Pokombinowałem nieco i wymyśliłem nowe koncepcje trasowe po otwarciu trasy tramwajowej na Wilanów, pewnie wyjątkowo złe, ale i tak je przedstawię:
33 METRO MŁOCINY - ... - Chałubińskiego - al. Niepodległości - Rakowiecka - Puławska - WYŚCIGI (rekompensata za 35, dowóz Rakowieckiej do Puławskiej)
35 NOWE BEMOWO - ... - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Belwederska - Sobieskiego - św. Bonifacego - STEGNY (ograniczenie dublowania z 4 i 18, tramwaj do centrum ze Stegien)
107 ESPERANTO - ... - Bracka (powrót: Szpitalna) - Krucza - aleje Jerozolimskie - Bracka (powrót: Nowy Świat) - plac Trzech Krzyży - Książęca - Rozbrat - Myśliwiecka - Szwoleżerów - Czerniakowska - Bartycka - Gościniec - Gwintowa - SIEKIERKI-SANKTUARIUM (sugerowana na tym forum zamiana tras w Śródmieściu ze 108, skierowanie na Siekierki i niekrańcowanie przegubów na umieszczonym na ciasnej uliczce krańcu Siekierki-Sanktuarium)
108 DW. CENTRALNY - Emilii Plater (dokładniejszej trasy nie podam, bo nie wiadomo, na którym przystanku znajdzie się miejsce dla tej linii, a to akurat potrafi mocno zmienić trasę wjazdową i wyjazdową z pętli) - aleje Jerozolimskie - Krucza - Piękna - Górnośląska - Myśliwiecka - Łazienkowska - Czerniakowska - Bartycka - ... - METRO WILANOWSKA (spełnienie postulatów mieszkańców Siekierek o przedłużenie do DwC, zamiana tras w Śródmieściu ze 107)
119 WIŚNIOWA GÓRA - ... - al. Becka - al. Witosa - al. Sikorskiego - św. Bonifacego - STEGNY (przesiadka do tramwaju, skrócenie trasy, a więc zarazem poprawienie regularności kursowania dla Wawra, pozbywanie się niewygodnej pętli Rakowiecka-Sanktuarium)
159 CH BLUE CITY - ... - Łazienkowska - Czerniakowska - Chełmska - Bobrowiecka - Beethovena - al. Witosa - al. Sikorskiego - al. Wilanowska - METRO WILANOWSKA (zastąpienie 119 na Bobrowieckiej linią dowożącą do bardziej śródmiejskich rejonów, dowóz do tramwajów i metra)
167 SKĄDKOLWIEK TA LINIA BĘDZIE STARTOWAĆ - ... - Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grójecka - Wawelska - al. Armii Ludowej - Solec - Czerniakowska - Gołkowska - Statkowskiego - Augustówka - EC SIEKIERKI (zastąpienie 187 na mokotowskim odcinku w celu poprawienia regularności tamtej linii, bo przejazd trwałby krócej niż z Ursusa i byłby bardziej regularny niezależnie od krańca, chyba, że Tarchomin zechciałby przygarnąć tę linię do siebie; ograniczenie dublowania ze 185 poprzez wycofanie ze Stegien i przejazd na EC Siekierki za 159; nie wiem, czy odcinek na TŁ i dalej pewnie wolski nie byłby nieco zbyt podobny do 523)
187 URSUS-NIEDŹWIADEK - ... - Wawelska - al. Armii Ludowej - Waryńskiego - METRO POLITECHNIKA (tak wiem, kraniec przepełniony, ale:
- po otwarciu tras tramwajowych na Wilanów i Gocław kraniec Dworzec Centralny się trochę, a nawet dosyć intensywnie przerzedzi, a jest to jedna z niewielu pętli, która akurat powinna być pełna, bo jest to w zasadzie najważniejszy węzeł przesiadkowy w Warszawie. Można więc przesunąć tam trochę linii z Politechniki.
- jakiś ZTM-owy inżynier może wreszcie wpaść na jakiś dobry sposób organizacji tej pętli.
- można ewentualnie, bo trasa i tak będzie długa, przedłużyć tę linię przez Piękną i dalej trasą 166 do placu Hallera.
- zawsze zostaje jeszcze Plac Konstytucji.
501 Likwidacja (dublowanie z 35).
Nad resztą zmian po otwarciu trasy na Wilanów nie będę kombinować, bo jestem przekonany, że tworzenie tras dla nowych linii wyszłoby mi jeszcze gorzej, niż zmiana istniejących.