Węższe główne ulice Śródmieścia?
Moderator: Wiliam
A tak przy okazji. Właśnie są konsultowane: Puławska, Marszałkowska, itp.
Co z nimi miałoby być zrobione?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Na Puławskiej od Metra Wilanowska do Rakowieckiej chcą usunąć zatoki i zdaje się jeden pas ruchu przeznaczyć na parkowanie.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tak, z tej okazji kupią do obsługi trasy tramwaje z Łodzi
O co ci chodzi?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Ulice zwężamy w celu spowolnienia ruchu pojazdów. Zwężenie torowisk da ten sam efekt?
miłośnik 13N
Przecież one mają taką samą skrajnię jak warszawskie?Autobus Czerwon pisze: ↑19 kwie 2018, 7:08Tak, z tej okazji kupią do obsługi trasy tramwaje z Łodzi
Nie tak łatwo, bo szerokość torowiska jest "skwantowana". Gdybyś zwęził z dwóch torowisk do jednego (albo zera ), to owszem, prędkość by spadła (ale chyba pośrednio poprzez przepustowość). Również jeśli brakuje miejsca i motorniczy nie jest pewien, czy minie samochód na skrzyżowaniu, to jedzie powoli.
Natomiast z samochodami jest pewna analogia do cząsteczek gazu (które też chcą być mniej więcej w pewnej odległości od siebie). Rozszerzysz rurę, to gaz poleci szybciej. Zwęzisz - wolniej. Kierowcy na węższym pasie też jadą wolniej ("wolniej, a w ten czas dokładniej"). Wyższe klasy dróg mają wprost zapisane wyższe minima szerokości.
Przy czym w tym wypadku chodzi o, jak rozumiem, zwężenie z 3 do 2 pasów do jazdy na wprost, a nie zwężenie samych pasów.
Natomiast z samochodami jest pewna analogia do cząsteczek gazu (które też chcą być mniej więcej w pewnej odległości od siebie). Rozszerzysz rurę, to gaz poleci szybciej. Zwęzisz - wolniej. Kierowcy na węższym pasie też jadą wolniej ("wolniej, a w ten czas dokładniej"). Wyższe klasy dróg mają wprost zapisane wyższe minima szerokości.
Przy czym w tym wypadku chodzi o, jak rozumiem, zwężenie z 3 do 2 pasów do jazdy na wprost, a nie zwężenie samych pasów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Idea dobra, ale przy skrzyżowaniach przydałyby się osobne (jako trzeci) pasy do skrętu w lewo. Dlatego zresztą teraz poza porą wieczorną i nocną lewy pas Puławskiej na tym odcinku nie ma sensu poza skrzyżowaniami.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bo tak to generalnie powinno wyglądać: na skrzyżowaniach wydzielone lewoskręty, poza nimi parkowanie won z chodników na jezdnie i przekrój dwupasowy. Problem w tym, że to niekoniecznie rozwiązuje kwestię ruchu rowerowego na przykład.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Geometrycznie się to nie zgadza. Tam są generalnie trzy pasy po 3,0 metra, więc pas do parkowania szerokości 2,0 nie pozwoli wykroić półtora metra. Pomijam tu fakt, że przy pasie rowerowym robi się jeszcze 0,5 m bezpiecznika od pasa do parkowania.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Odnośnie wąskiej Marszałkowskiej- na odcinku 570 metrów jest 5 przejść dla pieszych, z czego 4 osygnalizowane i każde żyje własnym rytmem. Jak jeździć?
miłośnik 13N
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Czy nie można tam zrobić po prostu nieosygnalizowanych przejść z progami wyspowymi/miejscowymi zwężeniami do 1 pasa przed zebrą?