Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2016, 14:55

Galas to jest taki chłopiec do bicia - na ssc p. rzecznik ZMID na każdą uwagę do projektu czegokolwiek ma odpowiedź "to nie my, to Galas". Tak jakby inżynier nie tylko sam projekty pisał, ale i SIWZy do koncepcji programowych.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 12 gru 2016, 16:31

Może i czasem jest traktowany jak chłopiec do bicia, ale czy rzeczywiście musiał się podpisywać pod ewidentnie złą decyzją o likwidacji zielonej fali dla tramwajów na Woli? Czy on nie ma własnego rozumu i doświadczenia? To wygląda ciągle tak samo - popełnia błąd, który można było i należało przewidzieć, a potem zamiast szybko się z tego wycofać czy naprawić, zaczyna się wielodniowy albo i wielotygodniowy chocholi taniec. To jest naprawdę niepoważne i jeśli się tego nie ogarnia, jeśli nie ma się zaufanych współpracowników, to powinno się odejść. Nie chce mi się wierzyć, że nie ma w Polsce osoby, która zajęłaby się tym lepiej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 gru 2016, 19:28

No ale co on mógł zrobić lepiej w tym przypadku? Napisać samemu lepsze programy, czy po prostu wyrzucić na zbity pysk święte metro z jego programami w momencie, gdy za plecami tegoż stoi i dyszy cały Ratusz?

Jeśli gdzieś szukać winy, to tym razem jednak nie u niego, tylko w nieprzygotowanym wprowadzaniu zmian na urrra, w dodatku bez jakiegokolwiek bufora czasowego na poprawki. To się nazywa presja polityczna.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2016, 19:49

Co i komu stało na przeszkodzie przygotować te materiały z wyprzedzeniem? Tym bardziej, że - jak rozumiem - nie robił ich wykonawca metra, tylko ZTM?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 gru 2016, 20:15

Jakbyś nie znał rodaków- my zawsze zdążymy. Co masz zrobić dziś, zrób pojutrze- będziesz miał dwa dni wolne.
miłośnik 13N

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 12 gru 2016, 21:03

Przez cały rok słyszałem, że wykonawca wybrany, czeka na pozwolenia budowlane (które swoją drogą też zawalili miejscy urzędnicy z projektantami, a nowy wojewoda nie omieszkał przepuścić okazji i wertował wszystko z polityczną dokładnością) i objazdy są uzgadniane jeszcze przed podpisaniem umowy. Doszło do niej pod koniec września. Kilka tygodni później na spotkaniach informacyjnych dla mieszkańców wyszło jednak na jaw, że nie do końca wszystko jest uzgodnione. Przeciwnie - większość objazdów jest w proszku. W dodatku inżynier ruchu z kierownictwem Metra umyli ręce, twierdząc, że to nie ich sprawa, że wykonawca ma płacone za projekty organizacji ruchu i ma je wykonać, a oni to łaskawie zatwierdzą. Mamy więc skutki.
Naprawdę skończmy już z bronieniem inżyniera - rzekomo nie do zastąpienia - Galasa.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 gru 2016, 22:26

MichalJ pisze:Co i komu stało na przeszkodzie przygotować te materiały z wyprzedzeniem? Tym bardziej, że - jak rozumiem - nie robił ich wykonawca metra, tylko ZTM?
ZTM na pewno projektów nie pisał, bo nie ma do tego ludzi. Mógł co najwyżej dawać wymogi lub założenia i potem je weryfikować lub nie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 12 gru 2016, 22:49

Ja tylko twierdzę, że zmiany w sygnalizacji są do przeprojektowania i zaprogramowania w parę dni. Wykonawca metra to kompletnie olał. Inwestor czyli ZTM umył ręce. Galas dał wymagania, ale są nierespektowane przez wyżej wymienionych, więc co ma zrobić? Dokonać rytualnego samospalenia na skrzyżowaniu?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 12 gru 2016, 23:01

Musiałbyś być dużym optymistą, żeby sądzić, że jeśli nie udaje się 3 tydzień wykonawców zmobilizować do wdrożenia projektów, to będą oni je ochoczo przeprojektowywać.

Nie rozumiem zrzucania winy na IR, co czynią niektórzy przedmówcy. Czy miałby nie zatwierdzić niedopracowanycb projektów i zostać ogłoszony tym, który zablokował metro?

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 gru 2016, 0:05

A ci wykonawcy to dostają za to pieniądze, czy jak? Bo mobilizacja w postaci 50 mln Euro kary by ich przekonała. A nawet o rząd mniejsza.
ŁK

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 13 gru 2016, 2:49

Kary? A kto ich tam wie. ZTM pewnie mógłby ukarać, ale umył ręce jak Piłat i zrzucił temat na Biuro Drogownictwa i Komunikacji. BDiK nie jest jednak stroną umowy z Wykonawcą metra, więc nie ma takich metod nacisku.

Brawo ZTM.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 gru 2016, 7:49

A stroną umowy z Gulermakiem to nie jest przez przypadek Metro, a nie ZTM?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 13 gru 2016, 9:40

Metro - tak. Im zupełnie nie zależy na tramwajach. Ale nad metrem jest ZTM.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 gru 2016, 5:48

Na pewno do chwalenia się budową metra ZTM jest pierwszy...

Na M2C formulka była w stylu "miasto stołeczne Warszawa reprezentowane przez ZTM w imieniu i na rzecz którego działa MW".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2016, 9:13

Wczoraj ok 19 wracałem przez skrzyżowanie Wołoska x Woronicza - faktycznie był korek tramwajowy do zjazdu. Ale problemem nie był przejazd przez skrzyżowanie, bo światło paliło się spokojnie na 2 składy, tylko to, ze wjazd na zajezdnie każdemu tramwajowi zajmował stosunkowo dużo czasu i nie byłoby jak zjechać ze skrzyżowania. Osiemnastka przyblokowana oczywiście jednak była przez zjazdowe 25 najpierw a potem przez swinga na 17, który się nie zmieścił na torze do jazdy prosto przy zjeździe z pętli.
ŁK

ODPOWIEDZ