Tarchomin i Nowodwory (III)

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 mar 2017, 20:25

Chcesz powiedzieć, że dwójka dostaje zawsze zielone od ręki, niezależnie od tego, kiedy było poprzedni raz?

(Co to jest "punkt monterski" i dlaczego uniemożliwia przejazd 2, a 11 jechała?)
Dyskusja z nawiasu tutaj: http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... 3#p1032763
Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 mar 2017, 9:08

Kolejny tytuł zajął się sytuacją na Młocinach. Faktycznie źle się dzieje tam rano, czy problemy występowały jedynie w czasie pierwszych dni?
http://tustolica.pl/tramwaj-na-nowodwor ... wada_74872

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 07 mar 2017, 11:42

Problem z korkiem na Młocinach występował jeszcze przed otwarciem trasy na Nowodwory. Mianowicie chodzi o to, że jak na przystanku przed sygnalizatorem w stronę centrum stoi 11 lub 33, 2 nie może wjechać na przystanek i jak tramwaje są w stadzie, co się zwłaszcza teraz zdarza dosyć często, powstaje zator. Ale bez przesady, to jest maksymalnie 5 minut czekania.
Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 mar 2017, 11:47

Przy 14 minutach z Nowodworów dodatkowe 5 minut to dosyć sporo.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 mar 2017, 11:50

Jeżeli stoi 11 lub 33, to 2 spokojnie jedzie. Gorzej, jeżeli po problematycznym wyjeździe z torów postojowych, przed sygnalizatorem wyjazdowym stoją 11 i 33, wtedy 2 nie wjedzie na przystanek.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 mar 2017, 12:05

Wbrew temu, co pisze tustolica, układ torów nie jest odziedziczony po pętli Huta, przeciwnie, tamten układ był o wiele lepszy.

A teraz, to nie wiem, co można by zrobić (poza wyjazdem dwójki przy peronie 7). Zabranie dwójki z przystanku przy metrze to tłumy pieszych gnających przez tory...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 mar 2017, 12:25

Oczywiście, że jest odziedziczony po pętli Huta. Nowy węzeł projektowano w oparciu o stary układ, zamiast rysować go od zera. I to się teraz mści.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 mar 2017, 12:29

Czy pasażerowie - w sytuacji zatoru - nie mogą wysiadać z dwójki na przystanku 09?

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 mar 2017, 12:43

A czy w przyszłości będzie można skleić 2 z 33, żeby powstała jedna linia na trasie: Winnica - Kielecka? ;)

fraktal
Posty: 5487
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 mar 2017, 12:56

Nie da się jakoś zrobić tak, żeby 11stka nie musiała kręcić kółek po pętli Młociny, skoro i tak jest obsługiwana przez dwukierunkowe jazzy?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6939
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 mar 2017, 13:02

ashir pisze:A czy w przyszłości będzie można skleić 2 z 33, żeby powstała jedna linia na trasie: Winnica - Kielecka? ;)
Mam nadzieję, że to tylko dowcipas...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 mar 2017, 13:28

Bastian pisze:Oczywiście, że jest odziedziczony po pętli Huta. Nowy węzeł projektowano w oparciu o stary układ, zamiast rysować go od zera. I to się teraz mści.
Na czym polega to oparcie, skoro jest wszystko inaczej?
fraktal pisze:Nie da się jakoś zrobić tak, żeby 11stka nie musiała kręcić kółek po pętli Młociny, skoro i tak jest obsługiwana przez dwukierunkowe jazzy?
Można by dorobić zawrotkę tu: http://umapa.pl/z68G8

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 07 mar 2017, 17:07

Przecież obecna pętla tramwajowa powstała zupełnie od nowa z torami postojowymi obróconymi o 90 stopni w stosunku do starej. Jeśli więc mowa, że nowa powstała w oparciu o starą, to chyba chodzi wyłącznie o jej lokalizację.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 mar 2017, 17:26

osa pisze:Przecież obecna pętla tramwajowa powstała zupełnie od nowa z torami postojowymi obróconymi o 90 stopni w stosunku do starej. Jeśli więc mowa, że nowa powstała w oparciu o starą, to chyba chodzi wyłącznie o jej lokalizację.
A otóż nie, odświeżyłem sobie pamięć (hehe) i jednak jest bardziej oparta niż pamiętałem. Perony postojowe są dokładnie tam gdzie były, tylko dawniej połowa miała pętlę w jedną stronę, a połowa w drugą, a teraz mają wszystkie w jedną, żeby zwolnić miejsce pod jezdnię al. Wittek.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6939
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 mar 2017, 18:57

Otóż to, dziewięćdziesięciostopniowiczom i innym podobnym polecam zaglądać na trasbusa zanim natłuką postów:
Załączniki
IMG_3533.PNG

ODPOWIEDZ