Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Również uważam, że nie powinno się kupować wyłącznie tramwai dwukierunkowych, na przykład z jednej prostej przyczyny - są mniej pojemne niż jednokierunkowe.
*tramwajów
Mają znacznie mniej miejsc siedzących. No i są droższe - ile to było? 20-25%?
Mają znacznie mniej miejsc siedzących. No i są droższe - ile to było? 20-25%?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Przede wszystkim nie ma zaangażowania przestrzeni dla drugiej kabiny.KwZ pisze:Mają znacznie mniej miejsc siedzących. No i są droższe - ile to było? 20-25%?
Obie formy są poprawne.KwZ pisze:*tramwajów
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Są zdecydowanie bardziej pojemne. Mniej mają miejsc siedzących natomiast.Domas pisze:Również uważam, że nie powinno się kupować wyłącznie tramwai dwukierunkowych, na przykład z jednej prostej przyczyny - są mniej pojemne niż jednokierunkowe.
Z treści artykułu jednoznacznie wynika jednak, że nie będą to wyłącznie dwukierunki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
O to to. Nikt nie mówi przecież wyłącznie o dwukierunkowcach.
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
Wiele miast ma wylacznie dwukierunki (w tym np. Melbourne) i nikt dramatu nie robi. A np. wozy w Dublinie maja praktycznie wylacznie miejsca siedzace i tez sa dwukierunkowe. To tylko durne koncepcje Pesy powoduja problemy - jak sie nie umie rozplanowac wnetrza, to powstaja potworki jak Swing Duo ze z d*** wyjetymi rozwiazaniami byle utrzymac liczbe miejsc siedzacych. Do dzis nie potrafie wyjsc z podziwu, jakfatalnie to rozplanowali - wstawienie wozka dzieciecego (duzego, owszem, ale jednak... Britax B-Dual) spowodowalo katastrofalne skutki - przejsc sie prawie nie dalo, miejsca siedzace zaprojektowane bardziej "oby bylo" niz "oby wygodnie bylo" itd. Nonsens. Tymczasem "nasze" Alzlomy z Dublina maja miejsc siedzacych wiecej niz to ustawa przewiduje kosztem paru podestow. I obrotowe wozki w I i ostatnim czlonie. Da sie? DA SIE!!
Przyczyną tego nie jest tylko koncepcja Pesy, a również takie a nie inne wymagania zamawiającego.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Pesa zawsze kroi, kroiła i kroić będzie tramwaje pod SWIZ zamawiającego. Chcą 60 siedzących w 20 metrowym tramwaju będą, chcą 10 w 50 metrowym też będzie itd.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Każdy producent tak się zachowa.
W dzisiejszej "Stołecznej" też jest informacja o planowanych zakupach tramwajów. Jest tam ciekawy fragment o zamiarze kupowania trzeciego rozmiaru tramwaju - 24 metrowego. Skąd ten pomysł? Jest sens wprowadzania kolejnej wielkości?
W dzisiejszej "Stołecznej" też jest informacja o planowanych zakupach tramwajów. Jest tam ciekawy fragment o zamiarze kupowania trzeciego rozmiaru tramwaju - 24 metrowego. Skąd ten pomysł? Jest sens wprowadzania kolejnej wielkości?
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
TW i MZA wszystkie swoje zamówienia muszą skonsultować z organizatorem (ZTM) - i zamawiać to czego oczekuje organizator. Tam więc należałoby skierować pytanieWiliam pisze:Każdy producent tak się zachowa.
W dzisiejszej "Stołecznej" też jest informacja o planowanych zakupach tramwajów. Jest tam ciekawy fragment o zamiarze kupowania trzeciego rozmiaru tramwaju - 24 metrowego. Skąd ten pomysł? Jest sens wprowadzania kolejnej wielkości?
W sumie tramwaje 24 metrowe już mamy i są nimi wagony serii 116N.Wiliam pisze:Każdy producent tak się zachowa.
W dzisiejszej "Stołecznej" też jest informacja o planowanych zakupach tramwajów. Jest tam ciekawy fragment o zamiarze kupowania trzeciego rozmiaru tramwaju - 24 metrowego. Skąd ten pomysł? Jest sens wprowadzania kolejnej wielkości?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dokładnie. Nie jest to żaden nowy kaliber.a na taką 20 byłyby jak znalazł.
Co do Dublina, to pewnie z kabiny motorniczego jest cool, ale w środku układ 2+2 jest koszmarny - nie da sie praktycznie przejść; w tym akurat kontekście narzekanie na warszawskie rozwiązania jest nieporozumieniem. Co do wózków obrotowych - byly tylko w I serii, potem ten pomysl zarzucono pomimo kilku kolejnych przetargów.
Co do Dublina, to pewnie z kabiny motorniczego jest cool, ale w środku układ 2+2 jest koszmarny - nie da sie praktycznie przejść; w tym akurat kontekście narzekanie na warszawskie rozwiązania jest nieporozumieniem. Co do wózków obrotowych - byly tylko w I serii, potem ten pomysl zarzucono pomimo kilku kolejnych przetargów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W kabinie poki co nie siedzialem, za to z perspektywy pasazera znam je bardzo dobrze i sa super!
A co do projektu
wszystko mozna zrobic jakotako, albo dobrze. Duo tez by dalo lepiej zorganizowac, tylko jak sie stosuje rozwiazania off the shelf to tak sie wlasnie dzieje...
A co do projektu
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Swing Duo to jest margines, 1% floty. Siedzenia 2+2 to dublinski standard, który działa mocno umiarkowanie.
Ale chętnie wysłucham konstruktywnych propozycji zagospodarowania wnętrza Swingow, spełniających wymagania chociażby co do szerokości przejścia czy dostępności miejsc z podłogi (nie sztuka podwiesic hamak pod sufitem).
Ale chętnie wysłucham konstruktywnych propozycji zagospodarowania wnętrza Swingow, spełniających wymagania chociażby co do szerokości przejścia czy dostępności miejsc z podłogi (nie sztuka podwiesic hamak pod sufitem).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.