Rozkłady tramwajowe (sezon 2016/2017/2018)
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
W ogóle w tym roku jakoś sporo tych wyboczeń i nie tylko na starych odcinkach ale i na świeżo remontowanych a mamy dopiero początek wyższych temperatur. Dziś znów postawili 10 na Służewcu, kiedy przed remontem łuków nie pamiętam by te ograniczenia tam się pojawiały.
Jeszcze trochę a tych łuków już nie będzie ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Szyny zasadniczo łączy się w tzw. temperaturze neutralnej tj. 15-30 stopni (mierzone w szynie).Stary Pingwin pisze:Na Odrowąża dylatacja straciła szczelinę, a szyna się nagrzewała i wyboczyła. Ja też twierdzę, że torowiska powinno się układać przy plus 30 stopniach. Celsjusza, nie Fahrenheita.drobert pisze:Natomiast jeśli na tym odcinku mamy 10 bo szyna wyboczyła się kilka metrów od dylatacji to mamy albo złe wykonanie, które po kilku latach wyszło na jaw albo złe utrzymanie torowiska.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
To co, za mała szczelina wyszła z obliczeń? Na Moście Północnym nadal szyna ma gdzie się wydłużać, a na Odrowąża nie.
miłośnik 13N
Tym bardziej, że na Odrowąża tory nie były ruszane i w poprzednich latach nic się nie działo. Swoją drogą to programy projektowe powinny uwzględniać rozszerzalność szyn i odpowiedniej wielkości dylatacje a więc moim zdaniem to jest błąd wykonawczy albo błąd w utrzymaniu torowiska polegający np. na braku czyszczenia dylatacji.
Zawsze chwaliłem TW, że nie miały takich wpadek:
![Obrazek](http://i.wp.pl/a/f/jpeg/35188/wp_szyna_wybrzuszenie_tramwaj_krakow_625.jpeg)
![Obrazek](http://i.wp.pl/a/f/jpeg/35188/wp_szyna_wybrzuszenie_tramwaj_krakow_625.jpeg)
Półnakladka
Ciekawe kiedy znow 9 wróci do 4 minut. Ile razy mozna to przerabiać!
Ciekawe kiedy znow 9 wróci do 4 minut. Ile razy mozna to przerabiać!
ŁK
W sierpniu będzie chyba jeszcze częściej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
O ile mi wiadomo, to poza obiektami mostowymi nie stosuje się szczelin dylatacyjnych w torze bezstykowym.Stary Pingwin pisze:To co, za mała szczelina wyszła z obliczeń? Na Moście Północnym nadal szyna ma gdzie się wydłużać, a na Odrowąża nie.
To co w takim razie jest umieszczane w torowisku chociażby np. na wspomnianej Odrowąża i wygląda jak dylatacja?
Zdjęcie podglądowe.drobert pisze:To co w takim razie jest umieszczane w torowisku chociażby np. na wspomnianej Odrowąża i wygląda jak dylatacja?
No jak nic to jest dylatacja.
To tak ma być? Rozkład ścięty do granic możliwości oraz minutowe czasy przejazdu pomiędzy przystankami? Rozkład który nie uwzględnia sygnalizacji świetlnej oraz czasu na wymianę pasażerską? Chyba w Pradze Czeskiej to lepiej wygląda
Dwa zdjęcia z wczorajszego kursu linii 17.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... d88126fc7a
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 0683d9d02e
![:roll: :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... d88126fc7a
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 0683d9d02e
Kursy wieczorne nie od dziś są ścięte do granic możliwości i nawet jeśli ZTM ma gdzieś czy motorniczy jedzie punktualnie to ma też gdzieś pasażerów. Niech ktoś jedzie takim kursem i liczy na przesiadkę np. 5-7 minut w jakiś nocny to musi do podróży doliczyć dodatkowe 30 minut a w przypadku niektórych linii, dodatkową godzinę. Oczywiście rozkłady nie muszą być rozciągnięte jak w ciągu dnia ale powinny być takie by dało się spokojnie przejechać o czasie.