Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 11 sie 2018, 14:55

Na transporcie-publiczym.pl pojawił się artykuł Rusza przetarg na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Nowy tunel i dwie kładki.

Dla forumowych kronik:
Termin składania ofert mija 24 września. O wyborze zadecydują cena (70%) oraz termin realizacji (30%). Prace mają zostać wykonane w terminie, który nie przekracza 20 miesięcy. Szacowana wartość zamówienia wynosi 54,3 mln zł netto.
Jednym ze zdjęć ilustrujących artykuł jest plan pochodzący z materiałów PKP PLK - jeśli ktoś wie gdzie poszukać tego obrazka w lepszej jakości, mógłby go tu wstawić.
Obrazek

Wydaje mi się, że całkiem rozsądnie to wymyślili. Może nie do końca widzę sens zastępowania obecnych zwykłych schodów w istniejącym przejściu nowymi ruchomymi (dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych są windy, dla leniwych schody ruchome będą przy nowym tunelu). Poza tym, skoro peron 1 raczej nigdy nie zostanie zrealizowany, nazewnictwo obecnie istniejących mogłoby zostać zracjonalizowane.

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 29 sie 2018, 19:52

Na dworcu PKP w Warszawie urodziło się dziecko. "Jest całe i zdrowe"
https://wiadomosci.wp.pl/na-dworcu-pkp- ... 023136897a

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 wrz 2018, 18:58

Gdzieś mi mignęło, że pawilon p.o. Warszawa Ochota został wpisany do rejestru zabytków. Ktoś coś? :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43


Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 wrz 2018, 23:48

Czyli jakoś szansa na przykrycie linii średnicowej w tym miejscu spada?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 wrz 2018, 10:34

Teoretycznie jest prawie niemożliwa. Ale są też i na to sposoby.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 29 gru 2018, 10:42

Poślizg na kolei. Nie będzie remontu Dworca Zachodniego w przyszłym roku

W artykule:
  • Ireneusz Merchel stwierdza, że projektowanie Dworca Zachodniego potrwa do końca 2019 i zgodnie z harmonogramem, na początku 2020 wykonawca przystąpi do prac
  • Projektant przedstawił różne warianty remontu całej średnicy, ale projekt jest bardzo istotny i nie wiedzą, kiedy się na któryś w końcu zdecydują

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 29 gru 2018, 10:51

Wiem, że z za okna przeglądarki internetowej łatwo to sobie napisać, ale dlaczego nie pomyślano wcześniej o czymś na kształt południowej obwodnicy Warszawy, lub linii średnicowej bis od Wileńskiego przez Stare Miasto odpowiednio wcześniej, by można było ukończyć tą inwestycję, a potem zacząć modernę Średnicówki by ludzie tego nie odczuli?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 gru 2018, 11:26

Gdzieś już widziałem dyskusję o tym.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 gru 2018, 12:57

Fik proponował średnicę-bis, południową obwodnicę proponowało Miasto Jest Nasze albo Razem albo Śpiewak, nie pamiętam, w ostatniej kampanii samorządowej. Przy czym nie są to pomysły nowe.

Natomiast przed (kolejnym, grr) remontem średnicy miała być gotowa północna obwodnica, w tym modernizacja Dworca Gdańskiego i mostu Gdańskiego, która właśnie jest w trakcie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 31 gru 2018, 10:39

Odsyłam do koncepcji drugiej linii średnicowej, która wykluła się w tym roku w spółce PKP PLK: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... sci-i.html

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 sty 2019, 15:47

zxcvbnm pisze:
29 gru 2018, 10:51
Wiem, że z za okna przeglądarki internetowej łatwo to sobie napisać, ale dlaczego nie pomyślano wcześniej o czymś na kształt południowej obwodnicy Warszawy
Taką rolę pełni linia Skierniewice - Łuków. Rozbijania potoków pasażerskich na kilka linii nie da się obronić - szczególnie tych dalekobieżnych.

zxcvbnm pisze:
29 gru 2018, 10:51
lub linii średnicowej bis od Wileńskiego przez Stare Miasto odpowiednio wcześniej, by można było ukończyć tą inwestycję, a potem zacząć modernę Średnicówki by ludzie tego nie odczuli?
W sensie budować metodą tunelową całkiem długą linię jako zastępstwo za średnicę? Kiepsko to widzę, przy czym nie kwestionuję sensu budowy takiej linii w przyszłości (ale na Wileniaku trzeba by było zejść dość głęboko pod ziemię).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 sty 2019, 17:01

Wolfchen pisze:
03 sty 2019, 15:47
zxcvbnm pisze:
29 gru 2018, 10:51
Wiem, że z za okna przeglądarki internetowej łatwo to sobie napisać, ale dlaczego nie pomyślano wcześniej o czymś na kształt południowej obwodnicy Warszawy
Taką rolę pełni linia Skierniewice - Łuków. Rozbijania potoków pasażerskich na kilka linii nie da się obronić - szczególnie tych dalekobieżnych.
Czekaj, przez Czachówek? Tamtędy coś jeździ pasażerskiego? Jakiś czas temu był ekspres Praga - Moskwa i to był ewenement.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2019, 17:36

Wolfchen pisze:
03 sty 2019, 15:47
zxcvbnm pisze:
29 gru 2018, 10:51
Wiem, że z za okna przeglądarki internetowej łatwo to sobie napisać, ale dlaczego nie pomyślano wcześniej o czymś na kształt południowej obwodnicy Warszawy
Taką rolę pełni linia Skierniewice - Łuków. Rozbijania potoków pasażerskich na kilka linii nie da się obronić - szczególnie tych dalekobieżnych.
Nie da się obronić wciskania wszystkich pociągów na jedną linię przy tak gigantycznym węźle.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 sty 2019, 17:45

To albo 4 tory, albo niewydajny układ torowy. Choć można by się było pokusić o tak 90 sekundowy.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ