Komunikacja w Rembertowie

Moderator: Wiliam

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 08 sie 2016, 0:15

Nie liczyłbym na nic.

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 26 wrz 2016, 10:01

Rembertów AON, to teraz Akademia Sztuki Wojennej... Czy w związku z tym nastąpią również zmiany w nazewnictwie w tym ZP?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 wrz 2016, 10:10

W Ostródzie widziałem przystanek "CPN".

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 19 paź 2016, 0:09

Nonono, północny Rembertów zostaje odcięty od nocnego i dziewiątek na #niewiadomoile. Dobrze, że ZDM machnął dziś ogromną tablicę na Paderewskiego, bo bym się jutro zdziwił. Żadnych kartek w autobusach nie widziałem, komunikat też dopiero po wejściu w rozkład zauważyłem :-?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 paź 2016, 20:05

MichalJ pisze:W Ostródzie widziałem przystanek "CPN".
Biorąc pod uwagę, że jesteś wśród tej nielicznej gromady userów, którzy czasy CPN mogą pamiętać, ta informacja bez daty niewiele wnosi ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 paź 2016, 21:34

Teraz, w tym roku. Nie wiem, jak dziś, bo rozkopali wszystko w okolicy pod S7.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 paź 2016, 6:55

Nadal istnieje, potwierdzam.

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 22 paź 2016, 23:56

Zastanawiam się nad tym, czy możliwe byłoby skrócenie części kursów 153 w porannym szczycie do Ratusza, kasując przy okazji podjazdy pod Czerwonych Beretów. Odnośnie tego pierwszego, nie ma dnia, żeby ta krótka linia dowozowa nie była opóźniona. Zamknięcie Czwartaków spotęgowało i tak duże korki na Chruściela - sięgające niekiedy i Eskulapów. Przejazd uniemożliwia dojechanie od strony Kolonii, ponieważ na jednym pasie stoi się żeby pojechać na Marsa lub na Mokry Ług, więc nie ma sposobu by je ominąć. Chcąc nie chcąc wysiada się przy Konwisarskiej by zdążyć na pociąg.
Natomiast jeśli chodzi o podjazdy, to nie rozumiałem ich od początku. Jeszcze żeby przystanek znajdował się w pobliżu gimnazjum (+części podstawówki z Paderewskiego) to może miałoby to większy sens, a tak to bliżej jest dojść z pętli do szkoły niż nadganiać czas z ronda. Ile razy rozmawiałem z kierowcami to mówią, że tracą czas, który mogliby przeznaczyć choćby na odrobienie spóźnienia przy Cyrulików, a dalej Chruściela.

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 24 paź 2016, 19:49

Fajnie, że powstaje druga linia metra, jednak niedaleko od niej przebiega kolej do której nie ma jak dojechać. Tu też przydałoby się wprowadzić zmiany. Dziś od Paderewskiego do przystanku Rembertów Ratusz jechałem 20 minut... chociaż chciałbym do niego dojechać, ponieważ tak naprawdę autobus stanął w jednym niekończącym się korku zaraz za skrętem w Chruściela. Pasażerowie po 5 minutach stania w miejscu otworzyli i przytrzymali drzwi, żeby wszyscy mogli wyjść i przejść się na peron. Nie może to tak trwać w nieskończoność, ponieważ budowa tunelu została przełożona na kolejne odległe terminy, których nikt nie zna, chociaż łopata miała być już dawno wkopana w ziemię. To jest jak jakiś trzeci świat, gdzie wszyscy wokół pracują, nie zauważając tej części miasta.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 paź 2016, 20:49

Jak tak patrzę na tę część miasta to już chyba lepiej byłoby zamknąć przejazd w Rembertowie i puszczenie ruchu samochodowego wyremontowaną Strażacką. Ale to i tak dopiero, gdy Żołnierska zostanie ucywilizowana.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 24 paź 2016, 22:37

I trasa z Nowego do Starego Rembertowa miałałaby dodatkowe 6 kilometrów. Na pewno wszyscy mieszkańcy by sie ucieszyli.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 paź 2016, 22:53

Naprawdę podróże lokalne są w tym kontekście jakkolwiek istotne? To jest promil.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 24 paź 2016, 23:53

O siódmej rano może promil. W innych porach to może być znacznie więcej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 25 paź 2016, 15:17

W takim razie należy rozważyć optymalizację poprzez czasowe wyłączanie przejazdu w godzinach szczytu, zwłaszcza że wtedy przejazd i tak jest przez sporą część czasu zamknięty z powodu pociągów. Oczywiście takie rozwiązanie wywoła pewien chaos, ale biorąc pod uwagę, że na rychłą budowę tunelu się nie zanosi, może okazać się konieczne.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 25 paź 2016, 16:55

Naprawdę podróże lokalne są w tym kontekście jakkolwiek istotne? To jest promil.
O siódmej rano może promil. W innych porach to może być znacznie więcej.
Takie przemieszczanie się ludzi z jednej części osiedla na drugą jest wszędzie dość podobne. I to jest raczej kilkadziesiąt procent niż promile. A w dość niewielkiej, izolowanej dzielnicy, gdzie pewne rodzaje potrzeb są tylko po jednej stronie torów, a inne po przeciwnej jest nawet większe niż gdzie indziej.
Z tym, że w tym przypadku macie rację, bo od dziesięcioleci tak już jest w Rembertowie, że mimo gęstej siatki przystanków i wielu linii wszędzie najszybciej jest pieszo. Nikt nie wsiada w 115 przejeżdżające przez tory jak chce wysiąść jeden, czy dwa przystanki dalej. W 115 siedzą ludzie, którzy chcą przejechać jeszcze trzy lub więcej przystanków. To świadomy wybór. Do tego służy 115.
Co innego 153. Rozumiem PiotrkaP, ale nie jestem zwolennikiem czasowego zamknięcia przejazdu. Perspektywa wieloletnich, beznadziejnych korków, jak i cięcie dzielnicy w godzinach szczytu na dwie nie mające ze sobą kontaktu drogowego części to dla mnie równie ponure wizje. Choć może nawet ta druga jest bardziej ponura.

ODPOWIEDZ