwężać i dróg do lotniska i np. Żwirki i Wigury przebudować na jednojezdniową?
Obecnie zero bo Modlin wykorzystywany jest na maxa. Da się go rozbudowac i pewnie będzie rozbudowywany.KwZ pisze:Pytanie jeszcze: ilu pasażerów może zdjąć Modlin? Zdaje się, że połowa pasażerów z Chopina to klienci tanich linii, którzy mogą pojechać też na drugie lotnisko.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale mogą być samoloty większe (wciąż się zdarza general aviation, o cargo nie wspominając).pawcio pisze:Lot się zapatrzył na Finnair i chce podbić wschód. Nie zauważył tylko że Helsinki mają lepsze położenie geograficzne i mogą latać nad Arktyka.
Dodano po 1 minucie 16 sekundach:Sprawdź przepustowość operacji lotniczych. Tu Okęcie nie ma żadnych szans rozbudowy.osa pisze:Ile to już lat temu Lotnisko Chopina miało wyczerpać swoją przepustowość według lobbystów CPL. A wciąż nie osiągnęło nawet połowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeśli podzielić liczbę obsłużonych pasażerów przez liczbę operacji lotniczych, to Okęcie ma 90 a Modlin 160 (2015)[1].
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Równoległy pas na Okęciu z zakopaniem kawałka obwodnicy to nadal jest drobny ułamek kosztów nowego lotniska.
W temacie:
Rynek Infrastruktury pisze:Centralny Port Lotniczy dla Polski - wstępne decyzje już zapadły
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
"Rynek infrastruktury" pisze tym razem zadziwiające bzdury, jakoby Chińczycy będą nam budować taki hub jak w Hong Kongu. Litości, to jest już naprawdę poniżej krytyki.
Przepustowość dróg kołowania na Lotnisku Chopina została już poprawiona i jest zapas, a jeśli chodzi o drogi startowe, gdzieś spotkałem się już z informacją o tym, że będzie możliwe zmieszczenie trzeciego jeszcze przed południową obwodnicą Warszawy. Mają być obniżane minimalne odległości między równoległymi pasami. Oczywiście problemem dla okolicznych mieszkańców pozostanie rosnąca liczba startów i lądowań. Dlatego część lotów przerzucałbym do rozbudowywanego i skomunikowanego bezpośrednio koleją Modlina. Tam można tańszym kosztem urządzić CPL, jeśli już musi powstawać.
Przepustowość dróg kołowania na Lotnisku Chopina została już poprawiona i jest zapas, a jeśli chodzi o drogi startowe, gdzieś spotkałem się już z informacją o tym, że będzie możliwe zmieszczenie trzeciego jeszcze przed południową obwodnicą Warszawy. Mają być obniżane minimalne odległości między równoległymi pasami. Oczywiście problemem dla okolicznych mieszkańców pozostanie rosnąca liczba startów i lądowań. Dlatego część lotów przerzucałbym do rozbudowywanego i skomunikowanego bezpośrednio koleją Modlina. Tam można tańszym kosztem urządzić CPL, jeśli już musi powstawać.