Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 kwie 2016, 12:25

http://www.polskibus.com/pl/informacje- ... 60418_0001

To chyba naprawdę drgawki przedśmiertne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 18 kwie 2016, 13:11

Raczej wyraz zdrowego rozsądku. Niemiecki Flixbus opiera się w bardzo dużej mierze na podwykonawcach i Polskibus pewnie chciałby wykorzystać ten model - dać od siebie tylko markę i system rezerwacji.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 kwie 2016, 13:21

No i dzięki temu największa zaleta PB, czyli przewidywalność i jednolitość standardu, idzie się paść na zieloną trawkę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 18 kwie 2016, 14:07

Chyba największa wada bo ten standard jest mocno taki sobie i dużo gorzej raczej nie będzie, jeśli zadbają żeby włączać do swojej sieci względnie nowe autobusy.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 kwie 2016, 15:40

Oczywiście o uruchomieniu przystanku Ełk to raczyli wspomnieć, ale że to kosztem Ostrołęki to już nie, tak boją się złych informacji czy uważają to za zbędną rzecz? :) A już dawanie linków do aktualnie obowiązujących rozkładów to jest w ogóle wspaniałe. ;) I ciekawe, że w PolskimBusie można kupić bilet tylko na te główne przystanki, a u Żaka Express też na te mniejsze przystanki, które dotychczas ma w swojej ofercie. Zdarza się też różna cena u obydwu przewoźników, np. w PolskimBusie ten sam kurs jest już za 19zł, a u Żaka Express już tylko za 1zł, ale jest też sytuacja odwrotna i to u tego pierwszego przewoźnika bilet jest za 1zł, a u drugiego za 10zł. Więc kto sprytny to może zaoszczędzić. :P Dodatkowo PolskiBus dostaje pulę jedynie 10 biletów na każdy kurs, więc jak wszystkie bilety będą wyprzedane to trzeba po prostu kupić bilet u partnera. ;)

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 18 kwie 2016, 21:21

Ej, ale wiecie, że to nie pierwsze takie posunięcie PB?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 kwie 2016, 21:33

Chodzi Ci o Lajkonika? :P

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 18 kwie 2016, 21:49

Nie

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 kwie 2016, 22:05

To co masz na myśli? :)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 maja 2016, 17:50

A dziś udostępniono kalendarz na okres od 14 czerwca do 30 września, czyli aż na 3,5 miesiąca, nie pamiętam, żeby kiedykolwiek był na taki długi okres. :) Z nowości to: P8 do Białegostoku przejmuje Żak Express (tu tylko do 31 sierpnia), zaczynają sprzedawać bilety na połączenia FlixBusa i niby na jednym bilecie z swoimi połączeniami (ale w rzeczywistości to tak ładnie nie jest), samotny kurs P3, który był tylko do Poznania zostaje wydłużony do Berlina, zawieszenie G6 do Krakowa (w zamian będą po prostu Non-Stopy na P6), a także niepewny jest los P27 i P32. Dla pierwszej linii nie otwarto kalendarza, ponoć niedługo ma to się stać (czyżby jakiś kolejny partner? ;)), a na tej drugiej otworzono kalendarz tylko do 30 czerwca i jest rozważany dalszy sens istnienia linii. Reszta wygląda na to, że bez zmian. ;) Wyjątkowo strona się nie wieszała (pewnie dzięki tym uproszczeniom), ale falstart z nową pulą biletów jak najbardziej był. :P Dziwi trochę, że kursy Gold są zastępowane tymi zwykłymi, czyżby chcieli oddelegować jakieś autokary w wersji Gold do innego oddziału? Zostają tylko 3 kursy na G4 i 2 kursy na G14, czyli na 6 autokarów muszą być 3 w ruchu + rezerwa. Pewnie teraz nie będzie już obiegów łączonych i tak 2 autokary będą obsługiwały G4: Warszawa - Wrocław przez cały czas i 1 autokar na G14: Wrocław - Kraków, przy ich myśleniu to pewnie 2 bezrobotne autokary gdzieś oddelegują, a zostawią tylko jedną sztukę na rezerwę. :-k

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 10 maja 2016, 19:20

Zwijają się. Aż dziw, że to tak długo trwa.

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 11 maja 2016, 7:53

I bardzo dobrze, autobusy Żaka są dużo wygodniejsze i mają lepsze przystanki w Warszawie a że kursują już pociągi to popyt zmalał.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 maja 2016, 17:17

Ponoć zawieszenie G6 jest podyktowane zwiększoną frekwencją w okresie letnim z Warszawy do Krakowa, mam trochę mieszane uczucia, bo niby Światowe Dni Młodzieży i ogólnie wakacje, ale połączenia Gold do Krakowa, w porównaniu do tych zwykłych mają bardzo słabą frekwencję, nawet w piątki i niedziele. I jeśli dobrze pamiętam to nawet na majówkę to tylko na połączenia Gold nie było wykupionych wszystkich miejsc, a ogólnie to G4 do Wrocławia ma zdecydowanie lepszą frekwencję. ;)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 11 maja 2016, 18:48

ashir pisze:To co masz na myśli? :)
zapewne Linka
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 maja 2016, 7:30

bepe pisze:Zwijają się. Aż dziw, że to tak długo trwa.
Coś w tym jest, skoro od 14 czerwca ma nie być cateringu nawet w Goldzie, a sama siatka połączeń w tym standardzie ulega skurczeniu. :( Moim zdaniem jednak strategia przemilczania pewnych niewygodnych faktów i czekanie aż się pasażerowie zorientują to nie jest dobry pomysł i widać już tego rezultaty. :-?

ODPOWIEDZ