Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 18 sie 2016, 21:18

vernalisadonis pisze:Czasami do Góry Kalwarii przyjeżdżają do jakieś firmy na naprawdę
Zgadza się. Koło Góry Kalwarii jest serwis DAF-a. Van-Hool ma silniki DAF-a.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

pietia
Posty: 826
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 18 sie 2016, 22:53

sajbeer pisze:
vernalisadonis pisze:Czasami do Góry Kalwarii przyjeżdżają do jakieś firmy na naprawdę
Zgadza się. Koło Góry Kalwarii jest serwis DAF-a. Van-Hool ma silniki DAF-a.
To by się zgadzało, bo widzianym przeze mnie autobusem był właśnie VH

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3098
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 31 sie 2016, 1:13

Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 31 sie 2016, 1:35

Jak to mówią - kto się czubi ten się lubi...

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 31 sie 2016, 10:31

Sebastian pisze:Jak to mówią - kto się czubi ten się lubi...
Raczej - jak nie możesz kogoś pokonać na rynku, to go przejmij ;-)
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 sie 2016, 19:45

Piottr pisze:
Sebastian pisze:Jak to mówią - kto się czubi ten się lubi...
Raczej - jak nie możesz kogoś pokonać na rynku, to go przejmij ;-)
Ale PolskiBus nikogo nie przejmuje, czasem jest wręcz odwrotnie. :P

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 31 sie 2016, 22:34

ashir pisze:Ale PolskiBus nikogo nie przejmuje, czasem jest wręcz odwrotnie.
:arrow: Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że PolskiBus w tym przypadku wręcz napędza klientów BP Tourowi. Przykładowo: na pewien październikowy dzień bilety na trasie Radom-Kraków kosztują obecnie odpowiednio: linia P6 - od 14 do 18 złotych, linia B1 - złotówkę (bez współpracy z PolskiBusem kosztowałyby na tym odcinku 29 złotych). A że i tak planowałem podczas tego wyjazdu skorzystać z BP Toura, bo wyjazd około 6:30 najbardziej mi pasuje, to na tej współpracy obu firm tylko skorzystałem :).

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 01 wrz 2016, 9:37

W PB ( tak jak i we Flixbusie) liczą na efekt synergii. Zobaczymy czy w polskich warunkach się na tym nie przejadą.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 wrz 2016, 23:05

Od 1 października linia P27 obsługiwana przez Garden Service będzie się zatrzymywała dodatkowo w Międzyrzecu Podlaskim, natomiast w Warszawie dojedzie na Pl. Defilad, a nie jak do tej pory na Metro Wilanowska. Czas przejazdu na trasie: Warszawa - Biała Podlaska wydłuży się o 20 minut (w jednym kursie tylko w jedną stronę o 40 minut) z delikatną zmianą godzin odjazdu z przystanków początkowych. Był to jedyny partner, który gdyby nie trochę odmienny tabor to można było powiedzieć, że działał na zasadzie podwykonawstwa, bo gdy przejmował linię to rozkład z godzinami odjazdów i miejscami zatrzymania nie uległ absolutnie żadnej zmianie. ;)

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 wrz 2016, 13:52

Mogli by w końcu uporządkować te miejsca odjazdu, a tutaj robią jeszcze większy bałagan.
W każdym mieście innym niż Warszawa odjeżdżają z głównego dworca PKS, który to zazwyczaj jest zlokalizowany obok dworca kolejowego. W Warszawie z ilu to miejsc już odjeżdżają? Z czterech?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 wrz 2016, 14:00

Pięciu. :)

pietia
Posty: 826
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 10 wrz 2016, 8:08

michael112 pisze: W każdym mieście innym niż Warszawa odjeżdżają z głównego dworca PKS, który to zazwyczaj jest zlokalizowany obok dworca kolejowego.
Chyba jeszcze w Rzeszowie odjeżdżają (odjeżdzali?) z dworca lokalnego, nieco oddalonego od głównego PKS i kolejowego. W Kielcach natomiast z normalnego, ulicznego przystanku komunikacji miejskiej
No i w Budapeszcie Kelenfold to też peryferyjny dworzec, służący raczej komunikacji lokalnej, inna rzecz, że dzięki nowej linii metra nieźle skomunikowany z pozostałymi

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 wrz 2016, 8:25

Tak, w Rzeszowie odjeżdżają z dworca lokalnego, a w Kielcach z ulicy Żytniej (w centrum miasta), ale analogicznie jest tak w przypadku Mławy, Ostródy i Elbląga, a takich przykładów było więcej (np. Biała Podlaska na ulicy Żeromskiego czy w Piotrkowie Trybunalskim tuż po zjeździe z autostrady obok stacji benzynowej). ;)

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 wrz 2016, 9:55

Jak jest jeden przystanek PKS w mieście to z niego odjeżdżają. Pociągi w Kielcach też na praktykę odjeżdżają z jednego (oprócz kiedyś porannej Nidy). Generalnie w Warszawie pociągi też z rożnych jeżdżą i to nie tylko całkowicie podmiejskie - Białystok czy Ostrołęka z Wileńskiego były długo. A Stadion (teraz Wschodni) i Zachodni dla PKS też zawsze były rozłączne.
ŁK

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 12 wrz 2016, 20:15

Jeśli jedno zatrzymanie na dworcu kosztuje od 1 do nawet 20 zł, a zatrzymanie na przystanku komunikacji miejskiej zazwyczaj 5 gr to bilans ekonomiczny mówi sam za siebie, co wybrać kierując się kosztami obsługi linii.

ODPOWIEDZ