Taxi i im podobne
Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte
Nie no, jak... Walczą o miejsca pracy. Cieszmy się, że nie palą opon.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
Nie.Szeregowy_Równoległy pisze:Naprawdę nie widzisz niczego niewłaściwego w zachowaniu taksówkarzy?Pawel_ pisze:Prowokacja. Marna. Kto normalny wjeżdża do gniazda rozwścieczonych os?
ZDM planuje stworzenie konkurencji prywatnym samochodom, taksówkom i Uberowi poprzez sieć wypożyczalni samochodów.
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/miejskie ... szlym-roku
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/miejskie ... szlym-roku
Za km wyjdzie drożej niż taksówką, ale nie będzie opłaty początkowej, a w ogóle ma być minutowa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jakim cudem ma być drożej niż taksówką, skoro nie trzeba opłacić kierowcy?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ciekawe, jak będzie w porównaniu z Uberem?
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
Jakim cudem ma być drożej niż taksówką, skoro nie trzeba opłacić kierowcy?
Za 3 km taksą 8 + 2x3 = 14 zł, carsharing 2,5x3 = 7,5 zł. Za 25 km taksą 8+2x25 = 58 zł, carsharing 2,5x25 = 62,5 zł, opłaca się wziąć taksówkę, bo carsharing ma być do podjechania w centrum. Ceny przykładowe.Za km wyjdzie drożej niż taksówką, ale nie będzie opłaty początkowej,
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- R-9 Chełmska
- Posty: 7774
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
zakładasz średnią prędkość po mieście 60 km/h?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Opierałem się o inny artykuł. Dzisiaj mi mignęło 1,2 zł/min.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Wg mnie przy takich cenach system nie będzie za bardzo konkurencyjny dla własnego samochodu, zwłaszcza jak ten używany jest co najmniej kilka razy w tygodniu. Jedyna jego przewaga to większa od prywatnego samochodu szybkość poprzez zapowiadaną możliwość jazdy car-sharingami po busopasach.
-
- Posty: 718
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
No więc to wygląda jak miałoby być zupełnie dla nikogo:
- jak ktoś ma samochód to pojedzie na zakupy własnym samochodem,
- jak ktoś nie ma samochodu, weźmie taksówkę,
- do "podjeżdżania w centrum" to służy komunikacja miejska albo veturilo, a nie samochody.
Wychodzi, że będą się wyżywać dzieci, które właśnie zrobiły prawko, a rodzice nie chcą samochodu pożyczyć. Ale dla nich za drogo.
- jak ktoś ma samochód to pojedzie na zakupy własnym samochodem,
- jak ktoś nie ma samochodu, weźmie taksówkę,
- do "podjeżdżania w centrum" to służy komunikacja miejska albo veturilo, a nie samochody.
Wychodzi, że będą się wyżywać dzieci, które właśnie zrobiły prawko, a rodzice nie chcą samochodu pożyczyć. Ale dla nich za drogo.
Znajomy potrzebował samochodu aby w lato dojeżdżąć sobie co tydzien na dzialkę, do sklepu itp. Kupił sobie coś małego co jeździ za całe 700 zł, badania okresowe ważne do końca roku, przerejestrowanie chyba koło 130 zł i jest zadowolony. Jesienią sprzeda za 400-500 zł a za rok powtórzy schemat.
Pożyjemy zobaczymy, rowery zdały egzamin to i auta się przyjmą .
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec
S.J.Lec
Rowerem da radę jeździć bez wydawania złotówki (przy dłuższych trasach zmieniając rowery po drodze).
Wydaje mi się, że żeby to "zażarło" trzeba by wprowadzić rozsądnie skalkulowany abonament (bez większych ograniczeń) o co najmniej 30% tańszy niż koszt leasingu porównywalnego auta. Tylko że pewnie prawdopodobieństwo, że każdego ranka trafi się na auto blisko domu będzie dość nikłe.
Przyszłość IMO będzie taka, że już niedługo autonomiczne samochody włączone w taryfę KM wykoszą peryferyjne dowozówki poza szczytami (bo wtedy rozsądna liczba samochodów by nie wyrobiła i bardziej opłaci się autobus). Wszystkie koszty (zakupu, eksploatacji, paliwa, obsługi) lecą w dół, pozbywamy się pustych kursów, zwiększamy wygodę i, przy odpowiednio ułożonej siatce aut, zmniejszamy czas dojazdu do węzła.
Wydaje mi się, że żeby to "zażarło" trzeba by wprowadzić rozsądnie skalkulowany abonament (bez większych ograniczeń) o co najmniej 30% tańszy niż koszt leasingu porównywalnego auta. Tylko że pewnie prawdopodobieństwo, że każdego ranka trafi się na auto blisko domu będzie dość nikłe.
Przyszłość IMO będzie taka, że już niedługo autonomiczne samochody włączone w taryfę KM wykoszą peryferyjne dowozówki poza szczytami (bo wtedy rozsądna liczba samochodów by nie wyrobiła i bardziej opłaci się autobus). Wszystkie koszty (zakupu, eksploatacji, paliwa, obsługi) lecą w dół, pozbywamy się pustych kursów, zwiększamy wygodę i, przy odpowiednio ułożonej siatce aut, zmniejszamy czas dojazdu do węzła.
Nie bardzo wiem jak w przypadku tych samochodów bedzie wygladało ubezpieczenie. Trzeba będzie mieć miec wlasne OC, ubezpieczony będzie samochód? Co w razie wypadku, czy kierowca odpowiada za szkody i w jakim zakresie. Może byc tak że strach będzie wsiąść w taki samochód z obawy że człowiek nie wypłaci w przypadku jakiegos zdarzenia. W przypadku roweru jest to chyba 2 tys, jaka będzie kwota w przypadku tego samochodziku?