Awarie i wypadki kolejowe w Polsce

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8375
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 maja 2016, 11:45

Informacja o wypadku szynobusu jadącego z Wągrowca do Poznania dotarła nawet do... USA:
http://edition.cnn.com/videos/travel/20 ... c-orig.cnn
(do obejrzenia film z kabiny i przedziału pasażerskiego)

Awatar użytkownika
No Limit Biker
Posty: 419
Rejestracja: 18 gru 2005, 15:54
Lokalizacja: Peryferie Stolicy

Post autor: No Limit Biker » 14 paź 2016, 11:17

http://kontakt24.tvn24.pl/pociag-smiert ... 14463.html

Nie wiem nie znam się, dlatego zapytam. Czy po pierwszym potrąceniu w kabinie mógł pozostać ten sam maszynista i jechać dalej, czy w takich sytuacjach następuję zmiana?
Droit au but!!
No Limit Bikers 4L!!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 paź 2016, 15:24

Mógł zostać.
Mógł również poprosić o zmianę. W praktyce niewielu maszynistów żąda podmiany, większość jedzie dalej. Wszystko zależy od stanu psychicznego.

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 19 paź 2016, 7:20

Awaria pendo wczoraj na poc. EIP Krk-Wwa o 1548. Podrozni poproszeni zostali po 50min czekania o przejscie do poc. z godz. 1643. Natomiast finalnie ten pendo z 1548 odjechal zaraz za tym z 1643.

Łukasz
Posty: 10622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2016, 18:50

przewoz pisze:Mógł zostać.
Mógł również poprosić o zmianę. W praktyce niewielu maszynistów żąda podmiany, większość jedzie dalej. Wszystko zależy od stanu psychicznego.
Akurat gdzieś pisali, że ten się zmienił i drugi miał wypadek.
ŁK

Martens
Posty: 223
Rejestracja: 14 mar 2011, 19:46

Post autor: Martens » 02 gru 2016, 11:40

Zderzenie pociągów towarowych na Śląsku: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... oxNewsLink

Drzewo uszkodziło trakcję między Solą a Zwardoniem: http://zywiec.naszemiasto.pl/artykul/tr ... id,tm.html

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 13 gru 2016, 22:53

Co to za katastrofa w Poznaniu się przytrafiła, że trzeci dzień pociągi jeżdżą z 6-godzinnymi opóźnieniami?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 gru 2016, 23:00

PLK na spółkę z wykonawcą próbuje włączyć nowy system sterowania ruchem. Z naciskiem na próbuje.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2016, 23:40

Z wykonawcami, zdaje się... :)

Łukasz
Posty: 10622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 gru 2016, 9:27

A to jest tak ze gdyby te pociągi ustawić w kolejkę i przyjmować na jeden peron dla danego kierunku na rozkazy pisemne to naprawdę generowałoby to aż 6h opóźnienia? Zmiany kierunku można chyba pominąć i jeździć obwodnica.
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 gru 2016, 9:37

A zobacz sobie na ssc, jak się kolejarze oburzyli na taką propozycję (zablokować rozjazdy na głucho w dwóch podstawowych relacjach i jeździć jak przez przystanek, a brakujące relacje wyrabiać manewrami na sąsiednich stacjach). Niedasie, no nie, panie, niedasie, niedasie.

Ale pewnie główny problem był w tym, że oni przez cały dzień myśleli, że "za 5 minut wszystko ruszy".

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 gru 2016, 10:46

Ja powiem dyplomatycznie tak, że większości ludzi podejmujących działania w sytuacjach kryzysowych u zarządcy i przewoźników głowa służy głównie do przeżuwania.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 gru 2016, 19:40

fik pisze:Ja powiem dyplomatycznie tak, że większości ludzi podejmujących działania w sytuacjach kryzysowych u zarządcy i przewoźników głowa służy głównie do przeżuwania.
Ja dyplomatycznie powiem że większość ludzi która się wypowiada na temat zarządzania kryzysowego nawet przez pół minuty nie była w miejscu gdzie takie decyzje się podejmuje w czasie trwania kryzysu.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Łukasz
Posty: 10622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 gru 2016, 23:23

Ja to tez myślę, ze to tak jak Michał mówi. Zamiast sterować pociągami, cała para szła w to, żeby uruchomić to za wszelką cenę. Fakt, ze nie wiadomo jak by system zareagował na włączenie w stanie niezerowy, czyli pociągi gdzieś po drodze.

I tak btw to go w końcu ruszyli czy będą kolejne próby?
ŁK

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 14 gru 2016, 23:57

Wg RMF FM awarię usunięto wczoraj o 18.
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-d ... ign=chrome

ODPOWIEDZ