Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 06 maja 2017, 16:18

Na Edisona to wysiada 1 pasazer na 2 g , a Swieckiej nie obsluzy ze wzgledu na uklad dojazdowy do ronda. Tak samo na kanale i Hozej malo kto wysiada. Wiec z normalnych juz do dodania raczej nic nie zostalo.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 maja 2017, 16:43

Świecka nie jest bezpośrednio przed skrętem w lewo i to jeszcze na skrzyżowaniu i jako linia zwykła raczej by miała ten przystanek na żądanie, tak jak dzienne zjazdy do Płowieckiej i N22 mają ten przystanek. Tylko nie tłumacz, że kursy wieczorne i linia nocna to co innego, bo jest łatwiej zmienić pas itd. ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 maja 2017, 9:05

Hoża (i Krucza) powinna być obowiązkowa dla wszystkich linii od zaraz. Wstyd, że w ścisłym centrum, gdzie jest mnóstwo POI, te linie pomijają przystanki.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 lip 2017, 16:26

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 33920.html
W związku wreszcie nadchodzącym remontem ciągu ulic od Patriotów do Złotej Jesieni ulic podanych w artykule, chciałem się zapytać, jakie objazdy zostaną wytyczone dla autobusów? W niedalekiej perspektywie najpewniej będzie remontowana również Zagórzańska i mam pytanie jak będzie wyglądać ogólnie organizacja ruchu?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 wrz 2017, 0:17

Tak na sucho.
Koncepcja przedstawiona na komisji inwestycyjnej.

115 rozdział na dwie linie, 115 i 215. 115 Aleksandrów - PKP Gocławek oraz 215 PKP Gocławek - Mokry Ług . 115 przez Potockich wycofane z Kościuszków. Zapewni dojazd do przychodni Strusia.
Dodatkowo 1 wóz w DP i 2 w DS.

142 skrócenie do Falenicy. Powstanie nowy brat 242 z pętli Izbicka Cmentarz [ nowa pętla za trasą S2 i cmentarzem], przez Zbójną Górę Izbicką, Panny Wodnej , Skalnicową, Traktem Lubelskimi po trasie 142 do Wiatracznej. Obie linie na wspólnym odcinku co 15 minut przez cały tydzień.
Dodatkowo 3 wozy w DP i DS

146 wydłużone nowym tunelem na wschodnią stronę, pętla w długiej w zatoce przy PKP Falenica. Kursy skrócone do Skalnicowej oraz nawrotka na rondzie przy Hiltonie. 147 - pętla Stara Miłosna[ obecna]. Możliwość przejazdu przy Metrze Stadion po zbudowaniu infrastruktury. Docelowo obie linie osobno co 10/15 minut, a razem co 5/7-8 minut na wspólnych odcinkach.
Dodatkowo 10 brygad w DP i 6 w DS. Od 2 października linie pojadą co 15 minut ale w tylko w szczytach. 4 dodatkowe brygady. Więc poszukać trzeba będzie 6 brygad.

119 przez Kadetów, 213 przez Łasaka. Podstawowa para na Lucerny i Kadetów. Obie linie częściej w szczycie co 15 minut. Razem co 7/8 minut w szczycie.
Nie pamiętam niestety ile potrzeba dodatkowych brygad ale chyba 3 - 4 ale odzysk z 219 będzie .[ uzupełnie]

Linia 219 kasacja.

Linia 305 jako 229 z PKP Międzylesie trasą 219 przez Juhasów i Borków, Traktem Lubelskim i do pętli Strusia ale bez objazdu przez Marysin.
Częściej co 30 minut.
Dodatkowo 2 brygady z tego co pamiętam.

Nowa linia 319 z Międzylesia poprzez Żegańską - tunel - Patriotów - Przewodową - Wał Miedzeszyński - trasa S2 - Przyczółkowa - Branickiego - Płaskowickiej - Rosoła - Gandhi -Metro Imielin i trasą 503 do pętli Natolin Północny.
Na początek co 15 minut.
Dodatkowo 7 brygad szczytowych.
Pewnie jak sprawdzi się to będzie 219 dlatego może 305 nie będzie 219 tylko 229.
Tak na oko 16 brygad będzie potrzeba.
Dlatego też ZTM będzie wprowadzał zmiany stopniowo w miarę odzyskiwania brygad z innych rejonów oraz rozstrzygnięć w przetargach.
ZTM zapowiedział też wprowadzenie pilotażowo Telebusa z Aleksandrowa do PKP Falenica.
Bo po zmianach na pętli Aleksandrów[ nowa lokalizacja] zostałaby tylko linia 115.
Największe kontrowersje wzbudziło teoretyczne zabranie linii 119 ze Bronowskiej. Myślano, że już, teraz. Ale przy tramwaju na Gocław oraz częstych linia 146 i 147 to ....inaczej rozbiją się potoki pasażerów.
Postulowano już, żeby 319 pojechało przez Falenicę.
Chociaż tyle namnoży się linii to może coś z tego będzie. Bo to być może to jeszcze nieostateczny kształt komunikacji Wawra. To jest dopiero koncepcja zmian w przyszłości. Radni też jeszcze na spokojnie to przeanalizują. Do trzech razy sztuka ? :-k

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5279
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 28 wrz 2017, 1:53

Coś więcej z tą pętlą PKP Gocławek? Prowizorka jakaś czy porządna budowa przy okazji przenoszenia peronu bliżej wiaduktu? Którędy dojazd?

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 28 wrz 2017, 7:54

Krzysiek_S pisze:119 przez Kadetów,

Wreszcie. Ale rozumiem że to dopiero po planowanej w 2018 przebudowie Kadetów od Sęczkowej do Poprawnej ?
Należałoby jeszcze 147 puścić z Wału Miedzeszyńskiego przez Kadetów i Łasaka na Gocław bo dojazd do szkoły na Kadetów z okolic Wału Miedzeszyńskiego (generalnie to południowej części osiedla Las) jest beznadziejny (albo niewygodne i niekoordynowane przesiadki, albo 2 przystanki z buta).

Należałoby zbudować chociaż 100m Nowo Bora Komorowskiego żeby przystanek zjazdowy z Trasy Siekierkowskiej był zrobiony w rozsądnej odległości i po bożemu.

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 wrz 2017, 9:09

TGM pisze:Coś więcej z tą pętlą PKP Gocławek? Prowizorka jakaś czy porządna budowa przy okazji przenoszenia peronu bliżej wiaduktu? Którędy dojazd?
Mogą być różne rozwiązania od klasycznej pętli po wprowadzenie kryterium przez lokalne ulice. Zależy od dzielnicy czy dogada się np. z deweloperem przy planowanej budowie bloków gdzieś tam w okolicy.

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 wrz 2017, 9:14

cns80 pisze:
Krzysiek_S pisze:119 przez Kadetów,

Wreszcie. Ale rozumiem że to dopiero po planowanej w 2018 przebudowie Kadetów od Sęczkowej do Poprawnej ?
Należałoby jeszcze 147 puścić z Wału Miedzeszyńskiego przez Kadetów i Łasaka na Gocław bo dojazd do szkoły na Kadetów z okolic Wału Miedzeszyńskiego (generalnie to południowej części osiedla Las) jest beznadziejny (albo niewygodne i niekoordynowane przesiadki, albo 2 przystanki z buta).

Należałoby zbudować chociaż 100m Nowo Bora Komorowskiego żeby przystanek zjazdowy z Trasy Siekierkowskiej był zrobiony w rozsądnej odległości i po bożemu.
Zmiany przejdą jeszcze weryfikacje mieszkańców, radnych itp. więc mogą zmienić się założenia koncepcji. Koncepcja zostanie wprowadzona stopniowo zależnie od odzyskiwania brygad i zmiany infrastruktury. Prawdopodobnie kolejne zmiany będą możliwe dopiero we wrześniu 2018, przynajmniej w tej chwili takie są założenia.
Osobiście też bym wprowadził 147 wgłąb osiedla, 119 też przez Łasaka.
Ale to moje zdanie.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 28 wrz 2017, 9:35

Krzysiek_S pisze:119 też przez Łasaka.
W zasadzie tak, bo przesiadki przy TS dużo wygodniejsze nie pozbawiając możliwości przesiadek przy WM na starych zasadach (góra-dół) i 213 powinno zostać na Kadetów-WM żeby nie odcinać połączenia Łasaka z WM

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 wrz 2017, 11:31

A tu mamy całość koncepcji z argumentami ZTM.
http://gazetawawerska.pl/2017/09/28/pla ... ej-wawrze/

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 wrz 2017, 11:44

115 30/30//30
215 30/30//30
119 15/30//30
213 15/30//30
142 30/30//30
242 30/30//30
161 30/30//30
229 30/30//30

A do tego wszystkiego trzeba zaangażować kilkadziesiąt nowych autobusów.

Jeszcze wisienka na torcie: jedyna linia na moście POW będzie SZCZYTOWA. Jedziesz ze Stegien do Miedzeszyna i nie trafisz w przesiadkę na ostatni kurs? Zaiwaniaj z powrotem przez pół dzielnicy...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 wrz 2017, 11:52

fik pisze:115 30/30//30
215 30/30//30
119 15/30//30
213 15/30//30
142 30/30//30
242 30/30//30
161 30/30//30
229 30/30//30

A do tego wszystkiego trzeba zaangażować kilkadziesiąt nowych autobusów.

Jeszcze wisienka na torcie: jedyna linia na moście POW będzie SZCZYTOWA. Jedziesz ze Stegien do Miedzeszyna i nie trafisz w przesiadkę na ostatni kurs? Zaiwaniaj z powrotem przez pół dzielnicy...
Ja też wolałbym zamiast trzech 142, 213 i 229 w sumie razem co 10 minut, jedną co 10 minut. Ale radni i mieszkańcy lubią numerki.
Takie życie nie przeskoczy się tego.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 wrz 2017, 11:56

Ale wiesz dobrze, że "w sumie razem co 10 minut" będzie tylko na wydrukach.

Fajnie by było sprawdzić jeszcze, czy te wszystkie wycyzelowane koordynacje nie są wzajemnie sprzeczne, bo wcale nie mam pewności, że przed zaprezentowaniem ktoś to zweryfikowal... :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 28 wrz 2017, 12:02

Jakoś tak się dziwnie składa że w czwartki i piątki mając na Lucerny do dyspozycji 213, 219 i 119 w kierunku centrum czekam ok 40 min na autobus ok godz 17-18. I już kilka razy tak było.

ODPOWIEDZ