Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
No ale albo teren jest w centrum lub prawie - i wtedy jest za drogi, albo jest na przedmieściach - i wtedy jest be, bo sprawl.
No to gdzie budować w końcu?
A Chrzanów byłby idealnym miejscem do osiedlenia kupy ludzi, bo wymaga przedłużenia metra tylko o jedną stację i da się połączyć z budową stacji postojowej, więc koszt się rozkłada.
Tylko oczywiście brakuje planu zagospodarowania. Natomiast nie powinno się w tym planie ograniczać intensywności zabudowy, bo mieszkania, których nie da się zbudować na Chrzanowie, nie przeniosą się na serek bielański, tylko za granicę miasta - Szeligi, Macierzysz, albo i dalej.
No to gdzie budować w końcu?
A Chrzanów byłby idealnym miejscem do osiedlenia kupy ludzi, bo wymaga przedłużenia metra tylko o jedną stację i da się połączyć z budową stacji postojowej, więc koszt się rozkłada.
Tylko oczywiście brakuje planu zagospodarowania. Natomiast nie powinno się w tym planie ograniczać intensywności zabudowy, bo mieszkania, których nie da się zbudować na Chrzanowie, nie przeniosą się na serek bielański, tylko za granicę miasta - Szeligi, Macierzysz, albo i dalej.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Uwielbiam retorykę pod tytułem "trzeba było nie dopuścić do powstania zabudowy wielorodzinnej lub w ogóle pozostawić żyzne pola" użytej jako argument dla zaniechania budowy metra, gdy zabudowa ta już powstała. Geniusz!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ciekawe, czy za parę lat w Stołku będzie co miesiąc artykuł o pieniądzach wyrzuconych w błoto na budowę metra, które nie rusza ze stacji początkowej nabite po dach, jak obecnie o kolei na lotnisko?person pisze:osa pisze:Swoją drogą: czy ono się wypełni na stacjach Połczyńska i Chrzanów, choć wokół będzie blokowisko? Wątpię
Czy metro rusza rano z Kabat pełne po dach, choć wokół są gęste bloki? Wątpię.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
KwZ pisze:Znalazłem na razie, że mieszkania w 19. Dzielnicy (Czyste) kosztują 9-11 koła za metr. Troszkę dużo jak na mieszkania, do których państwo miałoby jakoś się dorzucać.
Wysłane z mojego LG-H340n przy użyciu Tapatalka
Bez przesady. 19 dzielnica jest nie reprezentatywna. Sam płaciłem w zeszłym roku 7200 za Burakowską. A na wspomnianych odolanach jak pamiętam bylo koło 6500.
Na Odolanach (okolice Jana Kazimierza) doliczyłem się wolnych ok. 15 ha, chyba żeby policzyć jeszcze te tory rozjazdowe PKP, to dochodzi ze 30 ha. Czyste nie wiem jak liczyć, bo przecież tam już jest jakaś zabudowa, więc pewnie z wyburzeniem i tak wyjdzie drogo (na tyle, że już lepiej budować w wyższym standardzie jak 19. Dzielnica). Teren między skarpą a al. Sikorskiego i Sobieskiego ma z 70 ha i ja się z nim zgadzam, miałem go też na myśli pisząc o ogródkach na Sobieskiego. Teren po FSO ma mniej więcej tyle samo, tylko że jest dalej niż Chrzanów z metrem. Dla porównania na Chrzanowie jest jeszcze ok. 175 ha niezabudowanych.osa pisze:Np. Czyste na Woli, Odolany, cały teren między skarpą warszawską a al. Sikorskiego i al. Wilanowską (pod dawną skocznią), poprzemysłowy Żerań, różne miejskie serki czy raczej wygony (bielański, wolski),
Nadto coś mi się wydaje, że gdyby powyższe tereny było tak łatwo zabudować, to nie powstawałyby różne Derby...
Mnie wystarczy, że na Derby.MichalJ pisze:mieszkania, których nie da się zbudować na Chrzanowie, nie przeniosą się na serek bielański, tylko za granicę miasta - Szeligi, Macierzysz, albo i dalej
To wszystko nie powinno trafić do wątku "Tereny pod zabudowę"?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Nie wiem jak, gdzie indziej, ale na Sobieskiego x al. Sikorskiego jest problem z własnością gruntów, dlatego nikt tam nie buduje.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Z terenami poprzemysłowymi jest też inne problem. Nie wiadomo co tam się działo wcześniej - może być skażona ziemia. Przykład to inwestycja na Obozowej BPI oraz teren przy ulicy Samarytanka na Targówku -ziemia skażona po nawozach (wczesniej stała tam jakaś szklarnia) i trzeba ją wywozić.
A może zamiast biadolić, jak to źle z tym metrem na Chrzanów, to lepiej kompleksowo zrobić MPZP (na to, co jeszcze zostało do zabudowania) i od razu rozplanować węzły przesiadkowe dla przedmieść?
Za 42 metry chcieli ode mnie 290k, więc ciut więcej na metr wychodzi, ale fakt, Odolany to obecnie jedna z tańszych lokalizacji w Warszawie. W Wesołej coś tańszego jeszcze było.mgs84 pisze:Bez przesady. 19 dzielnica jest nie reprezentatywna. Sam płaciłem w zeszłym roku 7200 za Burakowską. A na wspomnianych odolanach jak pamiętam bylo koło 6500.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Popularnie zwane Potoki - teren od al. Wilanowskiej są sukcesywnie zabudowywane w miarę jak porządkowane są sprawy własnościowe byłych właścicieli i ich spadkobierców / wiadomości mam aktualne od kolegi - "dziedzica" tamtejszego/. Z uwagi na położenie / skarpa i teren poniżej / miasto nałożyło na inwestorów ograniczenia co do intensywności i wysokości zabudowy. Co wpłynie z pewnością na cenę 1 metra, będzie sporo powyżej 10.000 zł.
ZUS fundatorem emigracji
Z jednej strony Potoki, z drugiej (dalej na północ) - zobaczcie na mapie
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... unikat=off#
(włączyć zdjęcia i pozwolenia na budowę). Są już w terenie wytyczone przebiegi przyszłych ulic, świeżutko wydano dwa pozwolenia na mieszkaniówkę na dużych działkach. Chyba coś rusza.
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... unikat=off#
(włączyć zdjęcia i pozwolenia na budowę). Są już w terenie wytyczone przebiegi przyszłych ulic, świeżutko wydano dwa pozwolenia na mieszkaniówkę na dużych działkach. Chyba coś rusza.
Czyli można zaplanować porządnie cały kwartał miasta od podstaw? To był niemal cud, że udało się przyjąć plan zagospodarowania dla terenów "pod skocznią", zakładający komasację działek, narzucający ograniczenia deweloperom. Tego nie ma na Chrzanowie i jest to już nie do nadrobienia. Ratusz nie wyciągnął żadnych wniosków z Miasteczka Wilanów, które po dziesięciu latach nadal nie ma publicznej szkoły podstawowej. Tutaj na szczęście uda się (mam nadzieję) doprowadzić i eksploatować linię tramwajową o wiele tańszym kosztem niż metro na Chrzanowie. I nie chodzi mi o to, że się nie będzie zapełniać, bo to początek trasy, a tak naprawdę druga stacja. To będą puste przebiegi metra od stacji Lazurowa przez Chrzanów, stację Połczyńska aż do bazy w Morach. Bardzo długi odcinek. Czy stać nas na takie marnotrawstwo? Na jutrzejszej sesji Rada Warszawy zmienia prognozę finansową miasta do 2045 r. i z tego planu wynika, że o ile dziś na przewozy zamawiane w metrze idzie 18 proc. budżetu ZTM, to w 2038 r. będzie to już 38 proc. Nie sądzę, żeby udział przewozów tymi dwiema liniami metra wzrósł proporcjonalnie. To komu zabierzemy pieniądze?
Co do domów komunalnych i TBS-ów - trzeba poszperać i znaleźć konkretne dane. Ratusz oddaje naprawdę całkiem sporo mieszkań w tym segmencie, jeśli jako punkt odniesienia weźmie się całe lata zastoju. Np. w marcu Rada Warszawy przeznaczyła dodatkowo 10 mln zł na domy komunalne przy ul. Orląt Lwowskich i Zagłoby w Ursusie oraz 37 mln zł na nowe czynszówki przy ul. Króla Maciusia (Marysin Wawerski) i Włókienniczej (Falenica). 43 mln zł ma kosztować program modernizacji starych budynków komunalnych na Pradze i Targówku. To tylko przykłady.
Co do domów komunalnych i TBS-ów - trzeba poszperać i znaleźć konkretne dane. Ratusz oddaje naprawdę całkiem sporo mieszkań w tym segmencie, jeśli jako punkt odniesienia weźmie się całe lata zastoju. Np. w marcu Rada Warszawy przeznaczyła dodatkowo 10 mln zł na domy komunalne przy ul. Orląt Lwowskich i Zagłoby w Ursusie oraz 37 mln zł na nowe czynszówki przy ul. Króla Maciusia (Marysin Wawerski) i Włókienniczej (Falenica). 43 mln zł ma kosztować program modernizacji starych budynków komunalnych na Pradze i Targówku. To tylko przykłady.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
A nie mówiłem?osa pisze:To będą puste przebiegi metra od stacji Lazurowa przez Chrzanów, stację Połczyńska aż do bazy w Morach. Bardzo długi odcinek. Czy stać nas na takie marnotrawstwo?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Ja już teraz mówię, żebyś nie mówił, że potem będę pisał. Łatwo planować wydawanie publicznych miliardów, gorzej idzie z uzasadnieniem. Baza metra zaplanowana w Morach jeszcze w czasach PRL-u, gdy nie liczono się z takimi wydatkami, jest do przemyślenia. Lepsza i tańsza jest lokalizacja na Żeraniu, jeśli musi być koniecznie przy torach PKP, i jeśli II linia musi iść do stacji przy Rembielińskiej a nie w kierunku Zielonej Białołęki. A to dziwne, bo już teraz jest tam pewnie więcej mieszkańców niż będzie kiedykolwiek na Chrzanowie.
Wszystkie te miejsca są dalej od centrum niż Chrzanów, w tym Falenica przeszło dwa razy.osa pisze:Np. w marcu Rada Warszawy przeznaczyła dodatkowo 10 mln zł na domy komunalne przy ul. Orląt Lwowskich i Zagłoby w Ursusie oraz 37 mln zł na nowe czynszówki przy ul. Króla Maciusia (Marysin Wawerski) i Włókienniczej (Falenica).
Ale to na Chrzanowie byś zakazał budowy, bo sprawl.
Co z tego? 3 z 4 ww. miejsc ma już teraz kolej, a Marysin stosunkowo dobry dojazd do stacji. I właśnie tam należy dogęszczać zabudowę, a nie budować gdzieś dlatego, bo dopiero ma tam być źle zaplanowana trasa metra. Ale czynszówki były i są budowane także bliżej centrum (Praga, Gocław, Powązki).