Silnik Euro 6 masz też w starych solarisach. Nie wiem, nie jechałem, ale podobno znacznie poprawiła się jakość produktu.Cat pisze:Czy ty masz problemy z myśleniem policz ile te miasta wymienione przez ciebie mają na stanie autobusów.zxcvbnm pisze:Z drugiej strony Gdańsk kupił Citaro, masa miast Urbino IV, ITS kupuje Many (fakt, opłaca mu się), a Warszawa jest tak biedna, że nie może sobie pozwolić na takie autobusy? A potem płacz, że III po najniższej cenie, albo Solbus po jeszcze niższej cenie się psują... Kryterium niskiej ceny zabija.
MZA ma na stanie 1367 szt. autobusów z których ponad 100 powinno być skasowanych natychmiast.
w Solarisie IV generacji oprócz zewnętrznego designu i silnika Euro VI nic dla pasażera się nie zmieniło miejsc niskopodłogowych nie przybyło.
Dodano po 3 minutach 40 sekundach:Poczekaj do lata jakie one są czytelne jak świeci słońce i patrzysz na nie pod słońce.osa pisze:Białe wyświetlacze wyglądają lepiej niż pomarańczowe. Jakoś nie mogłem się przekonać do tego koloru.
Był testowany jeden na 1521 i właśnie na to zrezygnowano z nich
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Rozumiem, że jechałeś IV generacją i policzyłeś dokładnie?Cat pisze:w Solarisie IV generacji oprócz zewnętrznego designu i silnika Euro VI nic dla pasażera się nie zmieniło miejsc niskopodłogowych nie przybyło.
A nie jest przypadkiem tak, że to ZTM zażyczył sobie białych wyświetlaczy?Cat pisze:Poczekaj do lata jakie one są czytelne jak świeci słońce i patrzysz na nie pod słońce.osa pisze:Białe wyświetlacze wyglądają lepiej niż pomarańczowe. Jakoś nie mogłem się przekonać do tego koloru.
Był testowany jeden na 1521 i właśnie na to zrezygnowano z nich
(Zresztą kontrast większy, a więc powinny być bardziej czytelne od bursztynowych).
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Według mnie to dobrze że wreszcie po ponad 10 latach wchodzą białe wyświetlacze. Ten pomarańczowy to kompletnie do niczego nie pasował. Tak jak kiedyś w komputerach bywały pomarańczowe ekrany, i patrzyło się na to koszmarnie. A co do linii przyspieszonych to może nie cały wyświetlacz, ale jedynie numer mógłby być czerwony.Cat pisze:Czy ty masz problemy z myśleniem policz ile te miasta wymienione przez ciebie mają na stanie autobusów.zxcvbnm pisze:Z drugiej strony Gdańsk kupił Citaro, masa miast Urbino IV, ITS kupuje Many (fakt, opłaca mu się), a Warszawa jest tak biedna, że nie może sobie pozwolić na takie autobusy? A potem płacz, że III po najniższej cenie, albo Solbus po jeszcze niższej cenie się psują... Kryterium niskiej ceny zabija.
MZA ma na stanie 1367 szt. autobusów z których ponad 100 powinno być skasowanych natychmiast.
w Solarisie IV generacji oprócz zewnętrznego designu i silnika Euro VI nic dla pasażera się nie zmieniło miejsc niskopodłogowych nie przybyło.
Dodano po 3 minutach 40 sekundach:Poczekaj do lata jakie one są czytelne jak świeci słońce i patrzysz na nie pod słońce.osa pisze:Białe wyświetlacze wyglądają lepiej niż pomarańczowe. Jakoś nie mogłem się przekonać do tego koloru.
Był testowany jeden na 1521 i właśnie na to zrezygnowano z nich
A te ledy mają taką możliwość? Białe ledy to nie to samo co ledy trójkolorowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Wyświetlacze OLED są przyszłością - one pozwolą na dynamiczną zmianę koloru.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Mądra polityka to kupowanie droższych autobusów na rynku w mniejszej ilości jak miasta nie stać.Taki autobus zawsze można sprzedać nawet po 12 latach, Natomiast stawianie na ilość gdzie kryterium jest cena skutkuje tylko tym ,że stolica Polski ma Solbusy , Solarisy III generacji albo kebaby . A powinni stawiać tylko na Mercedesy Citaro, MAN-y i jako uzupełnienie Solarisy ale IV generacji. 15 letnie autobusy MAN czy Mercedes Citaro na wtórnym rynku schodzą bez problemu. Natomiast taki 15 letni Solaris ciężko będzie sprzedać , chyba ,że za pół darmo. Przykład Many z 2003 roku Michalczewskiego poszły za granicę, natomiast Lionsy z 2005 roku są sukcesywnie leasingowane przez miasta w Polsce (Radom 19 sztuk, ostatnio następne 2 sztuki któreś miasto zamówiło).zxcvbnm pisze:Z drugiej strony Gdańsk kupił Citaro, masa miast Urbino IV, ITS kupuje Many (fakt, opłaca mu się), a Warszawa jest tak biedna, że nie może sobie pozwolić na takie autobusy? A potem płacz, że III po najniższej cenie, albo Solbus po jeszcze niższej cenie się psują... Kryterium niskiej ceny zabija.
Ale przecież to nie ten sam rachunek. ZTMu nie obchodzi, co stanie się z autobusem po kontrakcie. Uważasz, że powinno?
W dodatku uważam, że wolę mieć starszy autobus co 10 min niż nowszy co 15.
W dodatku uważam, że wolę mieć starszy autobus co 10 min niż nowszy co 15.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Mercedesy Citaro, MANy czy Solarisy IV generacji dodałyby być może warszawie większego prestiżu. Ale czy ja wiem, czy faktycznie jest aż taka różnica co do jakości? Te nieszczęsne mercedesy conecto, których nikt nie lubi, bo są z Turcji, dużych problemów nie sprawiają chyba ani Mobilisowi, ani MZA. Solarisy III generacji też nie. Co innego, Solbusy. Chciałbym w Warszawie jeszcze zobaczyć 12-metrowego MANa (maxi) i mam wielką nadzieję, że Michalczewski kupi je, jak obiecał, bo mają fenomenalnie rozplanowane wnętrze. Za to ich 10-metrowych kuzynów nie cierpię, bo mają wnętrze do chrzanu. Każdy producent ma lepsze i gorsze modele.
- Twmastersky
- Posty: 102
- Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
- Lokalizacja: Wrocław
Dziurawe podłogi i zardzewiałe kabiny, Conecto!fraktal pisze:Te nieszczęsne mercedesy conecto, których nikt nie lubi, bo są z Turcji, dużych problemów nie sprawiają chyba ani Mobilisowi, ani MZA.
Conecto to powinien mieć blokadę na Polski rynek... choćby za wygląd nowej wersji, która odpowiada standardom Maza
Przed Mazami, Zazami, Bydami i nowymi Conectami chroń nas Panie.
Przed Mazami, Zazami, Bydami i nowymi Conectami chroń nas Panie.
To nie dziury, to kanały klimatyzacyjne I żadna rdza tylko czerwony środek antykorozyjny. Produkowane to nie wiadomo gdzie, nie ma co się dziwić. Tylko unikać.Twmastersky pisze:Dziurawe podłogi i zardzewiałe kabiny, Conecto!
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Dziur w podłodze nie zauważyłem. Wnętrze jest kiepsko wykończone to prawda, ale uwierz mi do MANów 34xx też są uwagi krytyczne za jakość wykonania. Takie czasy. Dziurawe podłogi zaś widziałem tylko... no wiadomo gdzie. W innych kultowych pojazdach.Twmastersky pisze:Dziurawe podłogi i zardzewiałe kabiny, Conecto!fraktal pisze:Te nieszczęsne mercedesy conecto, których nikt nie lubi, bo są z Turcji, dużych problemów nie sprawiają chyba ani Mobilisowi, ani MZA.
Na pewno nie. RGB LED zwiększa koszt tablicy bo wymaga bardziej precyzyjnego sterowania - 3 kanały z niezależną regulacją napięcia (albo raczej PWM) dla każdego kanału.A te ledy mają taką możliwość?
Dioda OLED koncepcyjnie się od zwykłego LED-a nie różni, a w obecnych wyświetlaczach (tj. panelach do komórek i telewizorów) stosuje się odpowiednio ułożone diody jednokolorowe albo wszystkie białe z nałożonym filtrem barwnym. I diod OLED (a tym bardziej matrycy jak w TV) zbyt prędko w tablicach zewnętrznych nie zobaczymy, o ile w ogóle.Wyświetlacze OLED są przyszłością - one pozwolą na dynamiczną zmianę koloru.
Użytkowane w Polsce? Z zachodu przychodzą takie wozy, bo po prostu takie się tam kupuje, Solarisy w większych ilościach zaczęto kupować dość późno.15 letnie autobusy MAN czy Mercedes Citaro na wtórnym rynku schodzą bez problemu.
Dokładnie tak, wszystko jest zgodnie z SIWZ.Jalerb pisze:A nie jest przypadkiem tak, że to ZTM zażyczył sobie białych wyświetlaczy?
Jeśli wygra Michalczewski to będą MANY. 5 sztuk jest rozważana pomiędzy CNG, HYBRYDĄ a Elektrycznym (Miasto teraz stawia na elektryczność).fraktal pisze: Chciałbym w Warszawie jeszcze zobaczyć 12-metrowego MANa (maxi) i mam wielką nadzieję, że Michalczewski kupi je, jak obiecał, bo mają fenomenalnie rozplanowane wnętrze. Za to ich 10-metrowych kuzynów nie cierpię, bo mają wnętrze do chrzanu. Każdy producent ma lepsze i gorsze modele.