Fantastyka komunikacyjna
Moderator: JacekM
-
- Posty: 1220
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Fantastyka komunikacyjna
Ciekawe czy zamiast wywalać co roku minimum 150 milionów nie taniej wyszło by zbudować takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=ad5nnrsechE
Tyle tylko że znając naszych "mistrzów prostej" to zaraz by się w to wpakowali na pierwszym skrzyżowaniu. Pomysł ciekawy i nowatorski - a podobno pierwszy pojazd już jeździ testowo w Chinach.
Tyle tylko że znając naszych "mistrzów prostej" to zaraz by się w to wpakowali na pierwszym skrzyżowaniu. Pomysł ciekawy i nowatorski - a podobno pierwszy pojazd już jeździ testowo w Chinach.
Dlaczego właściwie taki "airbus" ma być o szerokości dwóch pasów, a nie jednego? I rozumiem, że jak będzie przed nim ciężarówka (van?) wyższa niż te 2,2 m, to nie wyprzedzi i tak...
Ale ogólnie ciekawa koncepcja.
Ale ogólnie ciekawa koncepcja.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
I gdzie to puścić w Warszawie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
-
- Posty: 1220
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Główne ciągi komunikacyjne - Al. Jerozolimskie, Sobieskiego, Puławska, Modlińska i podobne korkogenne ulice ciągnące się kilometrami na wprost. A pojazd może dlatego ma szerokość dwóch pasów żeby ewentualnie trzecim mogły jechać pojazdy wyższe.Nordyk110 pisze:I gdzie to puścić w Warszawie.
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
1) co ma to wspólnego z II linią metra?Michalk001 pisze:Główne ciągi komunikacyjne - Al. Jerozolimskie, Sobieskiego, Puławska, Modlińska i podobne korkogenne ulice ciągnące się kilometrami na wprost. A pojazd może dlatego ma szerokość dwóch pasów żeby ewentualnie trzecim mogły jechać pojazdy wyższe.Nordyk110 pisze:I gdzie to puścić w Warszawie.
2) jak to skręca? jak to w ogóle ma szansę istnieć w zabudowie ciaśniejszej niż pas startowy?
3) perony do wsiadania z pewnością poprawią dostępność tego środka transportu.
Dziwactwo w stylu Translohra. Można, ale po co?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Ja się pytam, czemu nie szerokości 1 pasa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6936
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
I czemu nie na wysokości 30 cm? A, zaraz, takie coś już jest, ale nazywa się tramwaj. Gadżet z kosmosu i tyle.
U mnie w pracy jest taka jedna typiara mieszkająca na Bemowie, która twierdzi, że wraz z likwidacją 506 zabrano jej jedyny dojazd na Marszałkowską i postuje o tym wynalazku na fejsie już odkąd w internetach pojawiły się pierwsze wizualizacje, jakby sądziła, że to recepta na wszelkie problemy komunikacyjne tego świata.
Jakże naiwne są ludzkie umysły...
U mnie w pracy jest taka jedna typiara mieszkająca na Bemowie, która twierdzi, że wraz z likwidacją 506 zabrano jej jedyny dojazd na Marszałkowską i postuje o tym wynalazku na fejsie już odkąd w internetach pojawiły się pierwsze wizualizacje, jakby sądziła, że to recepta na wszelkie problemy komunikacyjne tego świata.
Jakże naiwne są ludzkie umysły...
-
- Posty: 1220
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Tramwaj to relikt. Każdy się zachwyca, a są drogie, powolne i głośne. Sorry, ale jeśli wsiadam na Pl. Zawiszy w 1 na Towarowej i tramwaj na skręt jedynie w Grojecką czeka 5 (!) minut to coś tu jest nie tak. 157 mające odjazd 3 minuty później już dawno zniknęło w oddali. Poza tym tramwaj to ciągłe remonty torowisk, wykolejenia i zatrzymania. Ktoś pisze gdzie to zbudować? Tramwaj zabiera dodatkowe 7-8 metrów przestrzeni. Taki pojazd wpisuje się w ISTNIEJĄCE ulice jadąc ponad samochodami, czyli wykorzystuje już zajęte miejsce. Dodatkowo ma ponad 7m. szerokości czyli nie musi mieć długości EN57 żeby zabrać 500-600 osób, a przejazd 20 metrowego pojazdu zajmuje chwilę nie blokując poprzecznych ciągów. A dostępność to żaden argument. Skoro kładki nad jezdniami na wysokości ok. 10 metrów mają pochylnie, to tym bardziej peron na wysokości 2,5 metra można z obydwu stron wyposażyć w rampy. Pod nimi mogą być na przykład sklepy, kioski czy wypożyczalnie lub stojaki na rowery. Żadnych wind, widać jak działają na kładkach i wiaduktach pomimo ich ceny. Trzeba tylko dobrego planowania, chęci i rozsądku przy budowie. Kiedyś też jakbyś powiedział że będziemy latać to uznano by nas za wariatów.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6936
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Too long, didn't read, ale:Michalk001 pisze:Tramwaj to relikt. Każdy się zachwyca, a są drogie, powolne i głośne. Sorry, ale jeśli wsiadam na Pl. Zawiszy w 1 na Towarowej i tramwaj na skręt jedynie w Grojecką czeka 5 (!) minut to coś tu jest nie tak. 157 mające odjazd 3 minuty później już dawno zniknęło w oddali. Poza tym tramwaj to ciągłe remonty torowisk, wykolejenia i zatrzymania. Ktoś pisze gdzie to zbudować? Tramwaj zabiera dodatkowe 7-8 metrów przestrzeni. Taki pojazd wpisuje się w ISTNIEJĄCE ulice jadąc ponad samochodami, czyli wykorzystuje już zajęte miejsce. Dodatkowo ma ponad 7m. szerokości czyli nie musi mieć długości EN57 żeby zabrać 500-600 osób, a przejazd 20 metrowego pojazdu zajmuje chwilę nie blokując poprzecznych ciągów. A dostępność to żaden argument. Skoro kładki nad jezdniami na wysokości ok. 10 metrów mają pochylnie, to tym bardziej peron na wysokości 2,5 metra można z obydwu stron wyposażyć w rampy. Pod nimi mogą być na przykład sklepy, kioski czy wypożyczalnie lub stojaki na rowery. Żadnych wind, widać jak działają na kładkach i wiaduktach pomimo ich ceny. Trzeba tylko dobrego planowania, chęci i rozsądku przy budowie. Kiedyś też jakbyś powiedział że będziemy latać to uznano by nas za wariatów.
Michalk001 pisze:Tramwaj to relikt.
Przecież ten airbus ma mieć 300 osób pojemności, a nie 500-600. A torowisko, po którym mają jeździć samochody, ma mieć i tak. I mieć na pokładzie windy
Tramwaje się nie sprawdzą w Chinach o tyle, że a) chińskie miasta są już ciasno zabudowane i nie ma na niego miejsca na ziemi, b) chińczycy nie mają doświadczenia z tramwajami.
Tramwaje się nie sprawdzą w Chinach o tyle, że a) chińskie miasta są już ciasno zabudowane i nie ma na niego miejsca na ziemi, b) chińczycy nie mają doświadczenia z tramwajami.
Anecdata rulez rozumiem. To byłby najwyżej dowód na priorytetyzację samochodów względem tramwajów. Reszty marnego hejtu nie będę dokarmiać.Sorry, ale jeśli wsiadam na Pl. Zawiszy w 1 na Towarowej i tramwaj na skręt jedynie w Grojecką czeka 5 (!) minut to coś tu jest nie tak. 157 mające odjazd 3 minuty później już dawno zniknęło w oddali.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Jeszcze dwa artykuły na Transporcie Publicznym:
Przedstawienie pomysłu (i więcej filmików)
Wielopunktowa krytyka komentatora TP.
Przedstawienie pomysłu (i więcej filmików)
Wielopunktowa krytyka komentatora TP.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Tamto bydlę przy swym zerowym nacisku na oś na pewno nie niszczyłoby infrastruktury.Michalk001 pisze:Poza tym tramwaj to ciągłe remonty torowisk
Buahahahaha... W sensie: w Warszawie „ciągle” coś ci się wykoleja??Michalk001 pisze: wykolejenia
mały tramwaj jest co jakiś czas blokowany przez zajeżedżających mu drogę. Większy pojazd się prześliźnie.Michalk001 pisze: i zatrzymania
To może konkretnie? Grójecka? Al. Niepodległości?Michalk001 pisze: Ktoś pisze gdzie to zbudować? (...) to tym bardziej peron na wysokości 2,5 metra można z obydwu stron wyposażyć w rampy.
A propozycję warto krytycznie przemyśleć, a nie wrzucać teksty jak na początku wypowiedzi, które czuć akwizytorką. Bo potem wychodzi niektórym, że „warto” budować specjalną linię autobusową niemal wzdłuż ciężkiej kolei.Michalk001 pisze: Trzeba tylko (...) rozsądku (...)
Wynalazek typu TBS pewnie warto by rozważyć budując obszar miejski „w polu” i mogąc swobodnie planować infrastrukturę. Warto pamiętać, że taki pojazd to założenia jest „wielki kloc” i wszystkie zastrzeżenia co do nieelastyczności tramwaju mnożą się razy ileś. Tym bardziej dziwi zachwyt osoby z fobiami tramwajowymi.
Kolejny artykuł na Transporcie Publicznym:
TEB „nadziemny autobus” nie powstanie? Dla Chińczyków… to lipa.
TEB „nadziemny autobus” nie powstanie? Dla Chińczyków… to lipa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
[...]usunięto
Wiliam
Znalazłem informację, że to wszystko przekręt na pieniądze inwestorów. Choć źródło należy do najgorszych (internety), to brzmi sensownie.
http://9gag.com/gag/a8y3jXQ
Wiliam
Znalazłem informację, że to wszystko przekręt na pieniądze inwestorów. Choć źródło należy do najgorszych (internety), to brzmi sensownie.
http://9gag.com/gag/a8y3jXQ
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Chyba nikt nie myślał że będzie inaczej?