Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 maja 2016, 17:53

9:11 ze Wschodniego, 9:28 z Zachodniego. W sumie to sprawnie im poszło ;)
ŁK

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 18 maja 2016, 17:20

Tak przy okazji zapomniałem pochwalić KM za drobne, ale istotne zmiany w odświeżonych pseudoturbokiblach (1109 1173? chyba). Mam na myśli jednostki, w których wymienili wyświetlacze w środku na nowe, a w jednej chyba są nalepki wifi na wiatrołapach.
Mianowicie chodzi o wymienione okna, które nie uchylają się na wzór tandety w turbokiblach, tylko przesuwają klasycznie w dół. Wprawdzie raz się spotkałem z zablokowanym oknem, które w odróżnieniu od pozostałych nie dało się otworzyć, ale i tak robi to dużą różnicę.

W ogóle jakoś strasznie mało u nas kibli z klimatyzacją. Mniej, niż w zeszłym roku. Ilekroć stoję na średnicy i widzę podjeżdżający (w kierunku wschodnim) pociąg, to jestem w stanie z zadowalającym prawdopodobieństwem określić, dokąd jedzie na podstawie typu. Jeżeli to zwykły kibel, to w większości przypadków wiadomo, że jedzie KM7 albo szczytowy uzupełniacz z KM1.
A wracając do tematu, coś mi się nie dodaje. Czy teraz nie powinno być ich (klimatyzowanych) coraz więcej, szczególnie wliczając powoli nadciągające świeżaki z ZNTK? Obawiam się, że w trakcie upałów będę unikał zielonych pociągów.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 18 maja 2016, 17:56

Swego czasu jechałem pociągiem TALGO w Hiszpanii... Klimatyzowany wagon +25°C niby nic, ale po wyjściu z wagonu było +45°C w cieniu... i się przeziębiłem... zażyłem tabletkę Polopirynę i po 12-tu godzinach wróciłem do normy
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 maja 2016, 18:04

Klima nie jest taka niezbędna, czasem jest przyczyną pogorszenia zdrowia.
Propo 11xx: Wi-Fi tam jest i działa lepiej niż w AL-ach, porównywalnie jak w Impulsach. Dosyć ciekawe jest wnętrze w 11xx, nadaje się na AKM, dziwię się tylko temu, że KM nie zleciło moderny napędu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 18 maja 2016, 18:57

VLnt7 pisze: Mianowicie chodzi o wymienione okna, które nie uchylają się na wzór tandety w turbokiblach, tylko przesuwają klasycznie w dół.
Ale 11ki od zawsze takie okna miały.
A wracając do tematu, coś mi się nie dodaje. Czy teraz nie powinno być ich (klimatyzowanych) coraz więcej, szczególnie wliczając powoli nadciągające świeżaki z ZNTK? Obawiam się, że w trakcie upałów będę unikał zielonych pociągów.
Nowinki idą do Tłuszcza.
zxcvbnm pisze: dziwię się tylko temu, że KM nie zleciło moderny napędu.
Widocznie ktoś jest lepszym ekonomistą od Ciebie i wie, że jeżeli coś jeszcze jeździ, to nie ma sensu ładować w to milionów przedwcześnie. Oczywiście pomijając to, że w tym złomie i tak już niezłą sumkę utopiono.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 18 maja 2016, 20:05

Akurat 11xx to powinny już dawno powinny być przerobione na Gillete
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 maja 2016, 22:55

Atapi pisze: Widocznie ktoś jest lepszym ekonomistą od Ciebie i wie, że jeżeli coś jeszcze jeździ, to nie ma sensu ładować w to milionów przedwcześnie. Oczywiście pomijając to, że w tym złomie i tak już niezłą sumkę utopiono.
No tak... jest dobrze. Przecież rozruch oporowy i silniki synchroniczne to najwyższa forma technologii :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 18 maja 2016, 23:18

Przecież te EN57 przeszło dopiero drugą naprawę rewizyjną po naprawie głównej. Dla mnie jest oczywiste że te składy nie są kierowane na modernizację.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 maja 2016, 11:01

Pytanie - czy w najnowszych ALach dla KM rozwiązano jakkolwiek lepiej przedział rowerowy, czy dalej trzeba się przeciskać przez pochylnie na wózki?
Czy opanowano wentylację, czy dalej mamy opcję dmuchania maksymalnie zimnym powietrzem po głowie, albo gorącym od dołu?

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 19 maja 2016, 18:06

przewoz pisze: Czy opanowano wentylację, czy dalej mamy opcję dmuchania maksymalnie zimnym powietrzem po głowie, albo gorącym od dołu?
Nawet w starszych AL jest to opanowane. I nigdy nie zdarzyło się, żeby to "maksymalne gorąco od dołu" było złe. Jak już, to kwestia złego dopasowania temperatury do tej na zewnątrz oraz ilości ludzi w środku. Ale to już zależy niestety od człowieka, który prowadzi pojazd. Naprawdę załączenie klimy na te 22 stopnie w AL rozwiązuje temat w zupełności, o ile załącza się ją z głową - gdy jest tłok lub po prostu w lato. Optymalne ustawienie temperatury powoduje, że jest cyrkulacja powietrza (pracują wyłącznie wentylatory), a schładzanie załącza się na chwilę okazjonalnie, gdy temperatura jest przekroczona. Gdy ustawimy zbyt niską temperaturę w tłoku, to klima schładza cały czas i tym samym wieje lodowatym powietrzem cały czas. A nie o to chodzi. Domyślnie po uruchomieniu pojazdu od zera, temperatura jest ustawiona na 20 stopni. W AKM z 2013 roku w przedziałach pasażerskich jest aż za mocna, ale w AL jest ok. Natomiast zgoda co do tego, że najgorszym miejscem jest przestrzeń zaraz przed drzwiami do kabiny - wieje tam najmocniej.

abubu
Posty: 144
Rejestracja: 11 sie 2009, 20:20

Post autor: abubu » 20 maja 2016, 21:06

Do Tłuszcza dotarły kolejne AL z ostatniego przetargu, 1653 i 1740. Stare tłuszczańskie AL mają stacjonować na Grochowie.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 20 maja 2016, 23:46

Nie na Grochowie, tylko na Ochocie. I dwie pierwsze sztuki starszych ALi na Ochocie już są dobry tydzień.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 maja 2016, 22:22

Na jakimś kibello Ostrołęka - Tłuszcz (nominalnie) widziałem jakieś mega wyjechane wyświetlacze, niebieskie, czytelne. To norma będzie, czy już była?
ŁK

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 21 maja 2016, 22:32

Łukasz pisze:Na jakimś kibello Ostrołęka - Tłuszcz (nominalnie) widziałem jakieś mega wyjechane wyświetlacze, niebieskie, czytelne. To norma będzie, czy już była?
Na poprzedniej stronie tego tematu o to również pytałem. ;)

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 maja 2016, 22:54

Domas pisze:
Łukasz pisze:Na jakimś kibello Ostrołęka - Tłuszcz (nominalnie) widziałem jakieś mega wyjechane wyświetlacze, niebieskie, czytelne. To norma będzie, czy już była?
Na poprzedniej stronie tego tematu o to również pytałem. ;)
Fakt, spoko, dzieki :) nawet czytałem ale zapomniałem :p
ŁK

ODPOWIEDZ