Awarie i wypadki kolejowe na Mazowszu

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 cze 2016, 21:40

A kto odpowiada za to, że komunikacja zastępcza powoduje 4h opóźnienia? To już jest wszystko w porządku.
Skoro skład jest skracany ze Wschodniego do Zachodniego - to pewnie mógłby i do Służewca.
Jeszcze niedawno ze Służewca zaczynały 2 KMy po południu.

Maszyniści nie rosną na drzewach, ale pewnie taki pociąg, który tam dojechał, mógłby też wracać jako powrotny.
Do niego też potrzeba maszynisty, dużo mniej niż w autobusie do Piaseczna. Kwestia szybkiej organizacji.

Oczywiście, teraz to nikt się nigdzie nie zgubi, jak na zadupiu pociągu nie ma przez 3 godziny.
ŁK

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 cze 2016, 21:50

A skład z Radomia do Piaseczna przyjeżdża bez obsługi? Przecież musi się obrócić. Zastępcza komunikacja ze Służewca skróciłaby znacząco czas przejazdu.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 cze 2016, 22:03

Śmieszne są te wszystkie niedasie. Z punktu widzenia obiegów maszynistów skrócenie do Zachodniej i do Służewca niczym się nie różni - tak czy siak ten sam maszynista może zrobić to samo. Z tym, że jazda maszynisty autobusem do Piaseczna, żeby się wymienić z drugim maszynistą z Piaseczna, wydaje mi się bez sensu.
Służewiec leży w obrębie stacji Okęcie i można tam pociąg bez trudu obrócić.

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 cze 2016, 22:05

No widocznie przyjezdza bez obsługi, bo maszynista pojechal do Piaseczna :)

Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
MichalJ pisze:Śmieszne są te wszystkie niedasie. Z punktu widzenia obiegów maszynistów skrócenie do Zachodniej i do Służewca niczym się nie różni - tak czy siak ten sam maszynista może zrobić to samo. Z tym, że jazda maszynisty autobusem do Piaseczna, żeby się wymienić z drugim maszynistą z Piaseczna, wydaje mi się bez sensu.
Służewiec leży w obrębie stacji Okęcie i można tam pociąg bez trudu obrócić.
Jest może minimalna różnica, bo pewnie z peronów na Zachodnim to ktoś może zaprowadzić ten pociąg na Czyste.
Ale oczywiście, że są śmieszne.
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 cze 2016, 22:09

I ten ktoś nie może pojechać do Służewca?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 cze 2016, 22:22

Relacja przytoczona przez MZ mnie zastanawia. Z opisu który przedstawił pasażer wynikało że czekał od na śródmieściu. Wychodzi na to że czekał on 2h na pociąg który dowiezie go tylko do Zachodniego. Jak dla mnie to kompletna paranoja. Przez ten czas mógł dojechać do Zachodniego kilkanaście razy.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 cze 2016, 22:31

Czekał na pociąg do Radomia. Mógł czekać na Zachodnim, ale po co? Nic by to nie przyśpieszyło.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 27 cze 2016, 23:44

MichalJ pisze:Śmieszne są te wszystkie niedasie. Z punktu widzenia obiegów maszynistów skrócenie do Zachodniej i do Służewca niczym się nie różni - tak czy siak ten sam maszynista może zrobić to samo. Z tym, że jazda maszynisty autobusem do Piaseczna, żeby się wymienić z drugim maszynistą z Piaseczna, wydaje mi się bez sensu.
Z pewnością znasz te obiegi maszynistów i wiesz, że akurat w tym przypadku maszynista jadący z Radomia tam dopiero co rozpoczął pracę? I ten z Warszawy? Bo jeżeli ten jadący do Warszawy miał przykładowo skończyć 12 h pracy o godz. 21 na Zachodnim, to nie ma takiej możliwości żeby obrócił się i pojechał sobie z powrotem do Radomia. W drugą stronę tak samo. Do tego czasami (rzadko, ale jednak) też zdarza się, że nie można konkretnego składu obrócić, bo musi on zjechać na przegląd i koniec - gdyby miał zawrócić i zrobić dodatkowe 200 kilometrów w obiegu, przekroczyłby limit kilometrów ważności przeglądu, a taki pojazd automatycznie jest z definicji niesprawny technicznie.

Jak sobie dodasz powyższe do tego cytatu:
2) Nawet jak Ci się uda przekonać PLK to masz kilka malutkich problemików : a)Kto sprowadzi skład ze Służewca do szopy, bo maszynista który przyjechał do Służewca też jedzie ZKA do Piaseczna. Maszyniści jak powszechnie wiadomo nie rosną na drzewach, ani nie siedzą w magicznych workach, b) Kto wykona próbę hamulca- kierownik też jedzie do Piaseczna, skład stoi na szlaku i trzeba go jak najszybciej stamtąd zabrać. Zanim z Piaseczna przyjedzie maszynista i kierownik to zablokujesz szlak na przynajmniej 1h.
...to masz pogląd czemu jest tak, a nie inaczej. Wierz mi, że gdy się da, to jest to robione tak jak trzeba (choćby wielokrotnie na otwockim jednotorze).

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 28 cze 2016, 0:47

Łukasz pisze:A kto odpowiada za to, że komunikacja zastępcza powoduje 4h opóźnienia? To już jest wszystko w porządku.
Skoro skład jest skracany ze Wschodniego do Zachodniego - to pewnie mógłby i do Służewca.
Jeszcze niedawno ze Służewca zaczynały 2 KMy po południu.
No właśnie jeszcze niedawno - zgadnij dlaczego te pociągi przestały kursować?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 07 lip 2016, 23:14

http://wiadomosci.wp.pl/kat,59154,title ... aid=117537
Zgodnie z obowiązującymi procedurami, wstrzymano ruch między Czachówkiem Północnym a Południowym
Ach, te pismaki :lol:
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3212
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 08 lip 2016, 0:40

Zamiast Czachówka Północnego powinno być napisane Czachówek Południowy CZP11.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 lip 2016, 9:51

I naprawdę był nieczynny tylko ten kawałek? To objazd mógł być przez Czachówek Wschodni i już...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 08 lip 2016, 10:46

Bo był przez Czachówek Wschodni. Dalej przez Dziurę Kalwaryjską, Pilawę, Dęblin
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 08 lip 2016, 22:49

Chyba chodziło o to aby zmienić kierunek w Czachówku Wsch

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 08 lip 2016, 23:59

A po co?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ