Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
W kierunku "do miasta" to jednak od słupka do słupka jest dobre 250m...
Przy Majakowskiego jest szansa na trochę większy ruch po otwarciu przystanku PKP.
Działanie przystanku ze śluzą tramwajową jest bardzo problematyczne, a obliczenie poziomu strat czasu i przepustowości stanowi nie lada wyzwanie. Powinien zostać przygotowany mikroskopowy model ruchu.
Te zmiany na Woli to jakiś dramat jest. We wtorek przeniesiono przystanek Monte Cassino 02 do nowej zatoki przy przychodni. Oczywiście kierowcy zatrzymywali się w starej zatoce. Jedynie 184 zatrzymało się w nowym miejscu, ale całe szczęście kierowca poczekał na dobiegających pasażerów do autobusu. Wczoraj było dobrze, każdy zatrzymywał się w nowej zatoce (być może wynika to z tego, że krótko czekałem na 184). Dzisiaj powtórka z wtorku, z tym że pasażerowie wiedzieli gdzie autobusy się zatrzymują. Natomiast kierowcy nie. 190 (albo 109) zatrzymało się w starej zatoce, natomiast w nowej nie, mimo żądania pasażerów. 184 też się zatrzymało w starej, ale na szczęście kierowca zauważył nowy przystanek. I tu nasuwa się pytanie, dlaczego ZTM nikogo nie poinformował o zmianie? Na starym przystanku pojawiła się tylko naklejka, że przeniesiony (nie wiem czy była nawet we wtorek z rana) i zniknął słupek. We wtorek nikt nie zorientował się, że czegoś brakuje. Natomiast na kogo zwalić winę jak autobus się nie zatrzyma w nowej zatoce? Pomijam to, że we wtorek nawet nie otwarto zatoki w nowej lokalizacji - nadal stały tam słupki drogowe. ZTM trochę jednak zawalił sprawę...
Daj spokój, informacja o budowie metra ich zaskoczyła i nie mieli czasu się do niej przygotować.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
To jak długo i w jaki sposób jest wdrażania organizacja ruchu na metro to jest w ogóle jeden wielki skandal. Czy oni się wyrobią do wiosny?
Pewnie się w ogóle wyrobią zgodnie z terminem oddania metra, niemniej odnoszę wrażenie, że cały czas będzie temu towarzyszyć specyficzne podejście do wykonawstwa ![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Miejmy tylko nadzieję, że niedbalstwo nie doprowadzi do ofiar śmiertelnych ani niczego takiego.
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Miejmy tylko nadzieję, że niedbalstwo nie doprowadzi do ofiar śmiertelnych ani niczego takiego.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Gülermak jest dosyć solidny, tyle że oni sami zajmują się robotami budowlanymi przy stacjach i tunelach. Do części drogowej na pewno jest jakiś podwykonawca polski.
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
- Thompson04
- Posty: 202
- Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
- Lokalizacja: Bemowo Jelonki
Na innym forum ktoś wrzucił zdjęcie na którym widać np. znaki U-14b markowane firmą "Planeta".
Przecież dziś miasto wrzuciło na fejsbuka ile to km kwadratowych i hektolitrów zmian trzeba zrobić.Solaris U10 pisze:To jak długo i w jaki sposób jest wdrażania organizacja ruchu na metro to jest w ogóle jeden wielki skandal. Czy oni się wyrobią do wiosny?
ŁK
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
To ja jeszcze przyczepię się do Skierniewickiej. Było do przewidzenia, że będzie się zatykać. A przez zatkaną Skierniewicką tramwaje nie pojadą. Koledzy donoszą, że od Szpitala Wolskiego do Płockiej w szczycie B jedzie się kwadrans albo więcej. Dziś mam 11 to sprawdzę te donosy. Nie było w planach wydzielenie torowiska na Skierniewickiej?
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Nie warto wydzielać. Za moment tramy pojadą Kasprzaka.
miłośnik 13N
-
- Posty: 718
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
A tak w ogóle, to z bemowskiej części Bemowa samochodem jeździ się dużo lepiej, niż się spodziewałem - wiadomo, że Obozowa się przytyka, a na Maczka ciaśniej, ale miał być armagedon przecież, a tu luzik. W tramwajach - mimo poprawionych częstotliwości - wyraźnie ciaśniej, a nawet dużo ciaśniej. Czyżby ludzie naprawdę się przesiedli do komunikacji? Jeśli tak, to natychmiast trzeba ją jeszcze bardziej uprzywilejować i wzmocnić.
Natomiast to co się planuje z Obozową to już jest po prostu kryminał. Zamiast zacisnąć zwieracze i zrobić wszystko przy okazji remontu kolejowego, będą dziubać przez najbliższych 10 lat. Po drodze siedem razy zmieni się koncepcja, a na koniec trzeba będzie wszystko remontować od nowa.
Natomiast to co się planuje z Obozową to już jest po prostu kryminał. Zamiast zacisnąć zwieracze i zrobić wszystko przy okazji remontu kolejowego, będą dziubać przez najbliższych 10 lat. Po drodze siedem razy zmieni się koncepcja, a na koniec trzeba będzie wszystko remontować od nowa.
Ta, za moment. Jasne. Gorzej, że tam chyba po prostu za ciasno?Nie warto wydzielać. Za moment tramy pojadą Kasprzaka.
Na Elekcyjnej dzisiaj coś tam robili właśnie w kamizelkach z logiem firmy Planeta. Jako że obok mieli szablony do malowania pasów bus/taxi/mton to zapewne ich zadaniem było wytyczyć na asfalcie buspasy.Wiliam pisze:No to powinno być dobrze. Markę mają dobrą.