BRT do Sochaczewa
Moderator: Wiliam
Czy stacja Chrzanów rzeczywiście będzie w strefie dojścia ze skrzyżowania Lazurowa/Batalionów Chłopskich? No nie bardzo, to jakieś pół kilometra. Blokowisko przy ul. Coopera jest w ogóle poza zasięgiem metra, bo poprzednia stacja Lazurowa wywędrowała gdzieś na wschód. I taka to końcówka II linii za 1,7 mld zł.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27409
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No więc, uwaga, zdecydowana większość bloków mieszkalnych na Ursynowie, Natolinie i Kabatach jest poza strefą dojścia. Jak powszechnie wiadomo, w związku z tym metro jeździ puste, a wszyscy mieszkańcy jeżdżą samochodami.
PS. W ślepym zaperzeniu mylisz dyskutantów
PS. W ślepym zaperzeniu mylisz dyskutantów
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Nie chrzańcie z tym Chrzanowem. Jeśli nie pęknie kolejna bańka na rynku mieszkaniowym, to za 8 lat / teoretyczny termin zbudowania tamże metra / deweloperzy zabetonują Chrzanów na amen.
ZUS fundatorem emigracji
To zjawisko nazywa się projekcją, ja się nie zaperzam. Próbuję tylko przebić się z argumentacją, że niekoniecznie cała Warszawa ma wydawać kupę kasy, bo ktoś akurat zaplanował sobie budowę kolejnego blokowiska na obrzeżach miasta. Tylko nie płaczcie potem, że zabraknie pieniędzy na linie tramwajowe i będą protesty np. przeciwko przełożeniu torów w miejsce jezdni pod skrzyżowanie Kasprzaka/Wolska/Redutowa, bo państwo z Chrzanowa zechcą tamtędy jeździć do siebie samochodami.fik pisze:No więc, uwaga, zdecydowana większość bloków mieszkalnych na Ursynowie, Natolinie i Kabatach jest poza strefą dojścia. Jak powszechnie wiadomo, w związku z tym metro jeździ puste, a wszyscy mieszkańcy jeżdżą samochodami.
PS. W ślepym zaperzeniu mylisz dyskutantów
I naprawdę nie ma co porównywać Ursynowa z Chrzanowem, bo Ursynów był projektowany pod metro i nawet jeśli wiele bloków nie jest tam w strefie dojścia do metra, to większość mieszkańców ma do niego po drodze. W przypadku Chrzanowa trudno mi się dopatrzeć takiego udogodnienia.
W wydanym dzisiaj iZTM możemy przeczytać słowa dra Brzezińskiego:
Przy tak porażających liczbach i takiej indolencji kolei nic dziwnego, że ktoś promuje/forsuje pomysł BRT. Zgodzicie się chyba z tym, prawda? [/ironia]
To z wywiadu z doktorem z okazji 10-lecia MiT.Wywiad: Transport w miastach powinien być przede wszystkim zbiorowy pisze: W przeprowadzonych badaniach podróży metropolitarnych stwierdziliśmy, że na przykład średnia prędkość podróży samochodem z Błonia do centrum
Warszawy wynosi 82 km/h, ponieważ kierowcy mogą korzystać z dróg szybkiego ruchu. W tym samym korytarzu transportowym prędkość podróży z wykorzystaniem podmiejskiego pociągu to ok 41 km/h. Dwukrotnie niższa ! (strona 11)
Przy tak porażających liczbach i takiej indolencji kolei nic dziwnego, że ktoś promuje/forsuje pomysł BRT. Zgodzicie się chyba z tym, prawda? [/ironia]
Jest prośba do Osy, by przestał "chrzanić" o M2 na Chrzanowie w każdym możliwym temacie. Rozumiem że pewne rzeczy są powiązane, ale w ten sposób dojdziemy do jednego wielkiego tematu o wszystkim i nikt się w niczym nie zorientuje.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36655
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No właśnie, tu wreszcie masz rację, Chrzanów jest tylko 8 km od iglicy Pałacu Kultury, a nie 11, jak jakieś natolińskie zadupie na obrzeżu miasta, obsługiwane metrem za ciężkie pieniądzeosa pisze:Próbuję tylko przebić się z argumentacją, że niekoniecznie cała Warszawa ma wydawać kupę kasy, bo ktoś akurat zaplanował sobie budowę kolejnego blokowiska na obrzeżach miasta.(...)
I naprawdę nie ma co porównywać Ursynowa z Chrzanowem,
Zestawmy sobie odległości od PKiN:
8,0 km - Bródno-Podgrodzie
8,0 km - Wrzeciono
8,0 km - Chrzanów
8,0 km - Stokłosy
8,5 km - Skorosze
9,0 km - Wilanów Zachodni
10,5 km - Derby
11,0 km - Nowodwory
11,0 km - Natolin
Oczywiście są jeszcze w Warszawie tereny nawet bliższe, które już zostają, czy też prędzej czy później zostaną zabudowane: Łuk Siekierkowski, Targówek Przemysłowy, Żoliborz Południowy, Żerań. To już się dzieje. Tym niemniej zdrowy rozsądek, po spojrzeniu na plan miasta, podpowiada, że aż taki intensywny hejt na Chrzanów jest jakoś mało rozsądny. Owszem, z dobrą urbanistyką nie ma on wiele wspólnego. Jednak będzie tam zaraz tłum ludzi do obsłużenia. Z punktu widzenia miasta budowanie na Chrzanowie, gdzie i tak ma pojechać metro*, jest o niebo lepsze, niż budowanie na białołęckich podmokliskach. I naprawdę moglibyśmy już zakończyć ten temat.
*) Gdyby ktoś nagle gdzieś w polu postawił taki Chrzanów i rzekł "budujmy tam metro", sam bym się pukał w czoło, jak się pukam na jęki o metro na Derby. Ale tak mógłby powiedzieć tylko ktoś, kto kompletnie ignoruje fakt, że metro budowane jest do obsłużenia tysięcy mieszkańców Koła, Górc, Bemowa i Jelonek. A w dodatku nie skończy się na Lazurowej, bo dojedzie do STP na Morach, podobnie jak nie zakończyło się na Natolinie (przecież dalej były tylko krzaki i wykroty). To nie jest metro budowane dla Chrzanowa. To Chrzanów się załapał swą lokalizacją na metro. Że deweloperzy wpadli na to, by budować akurat tam? No rzeczywiście, zdumiewające
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Powiedzcie mi proszę którędy. Bo żeby w drodze do Centrum osiągnąć zawrotne 82 km/h trzeba kawałek jechać autostradą 140. A na żadnej z map autostrady przez Błonie nie widziałem.Wywiad: Transport w miastach powinien być przede wszystkim zbiorowy pisze: W przeprowadzonych badaniach podróży metropolitarnych stwierdziliśmy, że na przykład średnia prędkość podróży samochodem z Błonia do centrum
Warszawy wynosi 82 km/h, ponieważ kierowcy mogą korzystać z dróg szybkiego ruchu.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36655
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tak wyszło na trasie przez węzeł Grodzisk. Bez przesady, sam bym teraz tak właśnie jechał z Błonia.
Natomiast bardzo byłbym ciekaw, jak by to wyglądało dla roku 2011...
Natomiast bardzo byłbym ciekaw, jak by to wyglądało dla roku 2011...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Trasa Błonie-Pałac Kultury. Nawigacja wytycza owszem, przez A2. Ale czas jazdy 40 km wychodzi 38 minut, to są 63 km/h, nie 82. A w szczycie ponad godzinę...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O matko, dyskutujecie o wypowiedziach człowieka, dla którego 150=200 i liczby Wam sie nie zgadzaja? Dziwne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Z Błoni mi nic nie wyszło powyżej 63 km/h. Z Sochaczewa do Ciepłowni Wola zwykle 45-65 min / 62,8 km = 84 km/h (autostradą), ale już do Ronda ONZ 80 - 52 km/h. To wg Google'a, który zdaje się ma bardzo realistyczne czasy.
Kolej z Błonia: 27 (do Centralnej) do 32 min / 29 km = 72,5 do 54,4 km/h. Nie wiem, skąd wzięte te 41 km/h. Musiałoby być 42 min. Może dołożył 15 min dojścia do stacji?
Kolej z Błonia: 27 (do Centralnej) do 32 min / 29 km = 72,5 do 54,4 km/h. Nie wiem, skąd wzięte te 41 km/h. Musiałoby być 42 min. Może dołożył 15 min dojścia do stacji?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Gdyby on to pisał na prywatnym blogu, to moglibyśmy nie dyskutować w ogóle. Ale są objawy i obawy, że ktoś go bierze na serio.Glonojad pisze:O matko, dyskutujecie o wypowiedziach człowieka, dla którego 150=200 i liczby Wam sie nie zgadzaja? Dziwne.
Tia, proponuje spróbować się rozpędzić między Błoniem a węzłem A2 między TIR-ami, tylko trzeba nieco zwolnić na zakrętach w Tłustych (i oby przejazdu w Błoniu akurat nie zamknęli).
Ale pamiętając miliardy, które wczoraj latały pod sufitem na Wiejskiej, faktycznie czy 52 czy 82 km/h to niewielka różnica.
Ale pamiętając miliardy, które wczoraj latały pod sufitem na Wiejskiej, faktycznie czy 52 czy 82 km/h to niewielka różnica.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Obawiam się, że polemiką na wawkomie nikt się specjalnie nie przejmie.MichalJ pisze:Gdyby on to pisał na prywatnym blogu, to moglibyśmy nie dyskutować w ogóle. Ale są objawy i obawy, że ktoś go bierze na serio.Glonojad pisze:O matko, dyskutujecie o wypowiedziach człowieka, dla którego 150=200 i liczby Wam sie nie zgadzaja? Dziwne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.