[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 lis 2016, 11:25

Jak twierdzą niektórzy, tramwaje jeździły co 23 minuty.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lis 2016, 12:03

Ja pamiętam co 24, co dawało takt dwugodzinny.

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 04 lis 2016, 12:14

Zgadza się, a w weekendy co pół godziny. Sygnalizacja pozwalała na maksymalną częstotliwość co 12.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lis 2016, 12:21

Może i pozwalała, ale w praktyce na jednotor wpuszczało się jeden tramwaj i tyle...

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 lis 2016, 12:30

Stary Pingwin pisze:Jednotor był dłuższy, niż dziś, ale sterowanie świateł prostsze.
Było proste jak konstrukcja cepa na przekaźnikach R-15. Znalazłem niedawno schemat tego układu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 01 gru 2016, 22:47

Byłby ktoś w stanie podać listę stopiątek z gniazdami sterowania ukrotnionego?
Wiem że są 1224/1223, 1228/1227(szkoleniowy), 1252/1251, 1340/1339. Które jeszcze?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 gru 2016, 9:43

MisiekK pisze:
Stary Pingwin pisze:Jednotor był dłuższy, niż dziś, ale sterowanie świateł prostsze.
Było proste jak konstrukcja cepa na przekaźnikach R-15. Znalazłem niedawno schemat tego układu.
Zastanawia mnie, jak jeżdżono tam i na Okęcie przed wojną? Na berło? Faktem jest, że przed wojną trasa na Bemowo była prostsza.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1515
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 02 gru 2016, 10:40

lublin42 pisze:Byłby ktoś w stanie podać listę stopiątek z gniazdami sterowania ukrotnionego?
Wiem że są 1224/1223, 1228/1227(szkoleniowy), 1252/1251, 1340/1339. Które jeszcze?
1114+1115, chyba.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 02 gru 2016, 11:08

Ten skład ma Aviotech między wagonami. Gniazda tylko na drugim wagonie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 gru 2016, 20:03

Pablo-waw pisze:A Alstom Dublin zły?
Zły. Zresztą nawet przez Dublin już nie zamawiany. Chodzi o to, by z niepraktycznego przedniego zwisu w ogóle zrezygnować. 15T nie jest lepszy od 30T bo ma te przejścia miedzywagonowe strasznie ciasne. To już wolę wózki obrotowe, przynajmniej fotele są w tym miejscu.

Dodano po 4 minutach 17 sekundach:
MichalJ pisze:Może i pozwalała, ale w praktyce na jednotor wpuszczało się jeden tramwaj i tyle...
Nalazlem gdzieś rozkład z dodatkowymi kursami w szczycie w czasach przed Nowym Bemowem. Jelonki jezdzily do liceum na Obozowej 105+20...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 04 gru 2016, 7:25

ORly?
"The new trams will be the same type currently being used on the green line but with an additional two modules per tram. This will make them nine-module trams."

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 05 gru 2016, 10:01

Nalazlem gdzieś rozkład z dodatkowymi kursami w szczycie w czasach przed Nowym Bemowem.
W czasach przed Nowym Bemowem to i pół Bemowa dwudziestką jeździło. Ale jednotor był wtedy jeszcze dłuższy i sygnalizacja chyba inna?

BTW. Dałoby się ten rozkład gdzieś na prv?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 gru 2016, 10:19

gfedorynski pisze:W czasach przed Nowym Bemowem to i pół Bemowa dwudziestką jeździło. Ale jednotor był wtedy jeszcze dłuższy i sygnalizacja chyba inna?
Jednotor zaczynał się zaraz za Kołem (już nad torami kolejowymi był) i był obsługiwany prostym układem na przekaźnikach R-15 zasilanym z sieci trakcyjnej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 05 gru 2016, 10:25

No dobrze, ale po zbudowaniu Nowego Bemowa sygnalizacja została zmieniona na takie strasznie awaryjne coś z automatycznym odłączaniem napięcia przy przełamaniu, dlatego piszę, że była inna. I to w jej czasach była częstotliwość 24/30.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 gru 2016, 10:34

Teraz jest nowocześnie. Przy starej sygnalizacji mogły wjechać na jednotor dwa składy, jeden za drugim. Skład wjeżdżając zapalał czerwone, zjeżdżając z odcinka zapalał zielone- saneczkami na sieci. Drugi skład wjeżdżał za nim na czerwonym, na zezwolenie ekspedycji Koło.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ