Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 28 kwie 2017, 13:57

Po prostu wraz z budową linii tramwajowej przebudowana zostanie cała Gagarina. Nie ma innej możliwości, bo tramwaj się tak po prostu w pasie dzielącym i tak by się przecież za nic nie wcisnął. W taki m wypadku likwidacja obecnych (w moim skromnym odczuciu za gęstych) przystanków to będzie tylko kosmetyka, a na ich miejscu powstanie jeden na środku, przy Sieleckiej. To są odległości rzędu dwustu, może 250 metrów, jak najbardziej do pokonania pieszo. I naprawdę nie ma po co cudować z innym układem przystanków tramwajowych i autobusowych.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8452
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 kwie 2017, 14:21

Poc Vocem pisze:To są odległości rzędu dwustu, może 250 metrów, jak najbardziej do pokonania pieszo.
O mniejszą odległość toczyły/toczą się boje na Obozowej, a przy Stępińskiej masz szpital...

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 28 kwie 2017, 14:26

To jest odsunięcie przystanków tramwajowych od osi Stępińskiej o około 60 metrów, obecnie jest oto około -30 metrów (czyli że w drugą stronę)... Naprawdę o 90 metrów ktoś będzie toczyć bój? Nie sądzę. Naprawdę to wszystko się dzieje w malutkiej skali.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Delwin
Posty: 290
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 28 kwie 2017, 14:32

Nie będzie łatwo z tą zmianą. Wszystkie te przystanki są solidnie używane. Najgorsze co może wyjść to pozostawienie przystanków "jak są" i zrobienie tego samego z tramwajem...

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 28 kwie 2017, 14:49

Bez przesady, przynajmniej dopóki trasa się będzie kończyć na Sielcach, to nie będzie odgrywało aż takiej roli. Paradoksalnie bardziej to jest dokuczliwe dla autobusów, które jednak trochę tranzytu wiozą.

A w razie gdy już dojdzie do wydłużenia tramwaju do Warszawskiego Parku Technologicznego, czy jak będzie się pętla na Siekierkach nazywać, spokojnie można będzie spróbować zmienić układ przystanków na Gagarina. Z pewnością obie te rzeczy będzie dzielić trochę lat, więc żadnych zarzutów o niegospodarność ani niepotrzebne utrudnienia wywołane ciągłymi remontami bym się nie obawiał.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 28 kwie 2017, 19:40

Poc Vocem pisze:Bez przesady, przynajmniej dopóki trasa się będzie kończyć na Sielcach, to nie będzie odgrywało aż takiej roli. Paradoksalnie bardziej to jest dokuczliwe dla autobusów, które jednak trochę tranzytu wiozą.

A w razie gdy już dojdzie do wydłużenia tramwaju do Warszawskiego Parku Technologicznego, czy jak będzie się pętla na Siekierkach nazywać, spokojnie można będzie spróbować zmienić układ przystanków na Gagarina. Z pewnością obie te rzeczy będzie dzielić trochę lat, więc żadnych zarzutów o niegospodarność ani niepotrzebne utrudnienia wywołane ciągłymi remontami bym się nie obawiał.
Jak nie zmienisz układu przystanków teraz to potem będzie problem z ich likwidacją. O to chodzi, żeby pod płaszczykiem budowy linii tramwajowej zoptymalizować układ przystanków. :)
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 28 kwie 2017, 21:07

Pewnie, że o to chodzi. Tylko że mnie z kolei chodziło o to, że jak nie przejdzie to dzisiaj, bo ludzie będą bronić ich za cenę życia, to można próbować za te 20 lat...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 28 kwie 2017, 21:45

Jak nie zmienisz teraz...to patrz 521 czy 517. Niestety ZTM nie potrafi "sprzedać" swoich pomysłów.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 29 kwie 2017, 0:02

O ile nad zmniejszeniem liczby przystanków (dla tramwajów) wzdłuż Sobieskiego można dyskutować, to nie widzę sensu, by okrajać przystanki dla tramwajów na Gagarina. O ile to przyspieszy przejazd? Niewiele. A o ile wydłuży dojście? Sporo. Ja i tak mam kawał prawie od Chełmskiej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 29 kwie 2017, 0:09

Przyspieszy przejazd o dwie minuty. A dojście wydłuży niewiele, zresztą z tego "prawie od Chełmskiej" spokojnie można chodzić na Sielce...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Delwin
Posty: 290
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 29 kwie 2017, 13:26

Obecnie przystanki na Gagarina są bardzo gęsto położne: Gagarina ma nieco ponad kilometr a są na niej (de facto) 3 zespoły przystankowe. Z Chełmskiej zaś szybciej będzie dojść do Sobieskiego niż do Gagarina conajmniej aż do Iwickiej (do Gagarina jest ok. 500 m). Potem zaś wzdłuż Czerskiej i tak najszybciej będzie do przystanku Sielce (który zresztą będzie sięgał aż pod Czerską). Zaś przejazd bardzo się poprawi - obecnie, nawet przy całkowitym braku ruchu autobus wzdłuż Gagarina jest wolniejszy niż niespieszna jazda rowerem. Zmiana (przynajmniej co do przystanków tramwaju) ma duży sens- to w końcu ma być szybki tramwaj...

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 29 kwie 2017, 23:11

Nie wszędzie tramwaj musi być szybki. Owszem - na mało zurbanizowanych terenach, ale nie tam, gdzie blok przy bloku.

Markosek
Posty: 157
Rejestracja: 20 gru 2011, 23:31

Post autor: Markosek » 30 kwie 2017, 11:26

Nowe hasło reklamowe "tramwaj mógłby dowieźć cię szybko do centrum, ale Sielce muszą ci wystarczyć".
M1 M2
1 4 18 25 35
109 128 136 154 171 186 190 222504 523

Delwin
Posty: 290
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 01 maja 2017, 10:58

Nie wszędzie tramwaj musi być szybki. Owszem - na mało zurbanizowanych terenach, ale nie tam, gdzie blok przy bloku.
Nie przesadzajmy - odległość rzędu 500 m miedzy przystankami to jest nadal w standardzie dla Warszawy (więcej jest w ścisłym centrum - choćby pomiędzy Metro Świętokrzyska a Metrem Centrum i w całym "kwadracie" wokół PKiN). Jeśli chcemy przyciągnąć kierowców samochodów do KZ to tramwaj musi być tak samo (mało realne) lub nieznacznie tylko wolniejszy (licząc z parkowaniem - to jest realne) od osobówek. Bez tego to tramwaj conajwyżej przyciągnie tylko już "starych" użytkowników KZ i "odsamochodowienie" centrum się nie wydarzy - opór wyborców (bo kierowcy też są wyborcami...) będzie za silny. Coś za coś. Jeżdżę Gagarina regularnie i widzę ile samochodów jedzie stamtąd do centrum choć to teoretycznie tylko 4-5 km do ścisłego centrum. Inna sprawa, że budowa Czerniakowskiej Bis zabije ten pozytywny efekt to pewnego stopnia - chyba, że jakiś mały P&R powstanie w okolicach Nehru.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 01 maja 2017, 22:45

Obawiam się, że samochody, które widzisz na Gagarina, nie są stąd. A pogorszenie oferty przystankowej, rozkładowej i trasowej może mieć też skutek odwrotny, czyli powrót obecnych pasażerów do samochodu.

ODPOWIEDZ