Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1640
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 02 sie 2018, 18:29

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 59229.html
Zdrowrosądkowe ( ciężkie słowo ) podejście.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 02 sie 2018, 19:28

Warszawa bogata..

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2330
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 sie 2018, 19:29

Ciągle liczę, że zamiast bezsensownego kupna 130 elektryków, MZA rozważy opcję kupna 200 gazowców... Ale na to chyba za późno. Elektryki, elektrykami, ale kompletnie nie ma infrastruktury w Warszawie. Ładowarka na jednej pętli, a gdzie kolejne?
Pawel_ pisze:
02 sie 2018, 19:28
Warszawa bogata..
Widać po ilości brygad których wcale nie brakuje...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1640
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 02 sie 2018, 19:44

Czy Warszawa się opamięta?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 03 sie 2018, 14:46

Nie. Bo kasa z Unii. A to, że pojedzie to do Rzakty i tam zostanie, to już inna baja.

ashir
Posty: 27969
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sie 2018, 14:53

zxcvbnm pisze:
02 sie 2018, 19:29
Elektryki, elektrykami, ale kompletnie nie ma infrastruktury w Warszawie. Ładowarka na jednej pętli, a gdzie kolejne?
Tu już sami stawiamy sobie kłody pod nogi, Jaworzno bardzo szybko wybudowało ładowarki w kluczowych punktach i swojej elektryki w wersji midi, maxi i mega normalnie eksploatuje na zadaniach całodziennych. Nawet na odległych liniach łączących Jaworzno z Katowicami, gdzie siłą rzeczy tylko na krańcu jaworznickim się mogą ładować. W Krakowie też zdaje się jest z tym dużo lepiej niż w Warszawie. ;)
Pawel_ pisze:
03 sie 2018, 14:46
Nie. Bo kasa z Unii. A to, że pojedzie to do Rzakty i tam zostanie, to już inna baja.
Na gazowce czy hybrydy również Unia daje pieniądze. :P

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 650
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 03 sie 2018, 15:37

ashir pisze:
03 sie 2018, 14:53
(...) W Krakowie też zdaje się jest z tym dużo lepiej niż w Warszawie. ;)
Trzy ładowarki na mieście (dwie w okolicach Dworca Głównego pod 154, trzecia na Os. Podwawelskim pod 124/424) i czwarty zestaw na zajezdni Wola Duchacka (gdzie zresztą jest końcowy 169 i ładują się tamże wozy z 169/469) ;) Da się.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ashir
Posty: 27969
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sie 2018, 16:55

TranslatorPS pisze:
03 sie 2018, 15:37
Trzy ładowarki na mieście (dwie w okolicach Dworca Głównego pod 154, trzecia na Os. Podwawelskim pod 124/424) i czwarty zestaw na zajezdni Wola Duchacka (gdzie zresztą jest końcowy 169 i ładują się tamże wozy z 169/469) ;) Da się.
A u nas tylko na Spartańskiej, która to jest i tak obok zajezdni. Wstyd. ;)

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 03 sie 2018, 17:29

ashir pisze:
03 sie 2018, 16:55
A u nas tylko na Spartańskiej, która to jest i tak obok zajezdni. Wstyd. ;)
I chyba mogą tylko Solarisy się ładować..

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 sie 2018, 13:02

Problem ładowarek na mieście to nie problem MZA czy urzędu. Największym oporem staje tu dostarczyciel energii. Aby zwiększyć moc do już przystosowanego punktu poboru trzeba czekać miesiącami. O nowych punktach poboru mocy to czasami można tylko marzyć.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 05 sie 2018, 13:49

Tymczasem jest tam jakiś przetarg na ładowarki na... Nowodworach. 😎

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 06 sie 2018, 20:27

Problemem była też negatywna opinia konserwatora zabytków w przypadku ul. Bielańskiej (i dobrze). Mimo problemów z dostawami prądu stanowczo zbyt długo to jednak trwa. O kilku ulicznych ładowarkach słyszę od lat, podobnie jak o odbudowie hipernowoczesnej zajezdni Redutowa z dwoma poziomami dla taboru elektrycznego. Czy aby w MZA rzeczywiście są przekonani do tych wszystkich inwestycji? Zaczynam mieć wątpliwości.

Abacab
Posty: 111
Rejestracja: 18 lut 2009, 8:05

Post autor: Abacab » 06 sie 2018, 21:43

Zajezdni Redutowa nie będzie a temat podtrzymuje się, aby móc wypłacać sobie kolejne nagrody (premie) za wdrażanie modnego tematu ekologii. Nie zapominajcie, że za niedługo wybory i jak słucham obietnic kolejnych kandydatów na prezydenta Warszawy to ogarnia mnie śmiech.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2330
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 sie 2018, 21:49

Najlepszy jest jednak przetarg na wykonanie opracowania instalacji ładowarek na R3 i R4. Powoli zaczynam w to wierzyć, choć MZA utrzymuje, że już wkrótce (Soon™) rozpocznie się remont Redutowej.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1640
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 06 sie 2018, 22:32

Pierwszy raz o ekologii usłyszałem ponad 30 lat temu.
To była dla mnie tak fantastyczna i nowoczesna rzecz, jak pierwszy smartfon kilka lat temu dla młodzieży.
Dwóch wujków przekonywało mnie że to nie musi być fajna rzecz w każdej dziedzinie, po kilku latach przyznałem im rację.
Smartfon przestał być moim obiektem marzeń, ba nigdy nie zaczął jak bogaty wujek z zagranicy powiedział mi że telefon ma telefonować i pisać smsy.
Każdej ekologicznej nowości przyglądam się teraz podejrzliwie.
Te zapowiedziane 130 elektryków to może być mała katastrofa.
Mamy 30 i co jeżdżą na dodatkach, tramy z fajną przyszłościową siecią to jednak lepszy wybór.
A tysiące elektrycznych aut to jednak dla mnie utopia.
Rowery to nie nasz klimat, tak wiem mamy cieplejsze zimy, ale kilka lat temu lepiłem ze śniegu wielkanocnego zajączka.
Jeżeli elektryki nie będą miały co najmniej 500 km zasięgu to słabo widzę ich przyszłość w Warszawie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

ODPOWIEDZ