Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderatorzy: Wiliam, person

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25012
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Re: Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Post autor: fik » 21 lis 2017, 8:40

171 to raczej docelowo należy wycofać, ale nie z Nowego Bemowa, tylko z centrum i zakończyć gdzieś na bliskiej Woli (Tunelowa?).
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Georg
Posty: 4865
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: Georg » 21 lis 2017, 8:49

fik pisze:
21 lis 2017, 8:40
171 to raczej docelowo należy wycofać, ale nie z Nowego Bemowa, tylko z centrum i zakończyć gdzieś na bliskiej Woli (Tunelowa?).
To już nie ma zakazu puszczania przegubów na Tunelową?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25012
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 21 lis 2017, 9:07

A był? Nic mi o nim nie wiadomo, ale mnie takie rzeczy mało interesują. ;)
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23189
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 21 lis 2017, 9:39

Sztywniaki tam nie mają formalnie wjazdu z uwagi na skręty przy Szarych Szeregów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 530
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 lis 2017, 10:45

Jak miałaby przebiegać ta trasa?

171 to ja bym zachował na trasie sprzed rozpoczęcia budowy, w zamian całkowicie pozbyłbym się E-2 w obecnym kształcie, wzmacniając za tę linie 116 i 171, ewentualnie przedłużyłbym jeszcze 522 (ale na pewno nie prosto przez Górczewską, tylko na przykład przez Młynów i Powązki).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25012
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 21 lis 2017, 11:49

Ale czemu miałoby takie 171 służyć? Dojazdowi z Bemowa na Solidarności? Tramwaje. Dojazdowi z Górczewskiej na Solidarności? 190 i 520. Staniu w korkach w centrum? Tej linii nie da się obronić, ona ma sens (i funkcjonuje) tylko jako połączenie lokalne, więc powinna dowieźć jakoś do metra i gdzieś skończy, nie pchając się w miasto.



W ostateczności można połączyć ze 175 i puścić na lotnisko. :kekeke:
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

p_0
Posty: 62
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:15
Lokalizacja: Bemowo IVa

Post autor: p_0 » 21 lis 2017, 12:22

A choćby pasażerom z przystanków Widawska, Rodła i Kazubów którzy mają daleko do czegokolwiek po szynie do centrum.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25012
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 21 lis 2017, 13:14

Błagam, jeśli mamy funkcjonować na poziomie "każdy ZP na moim osiedlu musi mieć bezpośrednie połączenie z centrum miasta", to ja wysiadam. Nigdzie to tak nie działa, i nie widze powodów, aby na Bemowie też miało to tak działać.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

p_0
Posty: 62
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:15
Lokalizacja: Bemowo IVa

Post autor: p_0 » 21 lis 2017, 13:51

To wysiadaj z takimi pomysłami.
Po pierwsze, nie "Każdy ZP" - zobacz jaka jest gęstość zaludnienia tamtych obszarów.
Po drugie, centrum jest często jedynie miejscem przesiadki w coś innego i właśnie komunikacja, gdzie trzeba się przesiadać po 2-3-4 razy, nie działa przyjaźnie dla pasażera, który w efekcie wybierze samochód, bo nawet stanie w korku może okazać szybsze i wygodniejsze od ganiania po przystankach.

Gutek
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:47

Post autor: Gutek » 21 lis 2017, 15:53

p_0 pisze:
21 lis 2017, 13:51
Po pierwsze, nie "Każdy ZP" - zobacz jaka jest gęstość zaludnienia tamtych obszarów.
Tak, i znakomita większość "tamtych obszarow" ma do 500 metrów dojścia do szyny. Te kilkanaście bloków to chyba trochę za mało na specjalną linię autobusową do Centrum, a tym bardziej na tę konkretną, bo chyba nie myślisz, że 171 jeździło nawet co 6 minut z powodu obsługi przystanku WIDAWSKA. :D
171 kiedyś z Centrum zniknie, bo zapotrzebowanie na relację Górczewska-WZ się zmniejszy, a coś będzie trzeba wtedy zabrać.

Yelonker
Posty: 530
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 lis 2017, 16:38

To raczej 520 się zabierze. Na Znaną, trzy przystanki do M2, nie musi dojeżdżać linia z Wawra, a na pewno uda się znaleźć nieco miejsca na Centralnym, choćby przystanek 18 jest wolny. Linia łapiąca metro na Woli nie powinna się zresztą kończyć docelowo praktycznie przy stacji metra, odcinek dublujący metro powinien, jeśli już w ogóle, znaleźć się w środku trasy, bo inaczej zupełnie wszyscy pojadą metrem i relacja do kitu.

p_0
Posty: 62
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:15
Lokalizacja: Bemowo IVa

Post autor: p_0 » 22 lis 2017, 9:47

Gutek pisze:
21 lis 2017, 15:53
Tak, i znakomita większość "tamtych obszarow" ma do 500 metrów dojścia do szyny. Te kilkanaście bloków to chyba trochę za mało na specjalną linię autobusową do Centrum, a tym bardziej na tę konkretną, bo chyba nie myślisz, że 171 jeździło nawet co 6 minut z powodu obsługi przystanku WIDAWSKA. :D
171 kiedyś z Centrum zniknie, bo zapotrzebowanie na relację Górczewska-WZ się zmniejszy, a coś będzie trzeba wtedy zabrać.
Jednak >500m do szyny ma lekko licząc kilka tysięcy mieszkańców. Czym trzeba się zasłużyć, żeby mieszkając 5-6km od centrum móc tam dojechać bez przesiadki? Zresztą wypychanie kolejnych pasażerów na szyny brzmi dosyć słabo w sytuacji gdy na Młynowie tramwaje są niezabieralne, Kercelak i pl. Zawiszy są na granicy przepustowości, Babka od dawna zatkana, priorytet na Powstańców nie działa a łącznik między M1 i M2 skopany. O ogólnej dyskryminacji tramwajów w mieście szkoda już gadać...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23189
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 22 lis 2017, 9:51

1. Wraz z otwarciem M2 zniknie problem przepustowości Kercelaka, bo wróci Kasprzaka i Jelonki częściowo się stamtąd wyprowadzą.
2. Łącznik M1 i M2 nie jest skopany. Jest na tyle szeroki, na ile pozwalały warunki terenowe (rozstaw tuneli M1 oraz szerokość zabudowy Świętokrzyskiej nad stacją metra).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9463
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lis 2017, 10:01

No ja bym postulował likwidację windy w tym łączniku, to byłby szerszy.
Podpiszcie proszę petycję w obronie sędziego szykanowanego przez PiS! https://www.petycjeonline.com/robimy_to ... j_polskiej

p_0
Posty: 62
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:15
Lokalizacja: Bemowo IVa

Post autor: p_0 » 22 lis 2017, 10:21

Co z tego, że jest zaprojektowany najlepiej jak pozwoliły warunki techniczne, gdy już teraz ćwierćlinia metra z wolnymi miejscami leżącymi jest w stanie go zatkać. #-o

ODPOWIEDZ