Kontynuuję temat i ręce mi coraz bardziej opadają.gfedorynski pisze:Nie wierzę, że tzw. cywilizacja nie rozwiązała tego problemu. Trochę szkoda, że Jarek nie drążył tematu i nie zadzwonił np. do producentów autobusów, jakie są zalecenia eksploatacyjne przy takich temperaturach. I co z autobusami elektrycznymi.
Quo vadis, MZA?
-
- Posty: 5921
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
- vernalisadonis
- Posty: 3212
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
A jak na innych zajezdniach było? Też autobusy były włączone na całą noc?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
-
- Posty: 5921
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
W TVN skarżyli się sąsiedzi Zajezdni Woronicza. Kupili mieszkania w apartamentowym lofcie, a za płotem nagle wybudowano zajezdnię autobusową.
miłośnik 13N
Przede wszystkim na zamarzające powietrze w układach powinno wystarczyć, żeby samochód popracował najwyżej godzinę na włączonym silniku. Tak przynajmniej wyglądało to w dawnych czasach w Jelczu 316.
Odpalenie pojazdu natomiast nie powinno być trudne, jeśli tylko ma sprawne podgrzewacze, nawet jeśli jest to samochód produkowany w tzw. ciepłych krajach. Sam mam Citroena i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem (podobnie jak z hydropneumatyką) w czasie mrozów.
Odpalenie pojazdu natomiast nie powinno być trudne, jeśli tylko ma sprawne podgrzewacze, nawet jeśli jest to samochód produkowany w tzw. ciepłych krajach. Sam mam Citroena i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem (podobnie jak z hydropneumatyką) w czasie mrozów.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Gdyby układ pneumatyczny był dobrze odwodniony to nie ma prawa zamarznąć. Zimowe paliwo, zmieniane na czas filtry, sprawne świece żarowe, dobre akumulatory i nie ma opcji żeby wóz nie odpalił. Do tego Webasto bez problemu nagrzewa wóz. To co robi MZA świadczy o zaniedbaniu taboru w spółce, albo dużej niegospodarności.Domas pisze:Rzecznik MZA cytowany w artykule bardzo dobrze odpowiedział na Twoje pytanie - w innym przypadku zamarznięcie niektórych układów jest niemal pewne. Poza tym w kilku przypadkach autobusy nawet nie zdążyłyby się dobrze rozgrzać, a już by musiały zjeżdżać, w efekcie czego nie byłyby w stanie zapewnić odpowiedniego komfortu termicznego dla pasażerów, a przede wszystkim dla kierowcy.
Najłatwiej powiedzieć, że "tak ma być"... Mentalnie są w latach 70-80, wtedy i z osobówkami trzeba było walczyć, żeby odpaliły i ruszyły i wszyscy to uważali za naturalne.
W samochodzie XXI wieku wsiadam, przekręcam kluczyk i jedzie, czy to +30, czy to -25...
Na dodatek w sytuacji "akcji smogowej(*)" taki wyczyn to jest solidny strzał w obie stopy.
(*) Której rozpętania akurat teraz nie rozumiem (chyba, że to element rozgrywki PO-PiS). Podobnej wielkości zanieczyszczenie powietrza notuje się przez ileśtam dni w roku od lat...
W samochodzie XXI wieku wsiadam, przekręcam kluczyk i jedzie, czy to +30, czy to -25...
Na dodatek w sytuacji "akcji smogowej(*)" taki wyczyn to jest solidny strzał w obie stopy.
(*) Której rozpętania akurat teraz nie rozumiem (chyba, że to element rozgrywki PO-PiS). Podobnej wielkości zanieczyszczenie powietrza notuje się przez ileśtam dni w roku od lat...
Kilka dni mrozu i znowu autobusy są przeraźliwie brudne. O dziwo - nie wszystkie, np. 8580 czyściutki jak z salonu. Ale to taki rodzynek...
To umyj swój prywatny samochód przy -20 o 23, zostaw go pod chmurką i sprawdźmy czy rano do niego wsiądzieszMichalJ pisze:Kilka dni mrozu i znowu autobusy są przeraźliwie brudne.
Kolejną sprawą jest szybsze korodowanie...Flash8222 pisze:To umyj swój prywatny samochód przy -20 o 23, zostaw go pod chmurką i sprawdźmy czy rano do niego wsiądzieszMichalJ pisze:Kilka dni mrozu i znowu autobusy są przeraźliwie brudne.
Jak masz Opla to nawet nie musisz na myjnie jechać, Ople korodują ze wstydu że są Oplami
Dziwisz się?
-
- Posty: 766
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Wracając do tematu, bo chyba mi wczorajszy post zjadło: autobus to nie prywatny, konsumencki samochód i jego eksploatacja może odbywać się w bardziej skomplikowanym reżimie (por. np. Adblue). Ale to na pewno nie jest "na mrozie trzymać włączony silnik całą noc".
Według policji nocne uruchamianie autobusów w MZA to wykroczenie.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 21583.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 21583.html