Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 cze 2016, 20:42

A dlaczego szkoda?
Obrazek

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 13 cze 2016, 21:10

Również uważam, że nie powinno się kupować wyłącznie tramwai dwukierunkowych, na przykład z jednej prostej przyczyny - są mniej pojemne niż jednokierunkowe.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 cze 2016, 21:28

*tramwajów

Mają znacznie mniej miejsc siedzących. No i są droższe - ile to było? 20-25%?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 13 cze 2016, 21:32

KwZ pisze:Mają znacznie mniej miejsc siedzących. No i są droższe - ile to było? 20-25%?
Przede wszystkim nie ma zaangażowania przestrzeni dla drugiej kabiny.
KwZ pisze:*tramwajów
Obie formy są poprawne.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 cze 2016, 21:46

Domas pisze:Również uważam, że nie powinno się kupować wyłącznie tramwai dwukierunkowych, na przykład z jednej prostej przyczyny - są mniej pojemne niż jednokierunkowe.
Są zdecydowanie bardziej pojemne. Mniej mają miejsc siedzących natomiast.

Z treści artykułu jednoznacznie wynika jednak, że nie będą to wyłącznie dwukierunki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 cze 2016, 21:59

O to to. Nikt nie mówi przecież wyłącznie o dwukierunkowcach.
Obrazek

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 15 cze 2016, 8:25

Wiele miast ma wylacznie dwukierunki (w tym np. Melbourne) i nikt dramatu nie robi. A np. wozy w Dublinie maja praktycznie wylacznie miejsca siedzace i tez sa dwukierunkowe. To tylko durne koncepcje Pesy powoduja problemy - jak sie nie umie rozplanowac wnetrza, to powstaja potworki jak Swing Duo ze z d*** wyjetymi rozwiazaniami byle utrzymac liczbe miejsc siedzacych. Do dzis nie potrafie wyjsc z podziwu, jakfatalnie to rozplanowali - wstawienie wozka dzieciecego (duzego, owszem, ale jednak... Britax B-Dual) spowodowalo katastrofalne skutki - przejsc sie prawie nie dalo, miejsca siedzace zaprojektowane bardziej "oby bylo" niz "oby wygodnie bylo" itd. Nonsens. Tymczasem "nasze" Alzlomy z Dublina maja miejsc siedzacych wiecej niz to ustawa przewiduje kosztem paru podestow. I obrotowe wozki w I i ostatnim czlonie. Da sie? DA SIE!!

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 15 cze 2016, 10:19

Przyczyną tego nie jest tylko koncepcja Pesy, a również takie a nie inne wymagania zamawiającego.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 15 cze 2016, 12:43

Pesa zawsze kroi, kroiła i kroić będzie tramwaje pod SWIZ zamawiającego. Chcą 60 siedzących w 20 metrowym tramwaju będą, chcą 10 w 50 metrowym też będzie itd.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 cze 2016, 13:01

Każdy producent tak się zachowa.
W dzisiejszej "Stołecznej" też jest informacja o planowanych zakupach tramwajów. Jest tam ciekawy fragment o zamiarze kupowania trzeciego rozmiaru tramwaju - 24 metrowego. Skąd ten pomysł? Jest sens wprowadzania kolejnej wielkości?
Obrazek

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 15 cze 2016, 13:13

Wiliam pisze:Każdy producent tak się zachowa.
W dzisiejszej "Stołecznej" też jest informacja o planowanych zakupach tramwajów. Jest tam ciekawy fragment o zamiarze kupowania trzeciego rozmiaru tramwaju - 24 metrowego. Skąd ten pomysł? Jest sens wprowadzania kolejnej wielkości?
TW i MZA wszystkie swoje zamówienia muszą skonsultować z organizatorem (ZTM) - i zamawiać to czego oczekuje organizator. Tam więc należałoby skierować pytanie

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 cze 2016, 17:31

Wiliam pisze:Każdy producent tak się zachowa.
W dzisiejszej "Stołecznej" też jest informacja o planowanych zakupach tramwajów. Jest tam ciekawy fragment o zamiarze kupowania trzeciego rozmiaru tramwaju - 24 metrowego. Skąd ten pomysł? Jest sens wprowadzania kolejnej wielkości?
W sumie tramwaje 24 metrowe już mamy i są nimi wagony serii 116N.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 cze 2016, 17:45

Dokładnie. Nie jest to żaden nowy kaliber.a na taką 20 byłyby jak znalazł.

Co do Dublina, to pewnie z kabiny motorniczego jest cool, ale w środku układ 2+2 jest koszmarny - nie da sie praktycznie przejść; w tym akurat kontekście narzekanie na warszawskie rozwiązania jest nieporozumieniem. Co do wózków obrotowych - byly tylko w I serii, potem ten pomysl zarzucono pomimo kilku kolejnych przetargów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 15 cze 2016, 18:13

W kabinie poki co nie siedzialem, za to z perspektywy pasazera znam je bardzo dobrze i sa super!
A co do projektu -> wszystko mozna zrobic jakotako, albo dobrze. Duo tez by dalo lepiej zorganizowac, tylko jak sie stosuje rozwiazania off the shelf to tak sie wlasnie dzieje...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 cze 2016, 18:22

Swing Duo to jest margines, 1% floty. Siedzenia 2+2 to dublinski standard, który działa mocno umiarkowanie.

Ale chętnie wysłucham konstruktywnych propozycji zagospodarowania wnętrza Swingow, spełniających wymagania chociażby co do szerokości przejścia czy dostępności miejsc z podłogi (nie sztuka podwiesic hamak pod sufitem).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ