Pewnie miał dużo czasu i wolniej jechał.marco_wawa pisze:Jak nie oszczędzają... Ostatnio jechałem jakimś #73.. na Trasie Łazienkowskiej i przez Most gość jechał 35 km/h...
Rozdysponowanie taboru
- vernalisadonis
- Posty: 3083
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Relokowane solbusy już wróciły na Kleszczową? Bo 2017 śmiga dzisiaj na 189
185 - najlepsza linia w mieście!
Wróciły.
Przedwczoraj wróciły.5556 pisze:Relokowane solbusy już wróciły na Kleszczową? Bo 2017 śmiga dzisiaj na 189
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Czas odświeżyć temat, bo znane jest rozdysponowanie nowych Mercedesów.
Za Omni-Busem i wpisem 3872 podaję:
Mercedesy 12m - zajezdnia Stalowa, numery 4400-4434,
Mercedesy 18m - zajezdnia Kleszczowa, numery 6200-6244.
Dla mnie osobiście to szkoda że i dwunastki nie poszły na Kleszczową. W prawdzie jeżeli chodzi o przeguby to zajezdnia jest raczona co i rusz nowymi pojazdami, ale trzeba powiedzieć że jako jedyna obecnie nie posiada solówek z czerwonymi tapicerkami i elektrodechami w środku. Poza tym niebawem solówkom z tej zajezdni stuknie równe 10 lat. Przydałoby się je troszkę odmłodzić. Byłaby to też unifikacja zajezdni w kierunku Mercedesa, a tak będziemy mieli kolejną markę po Solbusach, która wszędzie się panoszy - Solbusy są na R1, R2 i R3, a były też chwilowo na R4. Natomiast taki skandal duży to nie jest, bo oprócz tego że w przegubach na R2 jest bardzo dobrze ostatnio pod względem dostaw, to obecne na tej zajezdni Solarisy są całkiem dobrymi wozami solo. Miałem okazję jeździć 14xx i 11xx niedawno i nie widać za bardzo w nich śladów zużycia.
No i oczywista dziwna rzecz - numeracja. Wydaje się że MZA trzepie po tych przedziałach numeracyjnych byleby tylko druga cyfra zgadzała się z numerem oddziału. Tylko że w ten sposób marnuje się sporo wcześniej otwartych zakresów, np: niemal pusty zakres 2xxx, czy zakresy 16-17xx wśród tych zaczynających się od jedynki. Szkoda.
Za Omni-Busem i wpisem 3872 podaję:
Mercedesy 12m - zajezdnia Stalowa, numery 4400-4434,
Mercedesy 18m - zajezdnia Kleszczowa, numery 6200-6244.
Dla mnie osobiście to szkoda że i dwunastki nie poszły na Kleszczową. W prawdzie jeżeli chodzi o przeguby to zajezdnia jest raczona co i rusz nowymi pojazdami, ale trzeba powiedzieć że jako jedyna obecnie nie posiada solówek z czerwonymi tapicerkami i elektrodechami w środku. Poza tym niebawem solówkom z tej zajezdni stuknie równe 10 lat. Przydałoby się je troszkę odmłodzić. Byłaby to też unifikacja zajezdni w kierunku Mercedesa, a tak będziemy mieli kolejną markę po Solbusach, która wszędzie się panoszy - Solbusy są na R1, R2 i R3, a były też chwilowo na R4. Natomiast taki skandal duży to nie jest, bo oprócz tego że w przegubach na R2 jest bardzo dobrze ostatnio pod względem dostaw, to obecne na tej zajezdni Solarisy są całkiem dobrymi wozami solo. Miałem okazję jeździć 14xx i 11xx niedawno i nie widać za bardzo w nich śladów zużycia.
No i oczywista dziwna rzecz - numeracja. Wydaje się że MZA trzepie po tych przedziałach numeracyjnych byleby tylko druga cyfra zgadzała się z numerem oddziału. Tylko że w ten sposób marnuje się sporo wcześniej otwartych zakresów, np: niemal pusty zakres 2xxx, czy zakresy 16-17xx wśród tych zaczynających się od jedynki. Szkoda.
Gdyby chodziło o drugą cyfrę, to w przypadku przegubów mogły być 32xx i nie trzeba byłoby na razie otwierać zakresu 6xxx dla wozów liniowych. Generalnie zgoda, numeracja faktycznie dziwaczna.Shiom pisze: No i oczywista dziwna rzecz - numeracja. Wydaje się że MZA trzepie po tych przedziałach numeracyjnych byleby tylko druga cyfra zgadzała się z numerem oddziału. Tylko że w ten sposób marnuje się sporo wcześniej otwartych zakresów, np: niemal pusty zakres 2xxx, czy zakresy 16-17xx wśród tych zaczynających się od jedynki. Szkoda.
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Na Omni-bus piszą że będzie jeszcze dziwniej. 12m. będą od 1431, a przeguby jeszcze lepiej - seria 82xx.Jalerb pisze:Gdyby chodziło o drugą cyfrę, to w przypadku przegubów mogły być 32xx i nie trzeba byłoby na razie otwierać zakresu 6xxx dla wozów liniowych. Generalnie zgoda, numeracja faktycznie dziwaczna.Shiom pisze: No i oczywista dziwna rzecz - numeracja. Wydaje się że MZA trzepie po tych przedziałach numeracyjnych byleby tylko druga cyfra zgadzała się z numerem oddziału. Tylko że w ten sposób marnuje się sporo wcześniej otwartych zakresów, np: niemal pusty zakres 2xxx, czy zakresy 16-17xx wśród tych zaczynających się od jedynki. Szkoda.
Pomyśleć, że kiedyś dało się i typ, i rok, i zakład i numer w tych 4 cyfrach zmieścić:)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK
Nie będzie żadnych przenosin. Krotkie za M121M i osły zaś przeguby za SU15.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Czyli kasacji przegubowych MANów nie będzie?beni pisze:Nie będzie żadnych przenosin. Krotkie za M121M i osły zaś przeguby za SU15.
A co propozycja numeracji to gorsza, rozumiem, że priorytetem dla MZA jest zmieszczenie całej serii z numerem zajezdni, który zakodowany jest w drugiej cyfrze, stąd taki kwiatek jak 8250-94. A przecież możnaby 2260-99 i 2700-04 lub 3200-44... miejmy nadzieję, ze ta najnowsza propozycja MZA nie jest ostatnią...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Moim zdaniem każda marka powinna mieć swój zakres numeracji.Zamiast Solbusów z numeracją 2000-46 można zrobić od 7200-46 w tedy będzie jeden zakres numerów jednej marki Solbusów.W przypadku ostrobramskiej gazowce mają numeracje od 73..Jeżeli chodzi o kebaby to można kontynuować od 2261-2299 a pozostałe 5 dać numery 2001-2005 w tedy będzie logistycznie poukładane w przypadku wozów mega.
A to nie jest tak, że numery autobusów nie mogą się dublować z numerami tramwajów?Jalerb pisze:Gdyby chodziło o drugą cyfrę, to w przypadku przegubów mogły być 32xx i nie trzeba byłoby na razie otwierać zakresu 6xxx dla wozów liniowych. Generalnie zgoda, numeracja faktycznie dziwaczna.
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522
No to się dublują - patrz Solbusy-diesele, żeby daleko nie szukać.yavorius pisze: A to nie jest tak, że numery autobusów nie mogą się dublować z numerami tramwajów?
-
- Posty: 3304
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Pytanie za 100 punktów
Ile zostało sztuk Scanii z numerami A5xx-A6xx Plan od dzisiaj wynosi 20 wozów ale chyba są jakieś rezerwy?
Ile zostało sztuk Scanii z numerami A5xx-A6xx Plan od dzisiaj wynosi 20 wozów ale chyba są jakieś rezerwy?
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo
A555, A557, A558 (nieczynna), A559, A566, A573, A575, A576, A577, A578, A580, A581, A586, A589, A591, A592, A593, A594, A598, A600, A601, A602 (nieczynna), A603, A605, A606, A610. Czyli razem wychodzi 26 Scań, a 2 są stale nieczynne.